پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024

پرینتر تازه از شرکت HP Indigo؛ دستاوردی تازه در صنعت بسته بندی انعطاف پذیر

سیستم های چاپ دیجیتال شرکت اچ پی با برند اچ پی ایندیگو، سال هاست که نبض بازار را به دست گرفته اند. سیستم های دیجیتال اچ پی ایندیگو به خاطر کیفیت بالا و قابل رقابت با چاپ افست و فلکسو، برای انواع کاربردهای چاپ تجاری، بازاریابی و بسته بندی مناسب هستند و به همین دلیل در بازارهای جهانی مورد استقبال گسترده قرار می گیرند.

حالا اچ پی ادعا می کند که ماشین جدید این شرکت با نام HP Indigo 200K Digital Press را با 30 درصد افزایش سرعت و 45 درصد افزایش بهره وری به بازار عرضه می کند.
هدف اچ پی از تولید این ماشین این است که بتواند یک مزیت رقابتی برای تولیدکنندگان بسته بندی ایجاد کند که بتوانند از مزیت های فوق العاده ی  سیستم های دیجیتال برای بهبود مزیت رقابتی خود در بازار بسته بندی های انعطاف پذیر بهره بگیرند. پایه ی تکنولوژی این ماشین بر اساس «تنها فناوری چاپ دیجیتال که کارآمدی آن در زمینه ی بسته بندی های انعطاف پذیر اثبات شده» طراحی و تولید شده است. همچنین این سیستم به دنبال موفقیت سیستم های دیجیتال HP Indigo 25K از سری چهارم، به بازار عرضه شده است و به این شکل، اثربخشی آن از قبل به اثبات رسیده است.

همانطور که گفته شد، سیستم HP Indigo 200K Digital Press که به عنوان سری پنجم این مدل از ماشین های چاپ دیجیتال اچ پی عرضه می شود، با هدف افزایش بهره وری، افزایش حاشیه ی سود و امکان چاپ سفارشات محدود و به شکل پایدار طراحی شده که می تواند بدون هیچ محدودیتی در حداقل حجم سفارشات، سفارش مشتری را در عرض چند روز آماده و به مشتری تحویل دهد. طبق اعلام کمپانی، سرعت چاپ این سیستم 56 متر در دقیقه است و می تواند سفارشات مشتریان را در عرض چند روز (نه چند هفته) آماده ی تحویل کند.
نوآم زیبرشتاین، مدیرعامل و مدیر عمومی اچ پی ایندیگو و سایتکس می گوید: «ماشین چاپ HP Indigo 200K Digital Press یک سیستم رول متوسط دیجیتال است که کارکرد اصلی آن، برطرف کردن نیازهای چاپخانه های بسته بندی انعطاف پذیر است، اما می تواند برای فرمت های عریض تر سفارشات لیبل و شرینک اسلیو هم مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش وب سایت اسمتیرز پایرا، بازار بسته بندهای انعطاف پذیر به سرعت در حال رشد است اما تعداد مشتریان سیستم های اچ پی ایندیگو حتی از رشد بازار هم پیشی گرفته است. من اطمینان دارم که سیستم تازه ی اچ پی، مخصوصا برای تولیدکنندگانی که میخواهند از مزیت های Industry 4.0 بهره مند شوند، افق های تازه ای را می گشاید.»

سیستم HP Indigo 200K  در مقایسه با سری چهارم این سیستم ها که HP Indigo 25K نام داشت، از 30 درصد سرعت بیشتر و 45 درصد بهره وری بیشتر برخوردار است. این ماشین که بر پایه ی دو فناوری «تونر مایع الکتروفوتوگرافی» و «وان شات کالر» اچ پی طراحی شده، می تواند کیفیت رنگی برابر با چاپ گراوور به دست دهد.

در ادامه ی این مقاله با الی ماهال، مدیر بازاریابی اچ پی ایندیگو درباره ی تازه ترین روندها و پیشرفت های بسته بندی های انعطاف پذیر و همینطور چالش هایی که با سیستم تازه ی اچ پی قابل رفع است، گفت و گو کرده ایم.

طبق آمارهای منتشر شده، از آنجایی که سهم چاپ دیجیتال در بازار بسته بندی کمتر از یک درصد است، بازار چاپ دیجیتال بسته بندی هنوز در اوایل مسیر خود قرار دارد. نظر شما در این باره چیست؟
ارزش صنعت چاپ بسته بندی انعطاف پذیر بیش از 100 میلیارد دلار است. مهمترین محصولات این بخش از صنعت را بسته بندی محصولات خوراکی تشکیل می دهد که عمدتا توسط تولیدکنندگان بزرگ و ماشین های فلکسو سی ال چاپ می شوند. سرعت این ماشین ها 300، 500 یا 700 متر در دقیقه است. وقتی ما برای اولین بار ماشین های چاپ دیجیتال اچ پی ایندیگو را در چنین فضایی معرفی کردیم، همه به چشم اسباب بازی به آن نگاه می کردند. سیستم های دیجیتال نسبت به غول سیستم های فلکسو هم کم عرض تر بودند و هم بسیار کند تر. اما با گذشت زمان و توسعه ی فناوری های دیجیتال، این ماشین ها به تدریج جای خود را در این صنعت باز کردند. موضوع دیگر این است که بسته بندی های انعطاف پذیر معمولا برای محصولات با قیمت پایین استفاده می شود، برعکس لیبل ها که برای تمامی محصولات از جمله محصولات گران دارویی و مراقبتی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

اما حالا با افزایش تقاضای مشتریان برای محصولات شخصی سازی شده، چشم انداز کمی متفاوت تر شده است. حالا دیگر مشتریان با یک مدل شیر و دو مدل شامپو راضی نمی شوند، بلکه 30 مدل شیر و 100 مدل شامپو می خواهند. از آنجایی که تنوع محصولات از تعداد آدمای روی زمین بیشتر شده، حجم سفارشات هم هرروز کمتر و تنوع آنها بیشتر می شود. در حال حاضر چشم انداز صنعت به این وضعیت درآمده و حتی برندهای دارای تولیدات انبوه هم به خاطر ایجاد تنوع در محصولات خود، نیاز به سیستم های چاپ دیجیتال دارند.

در کنار این ها، بسیاری از مشتریان ما آن هایی هستند که بخش های بکری از بازار را هدف گرفته اند، یعنی آن برندهای کوچک تا متوسطی که می توانند بدون دغدغه سفارشات خود را به چاپ دیجیتال بسپارند. هنوز تعداد این برندها آنقدر زیاد نیست، اما به تدریج با افزایش تقاضا برای عرضه ی فوری به بازار و نیاز به چاپ سفارشات کم حجم، این بازار هم رشد می کند.

- بزرگترین مزیت های بهره برداری از سیستم های چاپ دیجیتال برای بسته بندی های انعطاف پذیر چیست؟
اغلب مشتریان می خواهند سفارشات خود را در طی چند روز تحویل بگیرند و ترجیح می دهند هیچ محدودیت حداقلی برای سفارشات وجود نداشته باشد. آنها نمی خواهند برای تولید پلیت هزینه کنند و در عین حال معمولا شش تا هشت طرح متنوع برای محصول خود در نظر میگیرند. چاپ سفارشات محدود با ماشین های فلکسو که ذاتا برای سفارشات انبوه طراحی شده اند، اصلا به صرفه نیست و تولید زباله ی آن هم زیاد است. چاپ این سفارشات با سیستم های دیجیتال اثربخش تر است. تولید زباله هم به روش دیجیتال تا 90 درصد کاهش می یابد که هم از نظر هزینه ها و هم از نظر پایداری مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

- برای تولید سیستم HP Indigo 200K با 30 درصد افزایش سرعت و 45 درصد افزایش بهره وری، با چه چالش هایی رو به رو شدید؟
برای تولید یک سیستم چاپ که 30 درصد از رقبای خود پرسرعت تر است، باید تمامی جنبه های سیستم را تغییر دهید. هم پرینت هدها باید سریعتر کار کنند و هم موتور سیستم به عنوان قلب ماشین، باید قدرتمندتر و سریعتر باشد. این سیستم ها یک واحد پرایمر پایه آب به شکل اینلاین دارند که قبل از چاپ، یک لایه کوتینگ بر روی بستر می زند. این واحد هم باید سریعتر از گذشته کار کند. مرکب چاپ شده باید قبل از انتقال به واحد بعدی خشک شود که در این سیستم باید راهی برای سریعتر خشک شدن مرکب پیدا می کردیم.
ما تمامی ویژگی های ماشین های قبلی را بهبود دادیم. و از آنجایی که تا حالا صدها سیستم چاپ به بازارهای جهانی عرضه کردیم، با چالش های مربوط به بهداشت محصول خوراکی، CMYK با پوشش دهی بالا، مرکب سفید، کار با بسترهای بسیار نازک و حساس، چاپ ریورس و... آشنا هستیم و به سرعت آنها را برطرف کردیم.

- آینده ی چاپ دیجیتال در حوزه ی بسته بندی انعطاف پذیر و در کل صنعت بسته بندی را چگونه می بینید؟
بکار گیری چاپ دیجیتال در حوزه ی بسته بندی به دو عامل بزرگ بستگی دارد: اولین عامل، افزایش هرروزه ی سفارشات متنوع و محدود است. همانطور که قبلا هم گفتیم، برندها در حال کوچ از سفارشات انبوه به حجم های کوچک و متنوع هستند. همین اتفاق، محرک بسیار قدرتمندی ست که تولیدکنندگان را از ماشین های بزرگ چاپ سنتی به ماشین های جمع و جور دیجیتال متمایل می کند، حالا چه نوع سفارش بسته بندی انعطاف پذیر باشد، چه لیبل و چه جعبه های کارتنی.

عامل بعدی این است که تولیدکنندگان سیستم های دیجیتال بتوانند نیازهای مشتریان را به بهترین و سریع ترین روش ممکن مرتفع کنند و بهره وری جریان تولید را افزایش دهند. ما و دیگر تولیدکنندگان بزرگ در بخش های مختلف صنعت، تمام تلاش مان را می کنیم که سیستم هایی را به بازار عرضه کنیم که علاوه بر افزایش بهره وری و راندمان جریان تولید، از حجم هزینه ها هم بکاهند و در عین حال، آینده ی پایدارتری برای صنعت چاپ و بسته بندی فراهم کنند.

در نهایت، اینکه یک سفارش را به سیستم های چاپ دیجیتال بسپاریم یا فلکسو، به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمان عرضه ی محصول به بازار، حجم سفارش، نیاز به چاپ اطلاعات متغیر و حساس و میزان پیچیدگی محصول همگی حائز اهمیت هستند. اغلب چاپخانه ها عقیده دارند که هر سفارشی که بیش از دو کیلومتر حجم داشته باشد، باید با سیستم های فلکسو چاپ شود و سفارشات کمتر از دو کیلومتر به سیستم های دیجیتال سپرده می شوند. اما وقتی یک سیستم با بهره وری بالا در اختیار داشته باشید، سفارشات خود را چه یک کیلومتر باشند و چه سه کیلومتر، می توانید با هزینه ی کم به سیستم های دیجیتال بسپارید. همچنین چاپخانه هایی که از هردو سیستم دیجیتال و فلکسو بهره می برند، می توانند از به شکل همزمان از مزیت های هردو سیستم بهره مند شوند.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.