
امیر مجدآبادی، مدیرعامل شرکت ساین رایا ساینا با اشاره به سابقه فعالیت این مجموعه در حوزه چاپ دیجیتال، توضیح داد: این شرکت فعالیت خود را با بیش از دو دهه با هدف خدمت و ارتقای تکنولوژی صنعت چاپ دیجیتال شروع کرده و اولین شرکت تولیدکننده دستگاههای چاپ لارج فرمت در کشور به شمار میآید.
وی ادامه داد: در طول دو دهه گذشته نیز تلاش کردیم با ارائه اولین دستگاه چاپ فلکس و بنر با مارک بلیز و برندهای خود با نام شابر و سیگنیچر-ای در صنعت چاپ دیجیتال فعالیتهای نوآورانه در کشور داشته باشیم.
مجدآبادی با بیان اینکه اکنون در شهرهای مختلف دستگاههای مختلف نصب شده است، گفت: خوشحال میشویم در این زمینه به همکاران و فعالان این حوزه مشاوره بدهیم که دستگاههای مورد نیاز خود را تهیه کنند و هدف اصلی ما این است که چاپ دیجیتال از حالت سنتی خارج شود.
وی با طرح این موضوع که اکنون بسیاری از مجموعهها با دستگاههای قدیمی و سنتی کار میکنند، عنوان کرد: اگر شرایطی فراهم شود که این صنعت شکوفا شود، یک دگرگونی بسیار خوب در کسب و کار کشور ایجاد میشود، زیرا اگر ما صنعت نفت را کنار بگذاریم، صنعت نساجی یک صنعت سودآور برای کشور است.
مجدآبادی در این زمینه توضیح داد: این مساله ثمرات زیادی دارد اول اینکه اشتغالزایی ایجاد میشود و خیلی از جوانان جذب این صنعت میشوند، به مرور میتوان درآمدزایی و صادرات داشت و از طریق آن به توسعه اقتصادی کشور کمک شود.
وی همچنین درباره برنامههای این شرکت برای حضور در نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی، گفت: ما منتظر هستیم که دستگاههای سری جدید از گمرک ترخیص شود اما مساله گمرک همیشه گریبانگیر ما و سایر همکاران است و به حدی مشکلات برای واردکننده ایجاد میکند که تاخیر ایجاد میکند.
به گفته مجدآبادی، با همه این مسائل قرار است دستگاه چاپ مستقیم را به صورت پیگمنت در نمایشگاه عرضه کنیم، همچنین قرار است دستگاه چاپ ترنسفر به صورت شش هد و هشت هد را نیز به نمایشگاه بیاوریم.
وی تاکید کرد: در کنار آن نیز قرار است یک دستگاه چاپ روی فرش ماشینی را نیز معرفی کنیم، الان حدود پنج سال است که در این زمینه اقدامات اطلاعرسانی برای این کار انجام شده و مطمئن هستم که استقبال خوبی نیز از این دستگاه خواهد شد.
مجدآبادی با بیان اینکه پایه اصلی این نمایشگاه توجه به حوزه تبلیغات است، افزود: امیدوارم این نمایشگاه در آینده نزدیک پوستاندازی کند، از تبلیغات بیرون بیاید و خودش را به صنعت چاپ دیجیتال نساجی نزدیک کند و به عنوان یکی از قطبهای اصلی در این بخش به شمار بیاید.
وی یادآور شد: صنعت دیجیتال در حوزه تبلیغات کمرنگ شده و کمتر کسی به سراغ دستگاه فلکسو و بنر میروند و سایر دستگاهها را جایگزین میکنند، اکنون دستگاه چاپ پارچه در صنعت تبلیغات ورود پیدا کرده، اما چون در خانواده نساجی است، بهتر است مسئولان نمایشگاه نسبت به این موضوع بازبینی داشته باشند و حتی به این مساله در عنوان نمایشگاه در سال آینده تجدیدنظر کنند.
مجدآبادی با بیان اینکه توجه به چاپ دیجیتال در حوزه نساجی به رونق این نمایشگاه نیز کمک میکند، گفت: در این صورت کارخانهها و مجموعههای زیادی هرساله در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و به رونق و پویایی این نمایشگاه و چاپ دیجیتال کمک خواهد کرد.
وی همچنین درباره ضرورت برگزاری نمایشگاههای تخصصی مثل چاپ دیجیتال، گفت: هرچه حضور شرکت کنندگان و غرفهداران اسم و رسم دار و بزرگتر در نمایشگاه پررنگتر باشد کیفیت نمایشگاه بهتر خواهد شد، زیرا گاهی دیده میشود شرکتهای کوچک و تازه کار در نمایشگاههای تخصصی حضور دارند، در حالی که عموما این مجموعهها چندان ماندگار نیستند.
نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی چهارم تا هفتم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در طول دو دهه گذشته نیز تلاش کردیم با ارائه اولین دستگاه چاپ فلکس و بنر با مارک بلیز و برندهای خود با نام شابر و سیگنیچر-ای در صنعت چاپ دیجیتال فعالیتهای نوآورانه در کشور داشته باشیم.
مجدآبادی با بیان اینکه اکنون در شهرهای مختلف دستگاههای مختلف نصب شده است، گفت: خوشحال میشویم در این زمینه به همکاران و فعالان این حوزه مشاوره بدهیم که دستگاههای مورد نیاز خود را تهیه کنند و هدف اصلی ما این است که چاپ دیجیتال از حالت سنتی خارج شود.
وی با طرح این موضوع که اکنون بسیاری از مجموعهها با دستگاههای قدیمی و سنتی کار میکنند، عنوان کرد: اگر شرایطی فراهم شود که این صنعت شکوفا شود، یک دگرگونی بسیار خوب در کسب و کار کشور ایجاد میشود، زیرا اگر ما صنعت نفت را کنار بگذاریم، صنعت نساجی یک صنعت سودآور برای کشور است.
مجدآبادی در این زمینه توضیح داد: این مساله ثمرات زیادی دارد اول اینکه اشتغالزایی ایجاد میشود و خیلی از جوانان جذب این صنعت میشوند، به مرور میتوان درآمدزایی و صادرات داشت و از طریق آن به توسعه اقتصادی کشور کمک شود.
وی همچنین درباره برنامههای این شرکت برای حضور در نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی، گفت: ما منتظر هستیم که دستگاههای سری جدید از گمرک ترخیص شود اما مساله گمرک همیشه گریبانگیر ما و سایر همکاران است و به حدی مشکلات برای واردکننده ایجاد میکند که تاخیر ایجاد میکند.
به گفته مجدآبادی، با همه این مسائل قرار است دستگاه چاپ مستقیم را به صورت پیگمنت در نمایشگاه عرضه کنیم، همچنین قرار است دستگاه چاپ ترنسفر به صورت شش هد و هشت هد را نیز به نمایشگاه بیاوریم.
وی تاکید کرد: در کنار آن نیز قرار است یک دستگاه چاپ روی فرش ماشینی را نیز معرفی کنیم، الان حدود پنج سال است که در این زمینه اقدامات اطلاعرسانی برای این کار انجام شده و مطمئن هستم که استقبال خوبی نیز از این دستگاه خواهد شد.
مجدآبادی با بیان اینکه پایه اصلی این نمایشگاه توجه به حوزه تبلیغات است، افزود: امیدوارم این نمایشگاه در آینده نزدیک پوستاندازی کند، از تبلیغات بیرون بیاید و خودش را به صنعت چاپ دیجیتال نساجی نزدیک کند و به عنوان یکی از قطبهای اصلی در این بخش به شمار بیاید.
وی یادآور شد: صنعت دیجیتال در حوزه تبلیغات کمرنگ شده و کمتر کسی به سراغ دستگاه فلکسو و بنر میروند و سایر دستگاهها را جایگزین میکنند، اکنون دستگاه چاپ پارچه در صنعت تبلیغات ورود پیدا کرده، اما چون در خانواده نساجی است، بهتر است مسئولان نمایشگاه نسبت به این موضوع بازبینی داشته باشند و حتی به این مساله در عنوان نمایشگاه در سال آینده تجدیدنظر کنند.
مجدآبادی با بیان اینکه توجه به چاپ دیجیتال در حوزه نساجی به رونق این نمایشگاه نیز کمک میکند، گفت: در این صورت کارخانهها و مجموعههای زیادی هرساله در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و به رونق و پویایی این نمایشگاه و چاپ دیجیتال کمک خواهد کرد.
وی همچنین درباره ضرورت برگزاری نمایشگاههای تخصصی مثل چاپ دیجیتال، گفت: هرچه حضور شرکت کنندگان و غرفهداران اسم و رسم دار و بزرگتر در نمایشگاه پررنگتر باشد کیفیت نمایشگاه بهتر خواهد شد، زیرا گاهی دیده میشود شرکتهای کوچک و تازه کار در نمایشگاههای تخصصی حضور دارند، در حالی که عموما این مجموعهها چندان ماندگار نیستند.
نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی چهارم تا هفتم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.