پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
جمعه7 ارديبهشت 1403     Friday, April 26, 2024

چاپ جوهرافشان چطور به اهداف پایداری شما کمک می کند؟

اگر بتوانید از همین حالا اهداف پایداری خود را مشخص کنید و گام های مشخصی به سمت آنها بردارید، آنوقت است که می توانید در آینده ی نزدیک که همه ی فعالان صنعت چاپ و بسته بندی، به طور سختگیرانه موظف به رعایت مقررات پایداری می شوند، برگ برنده ی خود را رو کنید.

به عنوان عضوی از دنیای بزرگ چاپ و بسته بندی، چقدر به دغدغه های مربوط به پایداری محیط زیست توجه می کنید؟ آیا فرآیندهای تولید در چاپخانه ی شما سبز است یا دوست دارید کمی بیشتر آن را به این رنگ متمایل کنید؟ آیا مشتریان و دیگر همکارانتان از شما درباره ی پایداری محصول تان سوال می کنند؟ اگر نه، به زودی این اتفاق می افتد. پس اگر بتوانید از همین حالا اهداف پایداری خود را مشخص کنید و گام های مشخصی به سمت آنها بردارید، آنوقت است که می توانید در آینده ی نزدیک که همه ی فعالان صنعت چاپ و بسته بندی، به طور سختگیرانه موظف به رعایت مقررات پایداری می شوند، برگ برنده ی خود را رو کنید.

توجه به مسائل پایداری باعث می شود که مشتریان شما را به عنوان یک برند پیشرو و آگاه بشناسند و علاقه ی بیشتری داشته باشند که با شما همکاری کنند. بالاخره مشتریان شما هم، خودشان مشتریانی دارند که از آنها توقع دارند که سیاست های پایداری را رعایت کرده و همکاری خود را با برندهای غیرمسئول، محدودتر کنند.

اگر چاپخانه ی شما با سیستم های افست، فلکسو و یا هر فناوری غیر از جوهرافشان کار می کند، بهتر است هرچه زودتر تمهیداتی را برای پایدار کردن فرآیندهای تولید خود به کار بگیرید و اعتبار خود را در بازار بهبود دهید. یکی از روش های اثربخش برای تحقق این هدف، استفاده ی بیشتر از سیستم های جوهرافشان است.

چاپ دیجیتال، ذاتا یک فناوری پایدار محسوب می شود؛ تولید زباله در فرآیند چاپ دیجیتال به حداقل رسیده و و آلاینده های شیمیایی آن در حداقل میزان ممکن است. زمان مورد نیاز برای تنظیمات و راه اندازی این ماشین ها کوتاه و نزدیک به صفر است، هزینه های تولید، بهینه شده و امکان چاپ بر حسب تقاضا، نیاز به تولید مازاد و هزینه های مربوط به انبار را حذف کرده است. با چاپ دیجیتال، می توان مزیت های اقتصادی و پایداری چاپ را به حداکثر رساند. همچنین به خاطر تمام اتوماتیک بودن جریان کاری که با نرم افزارهای دقیق و پیشرفته هدایت می شوند، خطاهای انسانی هم به حداقل می رسد.

با چاپ دیجیتال می توان مدل های کسب و کاری پایدارتری را به کار گرفت. چاپ برحسب تقاضا (اول سفارش بگیر، بعد چاپ کن)، نشر پویا (محتوای کاملا هدف گذاری شده بر اساس داده های جریان کاری و فرآیندهای اتوماتیک تولید که باعث پایین آوردن هزینه های چاپ می شود) و چاپ برنامه ریزی شده (اتصال پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی به پلتفرم های اتوماسیون جریان کاری)، سه مدل کسب و کاری پایدار در چاپ دیجیتال هستند.

با استفاده از فناوری های چاپ دیجیتال، می توان سطح پایداری تولید را به سطوح بالاتری ارتقا داد. مثلا اگر از قسمت پرینت هدها شروع کنیم، اغلب پرینترهای ورقی و رول جوهرافشان، از پرینت هدهای پیزو استفاده می کنند. در پرینت هدهای پیزو، در هربار پاشش مرکب، یک بارش الکتریکی به دیواره ی کریستالی موجود در بالای نازل ها برخورد می کند و باعث پمپاژ مرکب از داخل نازل ها می شوند. امروزه تقریبا تمام برندهای پیشرو در دنیا مانند اپسون، زار، دیماتیکس و کونیکا مینولتا از پرینت هدهای پیزو در پرینترهای خود استفاده می کنند. این پرینت هدها از مقاومت و دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و طول عمر آنها هزاران ساعت است و تا چندین سال بدون پایین آمدن کیفیت چاپ کار می کنند. یکی از عوامل طول عمر بالای این پرینت هدها، سازگاری و هماهنگی نزدیک فناوری هد با فرمولاسیون مرکب جوهرافشان است که با به حداقل رساندن هزینه های نگه داری و تعمیر، به پایداری کل فرآیند چاپ کمک می کند.

در مورد مرکب های چاپ دیجیتال، می توان گفت که مرکب های پایه آب دیجیتال، پایدارترین مرکب های دنیای چاپ هستند. پایه آب بودن مرکب، یعنی مرکب بدون بو و آلاینده است و به تهویه ی سالن چاپ نیازی نیست، مواد آلی فرار مضر برای انسان و محیط زیست منتشر نمی کند و همچنین، عاری از روغن های معدنی، هیدروکربن های بودار و هیدروکربن های اشباع شده است. علاوه بر این، این مرکب ها در مواقعی که بر روی بسترهای سازگار با آنها چاپ شوند، فرآیند مرکب زدایی ساده ای دارند و به این ترتیب، بازیافت زباله ها را آسان می کنند.

سالونت هایی که در ساخت مرکب و پوشش های چاپ استفاده می شود، حاوی مواد آلی فرار است. این مواد، مواد شیمیایی ساخت دست انسان هستند که به شدت آلاینده هستند و هم برای انسان و هم زمین مضراند. در استانداردهای مربوط به پایداری، تولیدکنندگان مرکب و کاغذ باید از پایین بودن میزان این آلاینده ها در محصولات خود اطمینان حاصل کنند. اما برخی از پرینترهای جوهرافشان به فناوری هایی مجهز هستند که میزان این آلاینده ها را حتی کمتر هم می کند. مثلا در یکی از سیستم های خشک کن چاپ جوهرافشان، از حرارت بسیار پایین استفاده می شود که باعث می شود ذرات مواد آلی موجود در فیبر کاغذ، به هوا پراکنده نشوند و به همین خاطر، به تهویه ی سالن چاپ نیازی نیست.

علاوه بر تمام مزیت های پایداری چاپ دیجیتال که در بالا گفته شد، این روش چاپی مزیت های دیگری هم دارد. مثلا یکی از آنها، مصرف انرژی ست. در مورد ماشین های پیشرفته ای که برای سفارشات سنگین و به شکل 24 ساعت در هفت روز هفته روشن هستند، سیستم های دیجیتال، مصرف انرژی پایین تری دارند. پایین بودن مصرف انرژی در بعضی از این سیستم ها در حد استاندارد Nordic Swan است.

مزیت دیگر پرینترهای دیجیتال، قابلیت ارتقا دادن تمام قطعات و نرم افزارهای داخلی آنهاست که باعث حفظ سرعت و کیفیت ماشین می شود. قابلیت ارتقای نرم افزاری سیستم به جای تعویض قطعات، حجم زباله های الکترونیکی را کاهش می دهد، عمر و ماندگاری قطعات را افزایش می دهد و به پایداری کل ماشین کمک می کند. این مزیت، مخصوصا در مورد پرینترهای فوق پیشرفته ای که به شکل شبانه روزی کار می کنند، به خاطر کاهش زمان های خواب ماشین برای تعمیر یا تعویض قطعات، زمان uptime ماشین را افزایش می دهد و از این طریق، راندمان و اثربخشی سیستم را به شکل قابل توجهی بالا می برد. به همین دلیل است که این سیستم ها می توانند تا 10 میلیون چاپ در هفته را تضمین کنند.

علاوه بر این، یک سیستم چاپی قابل ارتقا که قطعات مختلف آن امکان بازیافت دارند، کارنامه ی پایداری شما را درخشان تر می کنند. پس هنگام خرید ماشین های چاپ، به دنبال تامین کنندگان ماشین های دیجیتالی بگردید که سیستم های جوهرافشان با طول عمر بالا و قابلیت اصلاح و ارتقای سیستم را برایتان فراهم می کنند.

از آنجایی که هرروز، به اهمیت پایداری چاپخانه های تجاری افزوده می شود، منطقی ترین راه حل این است که هرچه زودتر، اگه نه همه، حداقل درصد بالایی از سیستم های تولید خود را به سیستم های دیجیتال جوهرافشان تبدیل کنید و همزمان بررسی کنید که کدام یک از همکارانی که با آنها کار می کنید، در حال به روز رسانی محصولات و خدمات خود به سمت پایدار شدن هستند. سیستم های جوهرافشان کمپانی Canon، نه تنها برای تمامی کاربردها تولید و عرضه شده اند، بلکه این کمپانی در کنار ارائه ی راه حل های تولید پایدار، بهترین و رقابتی ترین کیفیت چاپ را برای مشتریانش به ارمغان دارد. با سیستم های جوهرافشان Canon می توانید از انواع بسترهای بازیافتی و پایدار و فرآیندهای دارای مصرف انرژی اثربخش برای چاپ محصولات خود بهره بگیرید.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.