پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024

چشم انداز بازار مرکب چاپ دیجیتال تا سال 2031

ارزش بازار جهانی مرکب چاپ دیجیتال تا سال ۲۰۲۱، سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار تخمین زده شد.پیش بینی می شود که ارزش این بازار، با رشد مرکب سالانه ۹.۵ درصدی در بازه ی زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۱ به هفت میلیارد و ششصد میلیون دلار برسد.

دلایل رشد بازار
دیجیتالی شدن سریع سیستم ها و فرآیندها در صنعت چاپ، آتش رونق مرکب های چاپ دیجیتال را روشن نگه می دارد. از طرف دیگر، پیشرفت فناوری های تولید مرکب و مخصوصا بهینه سازی فرمولاسیون مرکب های چاپ دیجیتال و پایدارتر شدن آنها باعث استقبال از آنها در بازارهای جهانی شده است. تغییر رویه ی بازار چاپ به سفارشی سازی و استفاده از فرآیندهای کم هزینه تر چاپ دیجیتال هم یکی دیگر از دلایل رشد این بازار به شمار می رود. علاوه بر این ها، استقبال تولیدکنندگان از مرکب های پایه آب و یووی هرروز بیشتر و گسترده تر می شود. سیستم های چاپ دیجیتال به شکل عمده از مرکب های پایه آب استفاده می کند. این مرکب ها نسبت به مرکب های پایه حلال پایدارترند و نسل های جدید این مرکب ها از مقاومت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار شده اند که آنها را برای چاپ بر روی انواع بسترها و برای انواع کاربردها مناسب می کند.

تولیدکنندگان مرکب دیجیتال به شکل پیوسته در بخش تحقیق و توسعه ی مرکب های چاپ دیجیتال سرمایه گذاری می کنند و به دنبال مرکب هایی با ویژگی های جدید و نوآورانه هستند که بتوانند پاسخگوی نیازهای بازار در زمینه های مختلف بسته بندی، پارچه و چاپ تجاری باشند. به همین خاطر هرروز چاپخانه های بیشتری به سیستم ها و مرکب های دیجیتال روی می آورند و از مزیت های آنها برای چاپ باکیفیت با انعطاف پذیری بالا استفاده می کنند. مرکب های چاپ دیجیتال در فرمولاسیون مختلف پایه آب، پایه حلال، یووی و دای سابلیمیشن به بازار عرضه می شوند.

مرکب چاپ دیجیتال و پایداری محیط زیست
یکی دیگر از دلایل رونق بازار مرکب های چاپ دیجیتال، مساله ی پایداری است. فرمولاسیون مرکب های چاپ دیجیتال به شکلی بهینه می شوند که تاثیرات مضر بر محیط زیست را به حداقل برسانند. تولیدکنندگان این مرکب ها، حجم مواد آلی فرار (VOC) در داخل مرکب ها را به حداقل رسانده اند و به جای آنها از مواد پایه زیستی استفاده می کنند. مرکب های پایه گیاهی، تازه ترین نوع از مرکب های چاپ دیجیتال هستند که از عصاره ی گیاهان یا ریشه ی بعضی از گیاهان تولید می شوند. این مرکب ها غیر سمی، قابل بازیافت و دارای پایین ترین حجم آلاینده های مضرهستند.
مرکب های پیگمنتی چاپ دیجیتال هم در دسته ی مرکب های پایدار با عملکرد بالا طبقه بندی می شوند. کمپانی Kornit Digital یکی از تولیدکنندگان پیشرو در این زمینه است که ست مرکب پیگمنتی پایدار به نام Kornit NeoPigment Robusto را به بازار عرضه کرده که نیاز به مراحل پیش پرداخت، نگهداری و شست و شو ندارد، بسیار پایدار است و نتیجه ی چاپ با آن، لطیف، باکیفیت و مقاوم است.

مرکب چاپ دیجیتال و چاپ پارچه
مطالعات بازار نشان می دهد که یکی از زمینه های پررونق بازار مرکب های دیجیتال در زمینه ی چاپ پارچه است. در سال های اخیر، چاپخانه های چاپ پارچه به شکل وسیع در حال گذر از روش های سنتی و حرکت به سمت سیستم های دیجیتال هستند.
مرکب چاپ دیجیتال برای صنعت پارچه مانند یک ناجی ظاهر شده است. چون کار با مرکب های سنتی در چاپ پارچه بسیار زمانبر، پر هزینه و غیرپایدار است وعلاوه بر مصرف بالای آب، آلاینده های فراوانی را به محیط زیست تحمیل می کند. اما چاپ دیجیتال توانسته فرآیند چاپ پارچه را سریع تر و اثربخش تر کند و محصولات چاپی را نیز با کیفیت درخور مشتریان به بازار عرضه کند. کار با سیستم ها و مرکب های چاپ دیجیتال همچنین امکان چاپ طرح هایی متنوع با الگوهای پیچیده و نامحدود و سفارش با تیراژ پایین را فراهم بیاورد. چیزی که در روش های سنتی چاپ پارچه مانند اسکرین غیرقابل انجام و یا بسیار پرهزینه است. تحقیقات بازار نشان می دهد که ارزش بازار مرکب دیجیتال چاپ پارچه تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۹۷۰ میلیون دلار بوده و این رقم با نرخ رشد مرکب سالانه ۹.۳۷  درصد تا سال ۲۰۲۶ به ۱.۶۶ میلیون دلار می رسد.

مرکب چاپ دیجیتال و بسته بندی
گسترش فروش آنلاین محصولات، بازار بسته بندی را پررونق تر از همیشه کرده و یکی از ابزارهای بسیار اثربخش برای چاپ و آماده سازی فوری بسته بندی های سفارش مشتری، سیستم های چاپ دیجیتال است. واقعیت این است که روش های سنتی چاپ بسته بندی از پس تولید سریع و کم هزینه ی سفارشات کوتاه مدت و متنوع مشتریان امروزی برنمی آیند. از طرف دیگر، چاپ دیجیتال می تواند هر نوع بسته بندی را با هر طراحی و شکل و شمایل مد نظر مشتری تولید کند و اطلاعات متغییر مانند طرح، رنگ، لوگو و اطلاعات محصول را فقط در عرض چند ساعت چاپ و به دست مشتری برساند. مرکب های چاپ دیجیتال مخصوص بسته بندی هم از همیشه اثربخش تر شده اند. با این مرکب ها می توان کیفیت مورد نظر مشتری را با رنگ ها درخشان و دقیق و کیفیتی بی نظیر چاپ کرد.
بالا رفتن آگاهی عمومی از دغدغه های محیط زیستی هم باعث شده که مردم از محصولات پایدار استقبال و محصولات غیر پایدار را طرد کنند. همین اتفاق باعث شده که برندها، در تولید بسته بندی محصولات خود از فرآیندهای پایدار و مرکب های پایه آب بهره بگیرند. مرکب های چاپ دیجیتال در زمینه ی چاپ بسته بندی هم بهترین فرمولاسیون را به بازار عرضه می کنند.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.