پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024

چاپ دیجیتال چگونه کمپین های تبلیغاتی را دگرگون می کند؟

با پیشرفت و تکامل تکنولوژی، کمپین های بازاریابی چاپ هم متحول شدند. حالا فقط به کمک یک تلفن همراه می توان تبلیغات چاپ شده را به دنیای واقعی متصل کرد و از این راه، تعامل میان برندها و مشتریان را افزایش داد. امروزه تیم های بازاریابی برندهای بزرگ دنیا از مزیت ها و فرصت های نامحدود چاپ دیجیتال برای تبلیغات برندها و محصولاتشان استفاده می کنند.

با پیشرفت و تکامل تکنولوژی، کمپین های بازاریابی چاپ هم متحول شدند. حالا فقط به کمک یک تلفن همراه می توان تبلیغات چاپ شده را به دنیای واقعی متصل کرد و از این راه، تعامل میان برندها و مشتریان را افزایش داد. امروزه تیم های بازاریابی برندهای بزرگ دنیا از مزیت ها و فرصت های نامحدود چاپ دیجیتال برای تبلیغات برندها و محصولاتشان استفاده می کنند. در این مقاله، به ده کمپین تاثیرگذار چاپ دیجیتال در زمینه ی بازاریابی نگاهی می اندازیم که می تواند الهام بخش شما برای کمپین های بعدی برندتان باشد.
  1. Nivea

کمپانی آرایشی بهداشتی Nivea از کشور آلمان که محصولات خود را به سرتاسر جهان صادر می کند، از چاپ دیجیتال برای بازاریابی محصولات ضد آفتاب خود استفاده کرده است. Nivea با درک اینکه اغلب پدر و مادرها از اینکه کودکان بازیگوش شان در سواحل از آنها دور شده و ممکن است به خطر بیوفتند، کمپینی راه اندازی کرده که در آن هم محصولات خود را تبلیغ می کند و هم به پدر و مادرها کمک می کند که از دور هم مراقب کودکان خود باشند.
Nivea در این کمپین به کمک چاپ دیجیتال دستبندهایی تولید کرده که پدر و مادرها می توانند آنها را به مچ دست کودکشان ببنند. فناوری چاپ شده بر روی این دستبند به یک اپلیکیشن متصل می شود که پدر و مادر باید آن را بر روی گوشی خود نصب کنند. بعد آنها می توانند یک حداکثر فاصله برای کودک خود تعیین کنند که وقتی فاصله ی کودک از آن حد تعیین شده بیشتر می شود، زنگ هشدار اپلیکیشن به صدا در می آید.
 
  1. Peugeot
  
کمپانی پژو هم برای تبلیغ یکی از  بهترین مزیت های ماشین پژو  408 خود از چاپ دیجیتال بهره گرفته است. پژو در این کمپین، یک صفحه ی تبلیغاتی چاپ کرده که می تواند با مخاطب خود ارتباط تعاملی برقرار کند. در این صفحه، عکس جلوی ماشین پژو 408 چاپ شده که از مخاطب خود می خواهد به ماشین داخل تصویر ضربه بزند. با وارد شدن ضربه به این قسمت، یک ایر بگ کوچک که در چاپ تعبیه شده باز می شود.
  1. Lexus
 
کمپانی لکسوس هم برای تبلیغ تازه ترین مدل های ماشین خود به جداب ترین شکل ممکن از چاپ دیجیتال بهره گرفته است. این تبلیغ به این شکل است که ابتدا تصویر یک ماشین لکسوس بر روی یک صفحه چاپ شده. همزمان یک ویدیوی تبلیغاتی از همان ماشین منتشر شده که وقتی تبلت خود را زیر آن صفحه می گذارید و ویدیو را پلی می کنید، تصویر چاپ شده با جلوه های فوق العاده ای به نمایش در می آید که بسیار فریبنده است.
  1. گزارشگران بدون مرز


متاسفانه همه ی کشورهای جهان به یک اندازه از آزادی بیان برخوردار نیستند. بسیاری از دولت ها با آزادی عمل گزارشگران و خبرنگاران خود مخالف هستند و آنها را به هر نحوی تحت فشار قرار می دهند. انجمن گزارشگران بدون مرز به مناسب همین موضوع تبلیغی درست کرده که بسیار جالب است. در این کمپین تبلیغاتی، سه رهبر از سه کشور مختلف وجود دارند که شما می توانید با اسکن کیو آر کد چاپ شده بر روی تبلیغ، آنها را ببینید. با قرار دادن تلفن هوشمند بر روی تبلیغ، ویدیوی تبلیغاتی به نمایش درمی آید.
  1. Nivea


کمپانی نیوآ یک تبلیغ خلاقانه ی دیگر هم دارد. از آنجایی که اغلب محصولات این کمپانی برای استفاده در برابر آفتاب تولید شده اند، نیوآ در این تبلیغ خود از خورشید کمک گرفته است. به این شکل که در پشت صفحه ای که عکس محصولات نیوآ چاپ شده، یک صفحه چاپ شده که می تواند انرژی خورشیدی را در خود ذخیره کرده و به برق تبدیل کند. در پایین صفحه هم یک پورت یو اس بی قرار دارد که می توانید در یک روز آفتابی و هنگامی که کنار ساحل آفتاب گرفته اید، کابل گوشی خود را به آن وصل کنید و گوشی خود را شارژ کنید.
  1. Frontline


شرکت Frontline برای کمپین تبلیغاتی خود، از یک تابلوی بزرگ چاپ شده برای نصب در فروشگاه ها و مال های بزرگ بهره گرفته است. این تصویر از طبقات بالا به شکلی به نظر می رسد که انگار مشتریانی که در طبقات پایین هستند، حشراتی هستند که بر روی بدن سگ نشسته اند یا اطراف آن در حال پرواز هستند. این تبلیغ اگرچه کمی عجیب و غریب به نظر می آید، اما بسیار تاثیرگذار است  و توجه مخاطب را به پیام مورد نظر شرکت جلب می کند.
  1. IKEA


کمپانی سوئیسی آیکه آ، تولیدکننده ی وسایل خانه و اتاق خواب، برای تبلیغ محصولات شرکت خود از فناوری چاپ دیجیتال بهره برده است که از آن با عنوان «خواب آلوده ترین تبلیغی که تا حالا ساخته شده» یاد می شود. این تبلیغ به شکلی چاپ شده که کاربر می تواند با تا کردن آن از گوشه ها، یک سازه ی مربع یا مستطیلی بسازد و آن را روی میز اتاق خواب خود بگذارد. وقتی صفحه ای که در پشت این سازه قرار دارد را باز می کنید، یک موسیقی ملایم پخش می شود که به خواب رفتن کاربر کمک می کند. این صفحه همچنین یک عطر ملایم گیاه اسطوخدوس از خود منتشر می کند که برای خواب آرام مفید است.
  1. 19 Crime Wine
شرکت 19 Crime Wine برای لیبل نوشیدنی های خود از ترکیب چاپ دیجیتال و واقعیت افزوده استفاده کرده است. بر روی هرکدام از این لیبل ها، تصویر یک تبهکار چاپ شده که وقتی با تلفن همراه هوشمند آن را اسکن می کنید، نحوه ی وقوع جرم را نمایش و توضیح می دهد.
  1. Sorena

سورنا یک شرکت ارتباطات تلفنی است که برای تبلیغ سرعت اینترنت وای فای 4G خود از یک تبلیغ دیجیتال استفاده کرده است. این تبلیغ به شکلی ست که کاربر می تواند گوشی خود را بر روی این صفحه ی تبلیغاتی قرار دهد و یک بازی انجام دهد که سرعت وای فای این شرکت را به رخ مخاطب خود می کشد.
  1. VolksWagen
کمپانی فولکس واگن در این کمپین تبلیغاتی چاپی به مخاطب خود امکان می دهد که ماشین تازه ی این شرکت را تست کنند. برای اینکار ابتدا باید یک اپلیکیشن مخصوص را دانلود کنید، بعد می توانید آن را بر روی حالت Lane Assist قرار دهید و گوشی خود را در امتداد جاده ی چاپ شده بر روی صفحه حرکت دهید. به این ترتیب، هروقت که ماشین به لبه های جاده نزدیک می شود و خطر تصادف دارد، گوشی ویبره می رود.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.