پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
روز گذشته انجام شد؛

بازدید معاون امور فرهنگی از فرایند تولید جوهرهای چاپ دیجیتال

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر چاپ و نشر از فرآیند تولید جوهرهای چاپ دیجیتال بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه (۷ اسفند ماه) از فرآیند تولید جوهرهای چاپ دیجیتال بازدید کردند.

 

احمدوند در این دیدار با اشاره به بازدید از این مجموعه گفت: امروز از نزدیک با تلاش‌ها و دستاوردهای پژوهشگران در این پژوهشگاه در زمینه تولید چهار محصول حوزه صنعت چاپ استفاده می‌شود، جوهرهای سابلیمیشن مورد نیاز بخش‌های مختلف این صنعت که فعلاً وارد می‌شود، در این زمینه پژوهشگران ایرانی همت کردند و به فناوری تولید این جوهرها دست پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: اکنون پس از طی آزمایش‌های مختلف، تولید این محصولات در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و امروز هم شاهد شیوه تولید و آزمایشات بودیم، طبق گفته محققان، برخی از صاحبان صنایع هم به‌صورت آزمایشی استفاده کردند و راضی بودند، تولیدکنندگان نیز در این حوزه برای تولید گسترده در بازار تدارک می‌بینند تا به تدریج سهم بزرگتری از بازار را در دست بگیرند.

 

احمدوند در ادامه به دیدار فعالان این حوزه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: وزیر از این موضوع استقبال ویژه‌ای کرد و قول حمایت از تولید صنعتی این محصولات را دادند، درخواستی نیز برای ارائه تسهیلات مورد نیاز صنعتی شدن این محصولات ارائه شد که پیگیری می‌شود.

 

به‌گفته وی، با همت این دوستان کار تولید صنعتی محصولات به‌زودی آغاز می‌شود، حتماً دولت هم همه ابزار مورد نیاز را برای حمایت از صنعتی شدن و به تولید انبوه رسیدن این محصولات به کار خواهد گرفت.

 

احمدوند با بیان اینکه این بازدید ما را امیدوار کرد که مسائل و مشکلات حوزه چاپ و کاغذ را به همت همین دوستان و سایر مجموعه‌ها به تدریج و گام به گام حل کنیم، گفت: وقتی اتکا به دانش باید حتماً همه معماها را می‌توان حل کرد و هر راهی را که کشورهای دیگر رفتند، پژوهشگران و دانشمندان ما می‌توانند به همان خوبی، چه بسا با کیفیت بهتر ارائه‌دهند و دستاوردهای خوبی داشته باشند.

 

وی افزود: در این زمینه اقداماتی هم انجام شده و در سایر محولات حوزه چاپ و کاغذ و حل مشکلاتی که در این صنایع داریم پژوهش و مطالعه انجام می‌شود، بازدید امروز بازدید نشاط‌آوری بود و امیدوار شدم که چنین تلاش‌هایی بتواند مشکلات صنعت چاپ را که سال‌ها است با آن مواجه‌ایم حل کند، از سایر پژوهشگران هم برای حضور در صنعت چاپ و کمک به مشکلات این حوزه دعوت می‌کنم، هر کمکی هم که در توان باشد از جانب دولت قول می‌دهیم که در این حوزه کمک کنیم.

 

 

تولید انبوه تونر و پلیت در دست اقدام

 

در این دیدار جلال ذکایی، مدیر شرکت دانش‌بنیان تولید جوهرهای چاپ دیجیتال در سخنانی گفت: دو محصول جوهرهای چاپ دیجیتال شامل جوهر سابلیمیشن و جوهر اکو سالونت معرفی شدند، در این زمینه قصد داشتیم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نزدیک با فرآیند تولید این محصولات به‌خصوص جوهرها آشنا شوند و به همین دلیل این دیدار انجام شد.

 

وی افزود: در سایه تحقیقات و مطالعاتی که طی این مدت انجام شده بود از چگونگی تولید این جوهر بازدید عملیاتی انجام و فرآیند آن در قالب توضیحات کارشناسان و پژوهشگران ارائه شد.

 

ذکایی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه برای تولید جوهر دستگاه‌های چاپ دیجیتال وجود دارد، ادامه داد: این امکان وجود دارد که با کمک و حمایت‌های دولتی تولید این جوهرها با کیفیت خوب و مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان صنعت چاپ قرار گیرد، در این میان معتقدم در این بازدید باورپذیری به تولید داخلی و اعتماد بیش از پیش بازدیدکنندگان از این فرایند اهمیت داشت.

 

وی با توضیحاتی درباره تولید محصولات آتی و پیش روی این شرکت نیز گفت: این شرکت می‌تواند به سایر محصولات و تولیدات چاپی کشور ازجمله کاغذ نیز ورود پیدا کند و قرار است در روزهای آینده نیز در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

 

ذکایی با ارائه گزارش تولید انبوه این محصولات ادامه داد: اکنون تولید در حوزه این دو جوهر به‌صورت گسترده آغاز شده و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تولید انبوه را آغاز می‌کنیم تا در کوتاه‌مدت این محصولات را به سراسر کشور ارسال کنیم و نیاز کل کشور را پوشش دهیم.

 

به‌گفته وی، در گام بعدی تولید تونر را در دست برنامه‌ریزی داریم تا به تولید انبوه برسد و پس از آن نیز کارخانه پلیت افست را تاسیس خواهیم کرد تا پلیت ایرانی در کوتاه‌ترین زمان با بهترین کیفیت به دست فعالان این صنعت برسد.

 

به گزارش ایبنا؛ دی‌ماه امسال همزمان با مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ از چهار محصول دانش‌بنیان رونمایی شد؛ این محصولات شامل تونر پرینتر، جوهر اکو سالونت، جوهر سابلیمیشن و پلیت افست بودند که توسط مهندسان جوان ایرانی طراحی و تولید شده‌اند.


دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.