
چاپ دیجیتال این امکان را برای برندها فراهم می کند که با چاپ تیراژ محدود، سفارشی و شخصی سازی شده، سلیقه و ترجیحات مشتری را در بسته بندی محصولات خود اعمال کنند و به این شکل، با آنها در ارتباط مستقیم باشند.
در سال 2011، کوکاکولا تصمیم گرفت با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی به نام «Share a Coke»، اولین قدم را در شخصی سازی بسته بندی محصولات خود بردارد. در این کمپین، کوکاکولا هزاران اسم مختلف را به شکل مستقیم بر روی قوطی یا لیبل نوشابه ها چاپ کرد و مشتریان میتوانستند اسم خودشان را از بین آنها پیدا کنند و نوشابه ای با اسم خودشان خریداری کنند. این کار، حجم فوق العاده ای از مشتریان را به سمت این برند جذب کرد؛ کوکالا توانست فروش سالیانه ی خود را 0.4 درصد افزایش دهد و نزول 11 درصدی در فروش محصولاتش را که در چندین سال پیاپی ادامه دار شده بود، کاملا برعکس کند.
یکی دیگر از برندهایی که از چاپ دیجیتال برای شخصی سازی محصولات خود استفاده کرد، کمپانی پپسی بود. پپسی در سال 2016، کمپینی با عنوان «Say It With Pepsi» راه انداخت که در آن بیش از 600 ایموجی مورد استفاده در شبکه های مجازی و 200 ایموجی تازه طراحی شده را بر روی قوطی های نوشابه های خود چاپ کرد. پپسی توانست در این کمپین، توجه نسل جوانتر مشتریان را به خود جلب کند و در فروش سالیانه ی خود از رقیب بزرگش یعنی کوکاکولا پیشی بگیرد.
در سال 2011، کوکاکولا تصمیم گرفت با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی به نام «Share a Coke»، اولین قدم را در شخصی سازی بسته بندی محصولات خود بردارد. در این کمپین، کوکاکولا هزاران اسم مختلف را به شکل مستقیم بر روی قوطی یا لیبل نوشابه ها چاپ کرد و مشتریان میتوانستند اسم خودشان را از بین آنها پیدا کنند و نوشابه ای با اسم خودشان خریداری کنند. این کار، حجم فوق العاده ای از مشتریان را به سمت این برند جذب کرد؛ کوکالا توانست فروش سالیانه ی خود را 0.4 درصد افزایش دهد و نزول 11 درصدی در فروش محصولاتش را که در چندین سال پیاپی ادامه دار شده بود، کاملا برعکس کند.
یکی دیگر از برندهایی که از چاپ دیجیتال برای شخصی سازی محصولات خود استفاده کرد، کمپانی پپسی بود. پپسی در سال 2016، کمپینی با عنوان «Say It With Pepsi» راه انداخت که در آن بیش از 600 ایموجی مورد استفاده در شبکه های مجازی و 200 ایموجی تازه طراحی شده را بر روی قوطی های نوشابه های خود چاپ کرد. پپسی توانست در این کمپین، توجه نسل جوانتر مشتریان را به خود جلب کند و در فروش سالیانه ی خود از رقیب بزرگش یعنی کوکاکولا پیشی بگیرد.