اخباراخبار داخلی

برپایی پاویون صنعت چاپ در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی

مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی پاویون صنعت چاپ با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی این صنعت در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی خبر داد.

عباس زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به رایزنی‌های دفتر چاپ با سازمان توسعه تجارت، عنوان کرد: طبق توافق اولیه قرار است «پاویون صنعت چاپ» در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی برپا و مجموعه‌ای از توانمندی‌های صادراتی صنعت چاپ در آن به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: چاپ، صنعتی مادر است که همه حوزه‌های تولیدی را پوشش می‌دهد. هر ساله نمایشگاه‌های تخصصی مختلف و مرتبط با صنعت چاپ برگزار می‌شود که ظرفیت‌های خوبی برای تولیدکنندگان داخلی دارد.

زارع، با بیان اینکه در این حوزه با مدیران سازمان توسعه تجارت برای حضور پُررنگ‌تر توانمندی‌های صنعت چاپ جلسات مختلفی برگزار کردیم، گفت: قرار است این پاویون به همت اداره کل چاپ وزارت فرهنگ با مشارکت اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، اصناف و فعالان صنعت چاپ برای به نمایش گذاشتن کالاهای صادراتی و ظرفیت‌های چاپ ایران ایجاد شود.

به گفته مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبق توافق انجام شده، قرار است این پاویون تا پایان سال در ۱۴ نمایشگاه تخصصی مثل نمایشگاه‌های ایران‌پلاست، صنعت غلات و آرد، صادرات به ترکیه، صادرات به عمان، مخابرات، طلا و جواهر، تبلیغات و برندسازی و … ایجاد شود.

زارع، اظهار امیدواری کرد؛ ایجاد پاویون صنعت چاپ، در نمایشگاه‌های داخلی از چند جهت، دارای اهمیت ویژه است و می‌تواند به‌عنوان سکوی رشد و توسعه این صنعت عمل کند؛ زیرا این پاویون فرصتی فراهم می‌کند تا دستاوردها، تجهیزات و خدمات چاپی کشور در یک فضای متمرکز و منسجم در معرض دید قرار گیرد.

به گفته وی، این امر موجب افزایش آگاهی عمومی و تخصصی از ظرفیت‌های داخلی می‌شود؛ علاوه براین حضور فعالان مختلف حوزه چاپ در کنار هم، زمینه‌ساز تعامل، تبادل تجربه و همکاری‌های جدید است. چنین هم‌افزایی می‌تواند به ایجاد زنجیره‌های ارزش و تقویت همکاری‌های میان تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان خدمات چاپ منجر شود.

مدیرکل دفتر چاپ با بیان اینکه این پاویون به‌عنوان ویترینی واحد و رسمی، تصویر حرفه‌ای و یکپارچه‌ای از صنعت چاپ ارائه می‌دهد و موجب ارتقای جایگاه آن در میان صنایع داخلی و در نگاه بازارهای خارجی می‌شود، تاکید کرد: نمایشگاه‌ها محل حضور طیف گسترده‌ای از مشتریان بالقوه هستند؛ پاویون صنعت چاپ، شرایطی فراهم می‌کند تا بازدیدکنندگان به‌طور متمرکز با توانمندی‌های این حوزه آشنا شوند و ارتباطات تجاری جدید شکل گیرد.

زارع بیان کرد: تمرکز بر تولیدات داخلی در پاویون، اعتماد به توانمندی‌های ملی را افزایش داده و مسیر ورود به بازارهای خارجی و توسعه صادرات خدمات و محصولات چاپی را هموار می‌سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا