پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
دیدگاه مدیران اتحادیه‌های چاپ کشور درباره نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال؛

نمایشگاه چاپ دیجیتال به پویایی چاپ دیجیتال کمک کرده است

مدیران و روسای اتحادیه‌‌های چاپ کشور با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و تخصصی بودن آن، بر نقش این رویداد تجاری و اقتصادی در پویایی چاپ دیجیتال و توسعه آن تاکید کردند.


به گزارش ایپینا، نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال شش روز دیگر آغاز می‌شود و در این میان قرار است مجموعه‌ای از بزرگان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف دور هم جمع شوند و به ارائه جدیدترین دستاوردها و نوآوری‌های خود بپردازند.

نمایشگاهی که بعد از دو سال وقفه اکنون مشتاقان زیادی دارد که قرار است از سراسر ایران به بازدید آن بیایند و غرفه‌دارانی که همه توان خود را برای جلب و جذب مخاطب به کار گرفته‌اند.

در این میان حضور نمایندگان چاپ و بسته‌بندی استان‌های مختلف در نمایشگاه ضرورتی انکار نشدنی است که نیازمند حمایت تشکل‌های صنفی فعال در شهرهای کشور است، همین موضوع بهانه‌ای شد تا با چهار تن از مدیران اتحادیه‌های چاپ تهران، همدان، قم و خراسان رضوی به گفت‌وگو بنشینیم و دیدگاه و نظرات آن‌ها را درباره این رویداد مهم اقتصادی و تجاری جویا شویم.

نقش کلیدی نمایشگاه‌های تخصصی
احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در هر صنف و صنعتی، نقشی کلیدی و تاثیرگذار دارند، گفت: برپایی نمایشگاه در هر صنفی می‌تواند به مرور زمان موجب ایجاد تغییر در تفکر صنف و فعالان آن حوزه ایجاد کند و زمینه را برای توسعه و گسترش فعالیت و کسب و کارها ایجاد کند.
وی ادامه داد: چاپ دیجیتال نیز از این موضوع مستثنی نیست، اگرچه هنوز چاپ دیجیتال در ایران هنوز با جایگاه اصلی خود فاصله دارد، اما این نمایشگاه در طول 9 دوره تلاش کرده است که به پویایی این صنعت کمک کند.
ابوالحسنی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه عرضه و ارائه دستگاه‌های چاپ دیجیتال است، تاکید کرد: ما از هر نمایشگاهی که در حوزه چاپ برگزار شود استقبال می‌کنیم، زیرا به تاثیر و نقش این نمایشگاه‌های تخصصی در کشور ایمان داریم.
وی یادآور شد: در این میان نکته‌ای که وجود دارد هنوز مشخص نشده که جایگاه چاپ دیجیتال کجاست و برای حل مشکلات و دغدغه‌های آن چه باید کرد و ضروری است که برنامه‌ریزی هدفمندی برای فعالان این حوزه و سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شود.
به گفته ابوالحسنی، ضروری است که نقش مهم این صنعت و جایگاه آن در صنعت چاپ دیجیتال تبیین شود و بنظرم نمایشگاه با حضور فعالان این حوزه می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

نمایشگاه چاپ دیجیتال یک کار ماندگار است
علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با بیان اینکه من تاکنون نتوانسته‌ام از این نمایشگاه بازدید کنم، گفت: اما طی صحبت‌ با همکاران، رصد اخبار و پیگیری رویدادهای مختلف متوجه شدم که این نمایشگاه یک کار ماندگار و بزرگ در صنعت چاپ دیجیتال به شمار می‌آید.
وی با طرح این موضوع که امیدوارم با توجه به اهمیت این نمایشگاه، شاهد موفقیت آن در دوره نهم باشیم، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی یک ضرورت است و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن باشد، زیرا موجب ایجاد فضای رقابتی در میان صنف و پربارشدن آن می‌شود.
مغانی اما در ادامه با ارائه پیشنهادی، گفت: اگر برگزارکنندگان بتوانند به تفاهمی برسند که در قالب یک نمایشگاه جامع و کامل نمایشگاه‌های مختلف چاپ در کشور برگزار شود، خیلی بهتر خواهد بود، در این زمینه ما در مشهد پذیرای همکاران هستیم تا در این زمینه فکر و تبادل نظر شود.
وی تاکید کرد: در این زمینه می‌توان یک نمایشگاه جامع درباره چاپ، لوازم مصرفی و سایر شاخه‌ها برگزار شود تا هم برای فعالان این صنف مثمرثمر باشد و هم کارکرد بهتری داشته باشد.

ضرورت حضور تجهیزات چاپ دیجیتال در نمایشگاه
دقایقی با امین خضریان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همدان به گفت‌وگو می‌نشینیم، او با بیان اینکه چاپ دیجیتال بعد از چاپ افست یکی از تاثیرگذارترین حوزه‌های چاپی است، گفت: برگزاری نمایشگاه و اطلاعرسانی در این حوزه می‌تواند به شناسانده شدن این صنعت به مخاطبان و سرمایه‌گذاران کمک کند، از سوی دیگر نمایشگاه‌های تخصصی مثل نمایشگاه چاپ دیجیتال موجب می‌شود که تبادل نظر و اطلاعرسانی در این زمینه بهتر شکل گیرد.
وی افزود: ضرورت برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال با توجه به تخصصی بودن این نمایشگاه و نگاه خاص آن به خوبی احساس می‌شود و الان بعد از دو سال بسیار کاربرد خواهد داشت.
خضریان با اشاره به ضرورت اطلاعرسانی درباره برگزاری نمایشگاه، عنوان کرد: بسیاری از افراد حوزه دیجیتال را به خوبی نمی‌شناسند و معرفی آن به صورت بصری در این رویداد بسیار ضروری است و بهتر است برگزارکنندگان نمایشگاه دقت کنند که در اطلاعرسانی و عرضه تجهیزات پررنگ‌تر باشند.
به گفته وی، فکر نکنند که اگر چاپ افست یا سایر شیوه‌های چاپ صنعتی تجهیزات خود را نمایش نمی‌دهند، چاپ دیجیتال هم باید اینگونه باشد، من معتقدم چاپ دیجیتال ساختار رو به رشد و بسیار به روزی دارد و نمایش آن اهمیت دارد.
خضریان با بیان اینکه امیدواریم امسال نمایشگاه پربار و پربازدیدکننده و فعال باشد، بر ضرورت حضور فعالان صنف و بازدید از نمایشگاه تاکید کرد.

تخصص محور بودن یک ضرورت است
و اما مجتبی محمودیان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم نیز با تاکید بر ضرورت برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه چاپ، گفت: معتقدم که هر کاری تخصصی‌تر و جزئی‌تر باشد، نتیجه بهتری دارد و نمونه آن را در صنوف مختلف دیده‌ایم و در صنعت چاپ نیز هر چه جز‌ئی‌تر و تخصصی‌تر به مسائل پرداخته شود، بهتر است.
وی ادامه داد: باید به حوزه چاپ نیز جزئی نگاه کنیم و جلو برویم تا موفق‌تر باشیم و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و حتی فوق تخصصی که در صنعت چاپ برگزار می‌شود اهمیت زیادی دارند.
محمودیان با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی که تخصصی نیستند اگرچه مسکن هستند اما نمی‌توانند درد صنعت چاپ را درمان کنند، گفت: معتقدم در کنار برگزاری نمایشگاه‌های چاپ مختلف در کشور باید در قالب کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی به پربار شدن و بهینه شدن این رویدادها و حتی صنعت چاپ کمک کرد.
وی تاکید کرد: حتی در این زمینه بر این باورم که می‌توان در استان‌ها به تناسب تخصص و توانمندی‌های هر استان نیز نمایشگاه‌های تخصصی برگزار کرد و در این میان دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با حمایت و هدایت از این اقدامات به صنعت چاپ کمک کند.
نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی چهارم تا هفتم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.


 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.