پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024

برگزاری کارگاه‌ آموزشی چاپ در استان‌ها از سوی اتحادیه لیتوگرافان

اتحادیه لیتوگرافان با مشارکت اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان‌ها دوره‌ها و کارگاه های آموزشی با موضوع چاپ و مباحث مرتبط با آن برگزار می‌کند.

جلال ذکایی، مشاور اتحادیه لیتوگرافان ، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این اتحادیه در برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی، عنوان کرد: به دنبال اعلام آمادگی مدیرکل دفتر چاپ و نشر در نشست هم‌اندیشی چاپ دیجیتال، اتحادیه لیتوگرافان دوره‌های آموزشی مختلفی با سرفصل‌های مرتبط با حوزه چاپ طراحی کرد تا به صورت مستمر در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور برگزار شود.
 
وی ادامه داد: در این زمینه قرار است اداره کل ارشاد استان‌ها با هماهنگی اداره کل چاپ و نشر درخواست خود را درباره موضوعات مورد نیاز خود در استان‌ها ارائه دهند و اتحادیه بر مبنای این درخواست‌ها دوره برگزار کند.
 
ذکایی با بیان اینکه این دوره‌ها از امروز در استان گلستان آغاز خواهد شد، گفت: کارگاه‌های آموزشی «سرویس و نگهداری ماشین‌های لارج فرمت»، «مبانی مدیریت رنگ» و «راهکارهای بازاریابی در صنعت چاپ در سال 1401» برای این استان پیش‌بینی شده است که طی دو روز برگزار می‌شود.
 
وی تاکید کرد: سایر استان‌ها نیز بر اساس موضوعات مختلفی که برای این کارگاه‌ها در نظر گرفته شده است می‌توانند درخواست خود را به اداره کل چاپ و نشر ارائه کنند و با هماهنگی اتحادیه لیتوگرافان این دوره‌ها برگزار شود.

 
ذکایی در ادامه با طرح این موضوع که این سمینارها در مرکز استان‌ها و برای مخاطبان متنوعی در نظر گرفته شده است،  افزود: چاپخانه‌داران، چاپخانه‌های دیجیتال، ناشران، دفاتر فنی، طراحان گرافیک، کانون‌های تبلیغاتی، ناظران چاپ و سایر فعالان این صنعت می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.
 
وی همچنین درباره اهداف برگزاری این کارگاه‌ها توضیح داد: اولویت دادن به نخبگان دانش آموخته و کارشناسان صنعت چاپ کشور، تقویت بنیه علمی و بروز کردن اطلاعات علمی و آموزشی فعالان صنعت چاپ کشور، اقدام همسان در دو محور علمی، فنی مرتبط با صنعت چاپ، ایجاد تعهد لازم برای بهره مندی عمومی از سرمایه‏گذاری علمی، حمایت از ورود و همکاری بخش خصوصی و توجه به توسعه دانش صنعت چاپ در سطح کشور و تأکید برتمرکززدایی از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای این دوره به شمار می‌آید.
 
ذکایی در پایان با اشاره به عناوین برخی از این دوره‌ها، گفت: آماده‌سازی فایل‌‌های چاپی و نظارت بر چاپ، مدیریت سرویس و نگهداری ماشین آلات چاپ افست، آماده سازی سند طراح گرافیک پیش از چاپ،آموزش پیش از چاپ ( لیتوگرافی – افست – فلکسو)، مدیریت بازاریابی و فروش در صنعت چاپ در پسا کرونا، اصول و فنون مذاکره و ارتباط موثر با مشتریان، آشنایی با قوانین صنعت چاپ و مدیریت کسب و کار دیجیتال صنعت چاپ در پسا کرونا عناوین برخی از این دوره‌ها هستند.
 
به گفته وی، موضوعاتی چون مدیریت پروژه‌‌های تبلیغاتی، سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ لارج فرمت، دانش مدیریت رنگ و رنگ شناسی، استانداردسازی فایل برای چاپ، کاغذ شناسی و سطوح چاپ شونده، چاپ امنیتی و مسائل پیش رو، چاپ دیجیتال، مدیریت کنترل کیفیت چاپ، مرکب شناسی، صحافی و عملیات پس از چاپ نیز برای این کارگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.