پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024

چاپ دیجیتال در کارگاه کارتن‌سازی

در حال حاضر حرکت از افست به دیجیتال دوران گذار خود را طی می‌کند، به همین خاطر ظرفیت ماشین‌های دیجیتال معمولاً بیشتر از ظرفیت تولید کارتن‌سازی است. البته چنین پدیده‌ای در صنعت چاپ دور از انتظار نیست .

در بسیاری از کاربردها و فناوری‌های چاپی، ظرفیت ماشین به‌صورت تقریبی و تئوری‌وار بر اساس سرعت، پیکره‌بندی و پارامترهایی مثل ساعات کاری محاسبه می‌شود. اما ظرفیت تولید معمولاً بر اساس میزان خروجی برنامه‌ریزی شده دستگاه و پارامترهای کاری عادی و روزمره محاسبه می‌شوند.

این گزارش شاخص، نشان می‌دهد که فاصله چشمگیری بین ظرفیت تولید و ظرفیت ماشین‌های چاپ دیجیتال وجود دارد، زیرا تبدیل‌کاران از تمام سرعت و ظرفیت ماشین‌های چاپ دیجیتال استفاده نکرده و تنها بر اساس نیاز خود از ظرفیت ماشین‌ها بهره می‌برند. تبدیل‌کاران(کارتن‌سازان) تأکید می‌کنند که این فاصله در آینده کاهش خواهد یافت. آنها معمولاً می‌گویند: من در حال حاضر به تمام ظرفیت این ماشین نیاز ندارم و نمی‌خواهم به ماشین فشار بیاورم. در صورت نیاز از تمام ظرفیت آن استفاده خواهم کرد.

عوامل دیگری چون سیستم‌های گردش‌کار جدید که همراه نسل جدید ماشین‌های چاپ دیجیتال عرضه می‌شوند نیز باعث ایجاد فاصله بین این دو ظرفیت شده‌اند. البته در گذشته نیز هنگام جایگزین کردن برخی از کاربردهای دیجیتال با آنالوگ، شاهد چنین مشکلاتی بودیم. بر اساس این گزارش فرایندهای ورودی اطلاعات و خروجی کار که برای پاسخگویی به نیازهای چاپ آنالوگ با تولید بالا بهینه شده‌اند نیز راه‌حل‌های مناسب چاپ دیجیتال نیستند.

عامل دیگر ناآشنایی مشتریان با فرصت‌ها و ارزش‌هایی است که این ماشین‌ها می‌توانند برای آنها به ارمغان بیاورند. البته انتظار می‌رود در سال‌های آینده همه درک بهتری از مزایای چاپ دیجیتال در صنعت کارتن پیدا کنند.
تردیدی نیست که در آینده هر دو نوع ماشین‌آلات چاپ دیجیتال تک‌باره و چندباره در عرصه چاپ کارتن جایگاه خود را حفظ خواهند کرد. از سوی دیگر چاپکاران دیجیتال نیز در آینده قادر خواهند بود این خدمات را به تبدیل‌کاران ارایه دهند. چاپکاران دیجیتال اکنون در عرصه چاپ تابلوهای تبلیغاتی و لیبل بسیار فعال‌اند و به‌تازگی وارد عرصه چاپ کارتن نیز شده‌اند.

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.