پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024

پنج نوآوری در فناوری های جدید چاپ دیجیتال


چاپ دیجیتال همه روزه در حال ارایه نوآوری های متنوعی در محصولات است. دستگاهها وماشین آلات، محصولات چاپی، موادمصرفی و روندهای چاپی دائم در حال تغییر و نوآوری هستند.
برای اطلاع از آخرین تغییرات در چاپ دیجیتال، این گزارش را ازدست ندهید.

 
  1. شرکت Mitsubishi HiTec Paper از محصولات تازه ی خود در رویداد لیبل اکسپو رونمایی می کند.
کمپانی Mitsubishi HiTec Paper اعلام کرده که در رویداد لیبل اکسپوی 2023 که در تاریخ یازدهم تا چهاردهم ماه سپتامبر در شهر بروکسل برگزار می شود، از سری تازه ی کاغذهای خود با پوشش مخصوص رونمایی می کند. شرکت کنندگان می توانند شاهد رونمایی از سری کاغذهای حرارتی ترمواسکریپت و کاغذهای جاوااسکریپت مخصوص چاپ جوهرافشان لیبل این شرکت باشند. این شرکت همچنین سری کاغذهای حایل جدیدی برای بسته بندی های انعطاف پذیر محصولات خوراکی و غیر خوراکی خود را در غرفه ی خود به شماره ی 6A09 در دید عموم قرار خواهد داد.
کاغذهای حرارتی ترمواسکریپت این شرکت، PURE for LABEL نام دارد که بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر برای محیط زیست و برای چاپ لیبل طراحی و تولید شده است. گراماژ این نوع کاغذ، 67 gsm است که حساسیت و مقاومت آن در برابر آسیب های محیطی را بالا می برد. مقاومت چاپی این نوع کاغذ به حدی ست که چاپی که بر روی این نوع کاغذ انجام می شود، می تواند تا 40 سال کیفیت خود را حفظ کند. ویژگی منحصر به فرد این کاغذ این است که لایه ی مات و کاربردی سطح کاغذ به حرارت واکنش نشان داده و لایه ی مشکی زیرین خود را فعال می کند. سپس، این لایه ی مشکی از حالت نامرئی به حالت مرئی درمی آید و تصاویر یا متن چاپ شده بر روی لایه ی خود را ظاهر می کند. این کاغذها با رنگ خاکستری روشن عرضه می شوند و با همین ویژگی، از دیگر کاغذها قابل تشخیص هستند.
کاغذهای ترمواسکریپت LL 77، از انواع دیگر کاغذهای حرارتی هستند که برای لیبل های بدون آستر طراحی شده اند. گراماژ این کاغذها در سه مدل 55، 69 و 77 gsm در دسترس است. این مدل کاغذ بدون فنول تولید می شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب های محیطی دارد. پرداخت سطحی منحصر به فرد این کاغذها، بستر مناسبی برای مصارف با جذب سیلیکون پایین است.
کاغذهای جوهرافشان جاوا اسکریپت این شرکت، با مدل GS 1062  و گراماژ 97 عرضه می شوند. سطح این کاغذ نیمه براق و کاملا صاف و صیقلی است و به همین دلیل، کیفیت بصری بالایی را ارائه می کند. لایه ی مخصوص سطحی این کاغذها، جاذب مرکب است و کیفیت چاپ را به بالاترین حد ممکن می رساند. رنگ ها در بهترین حالت و با اشباع حداکثری چاپ می شوند. این کاغذ، قابلیت چاپ رنگ های تیره با بالاترین کیفیت را نیز دارد. پشت این کاغذ برای تولید لیبل های پشت چسبدار مناسب است. در کل، این مدل کاغذ برای تولید لیبل های پشت چسبدار و چاپ فرمت عریض بسیار مناسب است.
کاغذهای حایل این شرکت، برای بسته بندی های خوراکی و غیرخوراکی مناسب اند و می توانند از محصول در برابر نفوذ رطوبت، چربی، اکسیژن، انواع بو و روغن های معدنی محافظت کنند. این کاغذها، پایه فیبری، عاری از پلاستیک و صد در صد قابل بازیافت هستند. این کاغذها همینطور دارای مجوز FSC و PEFC هستند.
  1. کمپانی Mimaki، پرینترهای DTF پرسرعت از همیشه را عرضه می کند.
Mimaki Europe اعلام کرده که سیستم DTF تازه ای با نام TxF300-75 را تولید و عرضه می کند که در تمامی جنبه های یک پرینتر، از نسل های پیشین خود سبقت می گیرد. این پرینتر از قابلیت اطمینان و کاربردی مشابه با اولین پرینترهای DTF میماکی برخوردار است، با این تفاوت که بهره وری این ماشین، دو برابر و سرعت چاپ آن، سه برابر مدل های پیشین است.
میماکی امسال، با عرضه ی این سیستم قصد دارد استانداردهای بازار پرینترهای DTF را به مرحله ی تازه از پایداری و اثربخشی ارتقا دهد. قدرت فوق العاده ی این سیستم و مقاومت این سیستم در برابر ساعات کاری طولانی، آن را برای کمپانی های بزرگ و با تیراژهای انبوه مناسب کرده است.  
یکی دیگر از ویژگی های Mimaki TxF300-75، سیستم چرخش مرکب داخلی آن است که مانع از رسوب و کلوخه شدن مرکب سفید در نازل های سیستم و چاپ بی کیفیت می شود. از این پرینتر می توان برای چاپ بر روی انواع بسترها از جمله پارچه، پلی استر، کتان، پارچه های مصنوعی و ترکیبی و پارچه های به رنگ تیره استفاده کرد.
این کمپانی همچنین در راستای پایداری محیط زیست، سری مرکب های Mimaki PHT50  پیگمنتی را مخصوص این پرینترها طراحی و عرضه می کند. این سری از مرکب ها دارای تاییده ی ECO-Passport هستند و تمامی استانداردهای مربوط به پایداری را رعایت می کنند.
  1. شرکت Epson از سیستم های تازه ی SurePress و ColorWorks خود رونمایی می کند.
شرکت اپسون قصد دارد از دو مدل جدید ماشین های SurePress و ColorWorks خود در رویداد لیبل اکسپو 2023 که در تاریخ یازدهم تا چهاردهم ماه سپتامبر در شهر بروکسل برگذار می شود، رونمایی کند. سیستم مدل L4733AW، تازه ترین سری از ماشین های SurePress 4000 است و برای اولین در دید عموم قرار می گیرد. مدل دیگر این ماشین، SurePress 6534VW نام دارد از رنگ های CMYK به علاوه ی مرکب سفید پشتیبانی می کند. همینطور، می توان رنگ نارنجی یا وارنیش دیجیتال را هم به این سیستم اضافه کرد.
سیستم مدل L4733AW از سری SurePress اپسون، برای چاپ لیبل با تیژاژ پایین تا متوسط مناسب است و ترکیبی از کیفیت، پایداری و قابلیت اطمینان، تکرار پذیری و سرعت فوق العاده را برای کاربران به ارمغان دارد. این سیستم همچنین از طیف رنگی گسترده ی چاپی پشتیبانی می کند و چاپ با تطبیق رنگی بالایی را عرضه می کند. این ماشین همینطور به طور تمام اتوماتیک عرضه می شود که با کمترین دخالت انسانی، بالاترین بهره وری و کمترین توقف ماشین را به همراه دارد.
  1. کمپانی Brother وارد بازار پرینترهای فرمت عریض لاتکس می شود.
کمپانی Brother با 15 سال حضور موفق و پشرو در زمینه ی تولید ماشین آلات چاپ پارچه، حالا قصد دارد با عرضه ی سیستم مدل WF1-L640، رسما وارد صنعت پرینترهای فرمت عریض لاتکس شود.
این شرکت ادعا می کند که سیستم مدل WF1-L640، قابلیت چاپ در انواع کاربردها مانند چاپ تابلو و بنر، گرافیک تجاری، چاپ ویترین مغازه، تبلیغات، کاور خودرو، تبلیغات خودرو و دیگر کاربردهای فضاهای خارجی را دارد. همچنین انواع چاپ فضاهای داخلی و دکوراسیون مانند کاغذ دیواری و کف، با این سیستم قابل انجام است.
Brother برای عرضه ی باکیفیت این سیستم به عنوان اولین نمونه از ماشین های فرمت عریض لاتکس این کمپانی، از آخرین تکنولوژی های پرینت هد استفاده کرده و مرکب های این سیستم، از بهترین و پایدارترین فرمولاسیون مرکب برخودار هستند. مرکب های مخصوص این سیستم، همچنین از تاییده ی طلایی GreenGuard برخوردار هستند. این مرکب ها،با پرینت هدهای سیستم لاتکس در سازگاری کامل هستند که به چاپ با رنگ های دقیق و درخشان و نتیجه ی چاپی فوق العاده می انجامد. Brother در این سیستم، از پرینت هدهای پیزو WF1 بهره برده که با قابلیت چاپ تصاویر با کیفیت 1200 dpi، کیفیتی بالاتر از حد انتظار را به مشتری ارائه می دهد.
سیستم مدل WF1-L640، یک ماشین فرمت عریض لاتکس با بهره وری بالاست که در کنار قدرت و قابلیت اطمینان بالا، کاربری آسان و جریان کاری اثربخش را برای مشتریان به همراه دارد. این پرینتر همچنین به نرم افزار حرفه ای RIP Software مجهز است که اولین بار در رویداد لیبل اکسپو 2023  از آن رونمایی شد.
  1. تعهد کمپانی Durst به رسیدن به پایداری کامل درحال تحقق است.
کمپانی Durst Group که یک تولیدکننده ی پیشرو در سطح جهانی در زمینه ی تولید ماشین آلات و تجهیزات چاپ فرمت عریض دیجیتال در تمامی زمینه های چاپ پارچه، لیبل، سرامیک، گرافیک و... است، اهداف پایداری خود را جدی تر از همیشه دنبال می کند.
این کمپانی که قبلا، اسکوپ یک مربوط به اهداف پایداری Net-Zero خود را با موفقیت به پایان رسانده، در حال پیگیری اسکوپ دو این فرآیند است. برنامه ی Durst در اسکوپ یک اهداف Net-Zero که با تعریف «خالص صفر» شناخته می شود،حذف گازهای گلخانه ای تولید شده در فرآیندهای تولید شرکت است که همراه با کاهش حجم گازهای از قبل منتظر شده و اجرای روش های جذب دی اکسید کربن در جو همراه است.  
در اسکوپ دوم اهداف خالص صفر، استراتژی هایی مانند ساخت سازه ها و ساختمان هایی با طراحی های غیرفعال و هم سو با استراتژی های خالص صفر، ساخت تاسیسات خورشیدی و تجهیزات انرژی کارا در دستورکار قرار می گیرد. کمپانی Durst همچنین در اسکوپ دو برنامه های خود، مبحث «انرژی خالص صفر» را مدنظر قرار می دهد. در یک ساختمان با انرژی خالص صفر، ساختمان مقدار انرژی مورد نیاز برای ادامه ی کار و فعالیت روزانه ی خود را خودش تامین می کند.
کمپانی Durst Group به منظور حرکت در این راستا، یک پلتفرم خورشیدی در شهر بریکسن ایتالیا تاسیس کرده است که یکی از اقدامات بزرگ این شرکت در جهت اهداف پایداری و البته بزرگترین تاسیسات خورشیدی در جنوب ایتالیا محسوب می شود. ظرفیت این پلتفرم خورشیدی، 1569 KWp یا 1.57MWp است و انتظار می رود که بتواند سالانه حجمی بالغ بر 1700 MWh انرژی تولید کند. این حجم از انرژی می تواند برق مصرفی 550 خانوار و بیش از 50 درصد از انرژی مصرفی کارخانه ی Durst در شهر بریکسن را تامین کند.

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.