پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024

پیش بینی های HP درباره ی صنعت چاپ فرمت عریض در سال 2024

اتفاقاتی مانند ناپایداری های اقتصادی در جهان و تقاضای گسترده و متنوع مشتریان باعث می شود که صاحبان برند در سال 2024 هم مانند سال های پیش با چالش های مختلفی رو به رو باشند. بااینحال انتظار می رود که بازار صنعت چاپ فرمت عریض با پیشرفت ها و نوآوری های تکنولوژی، با نرخ متناسب و یکنواختی به رشد خود ادامه دهد.

در سال 2024 با روندهایی رو به رو خواهیم بود که اگر در مسیر درستی پیش بروند، فرصت هایی را به وجود می آورند که صاحبان برند و کسب و کارهای چاپ در سایه ی آنها می توانند کسب و کار خود را شکوفا کنند.

جریان کاری اتوماتیک
در چند سال اخیر، با فراگیر شدن هرچه بیشتر چاپ دیجیتال شاهد بوده ایم که هرروز چاپخانه های بیشتری از جریان کاری سنتی فاصله گرفته و به سیستم ها و فناوری های دیجیتال و هوشمند روی می آورند که منجر به ایجاد جریان کاری اتوماتیک می شوند. جریان کاری دیجیتال، هوشمند و اتوماتیک می تواند مشکلات کلانی مانند کمبود نیروی کار را تا حد زیادی برطرف کند. همینطور می تواند سرعت چاپ و راندمان خط تولید را افزایش دهد، میزان دقت در پروژه ها را به حداکثر برساند و با شناسایی و برطرف کردن خطاهای خط تولید، به مدیران کمک کند که راه های تازه و بهنیه تری را برای به حداکثر رساندن اثربخشی انتخاب کنند.

از آنجایی که چاپخانه ها به شکل 24 ساعته از سیستم های چاپ دیجیتال کار می کشند، انتظار داریم که جریان های کاری اتوماتیک بیشتر از همیشه مورد استقبال قرار بگیرند. یکی از ابزارهایی که برای رسیدن به این هدف طراحی شده اند، پلتفرم HP Print OS است که می توانند با ایجاد یک جریان کاری خودکار متشکل از نرم افزارهای آنالیز داده، مدیریت پروژه و بر عهده گرفتن کارهای تکراری و روتین، اثربخشی چاپخانه ها را به بالاترین حد ممکن برسانند.
هوش مصنوعی یک پدیده ی مهم دیگر است که در سال 2024 می توانیم منتظر حضور فراگیرش در صنعت چاپ فرمت عریض باشیم. انتظار می رود که در طی یک بازه ی زمانی متوسط تا بلند مدت، چاپخانه ها بتوانند از مزیت های فوق العاده ی هوش مصنوعی در زیرساخت های پیشرفته ی چاپ دیجیتال به شکل گسترده استفاده کنند.

پایداری برابر با سودآوری
مطالعات بازار نشان می دهد که امروزه 85 درصد از برندها به دنبال محصولات و روش های پایدار برای تولید محصولات خود هستند. این حجم بالای تقاضا برای کالای پایدار نشان دهنده ی این است که مصرف کنندگان امروزی از آسیب هایی که روش های غیراستاندارد تولید به محیط زیست وارد می کند آگاه هستند. برای همین است که سال 2024 سال پایداری هرچه بیشتر فرآیندها و محصولات چاپی است. به عبارت دیگر، برندها و چاپخانه ها هرچه بیشتر خود را با استانداردهای پایداری محیط زیست مطابقت دهند، استقبال بیشتر مشتریان و سودآوری بیشتر را تجربه خواهند کرد.
مرکب های بدون بو یکی از منابع اولیه ی پایدار هستند که امسال در بازار پر فروش تر از همیشه خواهند بود. استفاده از این مرکب ها امکان چاپ و تولید طیف گسترده تری از محصولات، از جمله محصولات مخصوص فضاهای داخلی حساس مانند مدارس، مهد کودک ها و بیمارستان ها را برای چاپخانه ها فراهم می کند. یکی از سیستم هایی که به شکل منحصر به فرد برای کار با مرکب های پایدار وارد بازار شده، پرینتر HP Latex است که مورد استقبال چاپخانه ها هم قرار گرفته است.

البته پایداری تولید فقط محدود به استفاده از مرکب های پایدار نمی شود. چاپخانه ها باید هرچه بیشتر از مواد و متریال پایدار استفاده کنند. در حال حاضر، مراکز تحقیق و توسعه به دنبال جایگزین های پایداری برای پلاستیک PVC هستند که بتوانند در حین داشتن کیفیتی برابر با کیفیت PVC، جایگزین پایدارتری هم برای آن محسوب شود.
دو نقطه ی تمرکز دیگر برای پایداری چاپخانه ها، اثربخش تر کردن مصرف انرژی و آسان تر کردن روند بازیافت قطعات و سیستم ها بعد از اتمام چرخه ی عمر آنهاست. برنامه هایی مانند HP Planet Partners می توانند به کسب و کارها در این زمینه یاری برسانند.

امنیت چاپ
در چهار سال اخیر که نرخ دورکاری افزایش داشته، حجم حملات سایبری هکرها و احتمال آسیب های ناشی از آن هم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. این اتفاق مخصوصا در مورد کسب و کارهای کوچک و متوسط که بودجه ی کمتری را به بخش فناوری اطلاعات و امنیت شبکه اختصاص می دهند، بیشتر اتفاق می افتد. مطالعات نشان می دهد که فقط در سال گذشته، نیمی از کسب و کارهای کوچک و متوسط مورد حملات سایبری قرار گرفته اند و این در حالی ست که دو سوم از این کسب و کارها تا بعد از تجربه ی حملات سایبری، برای بالا بردن امنیت خود اقدامی نکرده اند.
همینطور که شبکه ی سیستم های به هم متصل در یک اداره پیچیده تر و گسترده تر می شوند، مساله ی حفاظت از داده ها به مساله ی بغرنج تری تبدیل می شود. ظهور هوش مصنوعی هم به این پدیده بیشتر دامن می زند.

شحصی سازی و محتوای اشتراکی
در دنیای امروز و در سال 2024، کسب و کارهایی موفق خواهند بود که بالاترین درصد شخصی سازی و تنوع را به مشتری پیشنهاد می کنند. از یک طرف برندها به دنبال این هستند که محصولات خود را به هر نحوی از سایر محصولات موجود در بازار متمایز و منحصر به فرد کنند، از طرف دیگر مشتریان نهایی هستند که اشتهای سیری ناپذیری برای محصولات تازه، متنوع و مخصوصا محدود دارند. مطالعات وب سایت Sparks&Honey نشان می دهد که تا سال 2026، ارزش بازار کالاهای شخصی سازی شده به 201 میلیارد دلار می رسد که 49 درصد از سال 2021 بیشتر است. همچنین، 70 درصد از خریداران حاضرند برای خرید یک محصول شخصی سازی شده تا ده درصد پول بیشتری بپردازند.

در حال حاضر، نرم افزارهای مختلفی مانند Canva وجود دارند که می توانند محصولات چاپی و مثلا کاغذ دیواری را به سلیقه ی مشتریان شخصی سازی و برای چاپ آماده کنند. کمپانی HP به تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد ارزش بازار چاپ دیجیتال کاغذ دیواری تا سال 2025 با نرخ رشد سالانه 23.6 درصد به رشد خود ادامه می دهد و به رقم 10.4 میلیارد دلار خواهد رسید.
در سال 2024، برندها استراتژی های بازاریابی خود را بر مدار «داستان مشتری» و «محتوای اشتراکی» پی ریزی می کنند. امسال، برندهای پیشرو در دنیا تلاش می کنند که داستان مشتریان خود را بازگو کنند و به شکل مستقیم از زبان آنها سخن بگویند. مطالعات وب سایت WARC نشان می دهد که این استراتژی بازاریابی در بین بهترین و پربازده ترین روش های بازاریابی مخصوصا در بین نسل های جوان خواهد بود.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.