به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی دکتر ساعد جنانی، دبیر انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی ایران، با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در آذرماه 1403، با تأکید بر اهمیت تعامل و تبادل نظر در صنعت تبلیغات، گفت: این نمایشگاه باید فضایی را فراهم کند تا فعالان این حوزه بتوانند به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و از آخرین دستاوردهای صنعت تبلیغات آگاه شوند. این تعاملات میتواند منجر به ایجاد همکاریهای جدید، توسعه ایدههای نوآورانه و در نهایت ارتقای سطح کیفی صنعت تبلیغات شود.
وی با بیان اینکه ماهیت این نمایشگاه باید فرصتی برای تعامل و تبادل نظر تمامی فعالان حوزه تبلیغات باشد، افزود: این نمایشگاه برای فعالان در صنعت تبلیغات و خدمات تبلیغ است در واقع سه رسته در این حوزه فعالیت میکنند ابتدا آژانسهای تبلیغاتی هستند که بحث تحقیقات بازار، کمپینهای تبلیغاتی انجام میدهند که در این نمایشگاه مخاطبی ندارند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی ایران، تصریح کرد: دومین رسته صاحبان رسانههای دیداری و شنیداری هستند به خصوص رسانههایی که در تبلیغات محیطی فعالند که این رسته نیز در این نمایشگاه حضور ندارند.
وی با اشاره به حضور بخش تولیدکنندگان هدایای تبلیغاتی و خدمات چاپ به عنوان سومین رسته از حاضران در نمایشگاه تبلیغات، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه در آستانه سال نو، انتظار میرفت این گروه از مخاطبان استقبال بیشتری از این نمایشگاه داشته باشند. اما به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب و رکود حاکم بر بازار، حتی حضور فعالان این حوزه نیز نسبت به دورههای قبل کاهش یافته بود.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی ایران، نبود تفاوت چشمگیر بین این دوره از نمایشگاه با دورههای گذشته را ناشی از شرایط اقتصادی نامناسب و عدم برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی دانست و افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوعات روز صنعت تبلیغات، میتواند به ارتقای سطح دانش فعالان این حوزه کمک شایانی کند.
دکتر ساعد جنانی در پایان بر اهمیت حضور شرکتهای تحقیقات بازار و برندینگ در این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی، نقش تحقیقات بازار و برندینگ در موفقیت کسبوکارها بسیار مهم است و جای خالی این شرکتها در نمایشگاه به شدت احساس میشود.