پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024

چاپ دیجیتال با بسته بندی های شرینک اسلیو چه می کند؟

تصور کنید یک کالای بسیار مرغوب تولید کرده اید که قرار است با تنوع بالا، مثلا در رنگ یا مزه های مختلف به بازار عرضه شود. حتی اگر بهترین محصول دنیا را هم تولید کرده باشید، باز هم بدون یک بسته بندی درخور و شایسته، محصولتان فروش نمی رود.

بسیاری از برندها هنوز برای محصولاتشان از لیبل های پشت چسبدار استفاده می کنند که فضای زیادی ندارند و فقط بخشی از بدنه ی محصول را می پوشانند. اما درحال حاضر روندهای روز دنیا در حال مهاجرت به سمت لیبل های شرینک اسلیو به روش چاپ دیجیتال است. چرا؟ چون لیبل های شرینک اسلیو فضای 360 درجه برای طراحی و پرزنت بهتر محصول فراهم می کنند و چاپ دیجیتال اینکار را به بهترین نحو انجام می دهد.

لیبل های شرینک اسلیو به طور سنتی با چاپ فلکسوگرافی تولید می شوند. در روش فلکسو، فیلم های شرینک در حجم بالا چاپ می شوند و بعد در خط تولید بر روی محصول می افتند و از تونل های حرارتی عبور می کنند تا بر روی بدنه ی محصول بچسبند و فیکس شوند. بعد از این مرحله، دور تا دور بدنه ی محصول از لیبل پوشیده می شود که می توان از فضای آن برای تبلیغ محصول حداکثر استفاده را کرد.

اما روش فلکسوگرافی با تمام مزیت هایش، مشکلات و چالش هایی هم دارد. مثلا برای چاپ هر رنگی که بر روی لیبل چاپ می شود باید از پلیت جداگانه استفاده کرد که برای تیراژ های کوچک بسیار گران تمام می شود. حالا اگر حساب کنیم که هر طرح چاپی از چهار رنگ CMYK به علاوه ی چند رنگ اسپات، مرکب های متالیک، وارنیش های گلاسه و مات و... تشکیل شده باشد، برای هر کدام از این رنگ ها باید یک پلیت جداگانه تولید کرد.

حالا برگردیم به همان مثال اولیه مان، اگر قرار باشد کالای شما در تنوع مزه یا رنگ های مختلف به بازار عرضه شود، باید علاوه بر تمام هزینه های بالا، برای هر نسخه ی متفاوت از محصول هم دوباره تمامی پلیت ها را تغییر دهید. برای تولید هر کدام از آنها هم باید از فرآیندهای تطبیق رنگ و تصحیح رنگ عبور کنید که هم هزینه و هم هدررفت زیادی را به شما تحمیل می کند. بنابراین، تا زمانی که شما صاحب یک کسب و کار بسیار بزرگ و ثروتمند نباشید، این روش برای چاپ محصول شما اصلا عاقلانه نیست. همینجاست که باید به دنبال یک روش جایگزین باشیم که هیچکدوم از این مشکلات را نداشته باشد: چاپ دیجیتال.

چاپ دیجیتال و شرینک اسلیو
چاپ لیبل های شرینک اسلیو به روش دیجیتال به شما اجازه می دهد که کسب و کارتان را چابک تر کنید. سیستم های دیجیتال در زمینه ی چاپ لیبل مزیت های زیادی دارند. اول اینکه چاپ دیجیتال برعکس چاپ فلکسو به پلیت چاپ نیازی ندارد که همین، هزینه های شما را به شکل قابل توجهی متعادل می کند. همینطور اینکه شما با چاپ دیجیتال می توانید بدون فوت وقت و در همان خط تولید، نسخه ی چاپی را تغییر دهید و لیبل های خود را در طرح و رنگ های متفاوت چاپ کنید. پس اگر می خواهید محصول خود را با طرح و رنگ های مختلف و با تیراژ های محدود وارد بازار کنید، چاپ دیجیتال اینکار را در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه ی معقولانه برایتان انجام می دهد. مثلا می توانید لیبل های تان را در ده هزار تیراژ معمولی و هزار تیراژ مخصوص و مناسبتی تولید کنید. همچنین می توانید لیبل های خود را سفارشی و شخصی سازی کنید و خلاصه هر بلایی که دوست دارید سرشان بیاورید.

چاپ دیجیتال کیفیت لیبل های شما را هم تضمین می کند. کیفیت لیبل هایی که به روش دیجیتال چاپ می شوند به اندازه ی کیفیت چاپ گراوور و گاهی حتی از آن هم بیشتر است. چاپ دیجیتال می تواند طیف رنگی CMYK تا CMYKOV را با درخشان ترین حد امکان بازتولید کند. همچنین می توانید انواع رنگ های اسپات، سفید مات، نقره ای متالیک، فلورسنت و رنگ های امنیتی یووی را هم بر روی لیبل تان چاپ کنید. چاپ دیجیتال همچنین می تواند انواع طرح های فانتزی و مخصوص قشر کودک و نوجوان را به زیبایی و تنوع هرچه تمام چاپ کند.
فناوری های چاپ دیجیتال به خاطر نوآوری و پتانسیل های بسیار بالایی که دارند میتوانند تعامل میان برند و مشتری را به شکل فوق العاده ای افزایش دهند. کار با سیستم های دیجیتال هم کم دردسرتر است و هم سریع تر و اثربخش تر. بنابراین، چاپ لیبل های شرینک اسلیو به روش دیجیتال به شما کمک می کند که تعامل با مشتریان خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.