پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران
شنبه1 دي 1403     Saturday, December 21, 2024

چاپ دیجیتال، آینده صنعت چاپ هند را متحول می‌کند

رشد انفجاری بازار چاپ دیجیتال در هند فرصت‌ طلایی برای کسب‌وکارها به وجود آورده است طبق آخرین گزارش گروه IMARC، این بازار تا سال 2032 به رشد سالانه 19.30 درصد خواهد رسید.



دهلی نو - بازار چاپ دیجیتال در هند با سرعت خیره‌کننده‌ای در حال رشد است. طبق آخرین گزارش گروه IMARC، این بازار تا سال 2032 به رشد سالانه 19.30 درصد خواهد رسید. این رشد چشمگیر به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات شخصی‌سازی شده، گسترش تجارت الکترونیک و پیشرفت‌های تکنولوژیکی در این حوزه است.
چاپ دیجیتال که امکان چاپ مستقیم تصاویر بر روی سطوح مختلف مانند کاغذ، پارچه و پلاستیک را فراهم می‌کند، به دلیل سرعت بالا، کیفیت عالی و هزینه پایین‌تر نسبت به روش‌های سنتی، به سرعت در حال جایگزینی روش‌های قدیمی است. این فناوری به ویژه در صنایع تبلیغات، نساجی و بسته‌بندی کاربرد گسترده‌ای یافته است.
علاوه بر این، افزایش آگاهی از مزایای چاپ دیجیتال و حمایت دولت از صنایع کوچک و متوسط، به رشد بیشتر این بازار کمک کرده است.
روندهای بازار چاپ دیجیتال هند:
بازار چاپ دیجیتال در هند رشد چشمگیری را تجربه می‌کند که نشان دهنده تغییر پویای این کشور به سمت روش‌های مدرن چاپ است. در این کشور، این بازار در صنایع مختلف به دلیل کارایی، انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن آن به طور گسترده پذیرفته شده است. علاوه بر این، نقش آن در پروژه های کوتاه مدت و تلاش های چاپ شخصی که در آن روش های سنتی ممکن است دشوارتر و کمتر اقتصادی باشد، بسیار قابل توجه استعلاوه بر این، بخش های مختلفی در هند، از جمله تبلیغات، نساجی، بسته بندی و علائم نیز از چاپ دیجیتال برای توانایی آن در پاسخگویی به تقاضای بازار در حال تغییر و ارائه زمان چرخش سریع استفاده می کنند. علاوه بر این، با توجه به اینکه مشاغل به دنبال راه حل های چاپی چابک تر و قابل تنظیم تری هستند، چاپ دیجیتال همچنان انتخابی ترجیحی است.





تقسیم بندی بازار چاپ دیجیتال هند:
گزارش IMARC، بازار چاپ دیجیتال هند را بر اساس نوع (جوهرافشان، لیزری)، نوع جوهر (آبی، UV، حلال، لاتکس، تصعید رنگ) و کاربرد (فیلم، پارچه، شیشه، کاغذ، سرامیک) تقسیم‌بندی کرده است.
گزارش تجزیه و تحلیل مفصلی از بازار بر اساس کاربرد ارائه کرده است. این شامل فیلم یا فویل پلاستیکی، پارچه، شیشه، کاغذ/کتاب، سرامیک و سایر موارد است.
در بخشی از این گزارش چاپ دیجیتال را از منظر رقابتی بررسی کرده و نوشته است  تحقیق بازار همچنین تجزیه و تحلیل کاملی از چشم انداز رقابتی در بازار ارائه کرده است. تجزیه و تحلیل رقابتی مانند ساختار بازار، موقعیت بازیگر کلیدی، استراتژی های برنده برتر، داشبورد رقابتی و... ارزیابی شرکت در گزارش پوشش داده شده است. همچنین، پروفایل‌های مفصلی از تمام شرکت‌های بزرگ ارائه شده است.
در نهایت تحلیل پنج نیروی پورتر به ذینفعان در ارزیابی تأثیر ورود شرکت های جدید، رقابت رقابتی، قدرت تامین کنندگان، قدرت خریداران و تهدید جایگزینی کمک می کند. به ذینفعان کمک می کند تا سطح رقابت را در صنعت چاپ دیجیتال هند و جذابیت آن تجزیه و تحلیل کنند.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران" است.