پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024

فناوری چاپ دیجیتال پارچه از کمپانی Kornit Digital بازار چاپ بر حسب تقاضا را متحول می کند

حدودا 30 درصد از محصولات پارچه ای جهان هیچوقت به فروش نمی رسند. به عبارت دیگر، هر ساله 21 میلیون تن پارچه مستقیم به سطل آشغال ریخته می شوند. برای این حجم پارچه، 28 تریلیون لیتر آب مصرف شده که می تواند آب آشامیدنی 300 میلیون نفر را برای تمام عمرشان تامین کند.

30 درصد دورریخت پارچه یعنی اینکه چاپ پارچه، بازار پرنوسان و غیرقابل پیش بینی ای دارد و روش های سنتی تامین بازار دیگر جوابگو نیستند. از طرف دیگر، امکان خرید آنلاین محصولات هم گستره ی انتخاب مشتریان را از همیشه وسیع تر کرده است؛ مشتریان کالای مورد نظرشان را از هرجایی که بهترین خدمات را ارائه می دهد خریداری می کنند و این وضع، بازار را به شدت رقابتی کرده. حالا باید دید که با این اوضاع، کسب و کار شما رو به رونق و شکوفایی ست یا در حال درجا زدن و از رده خارج شدن؟

تولید بر حسب تقاضا
امکان خرید و فروش آنلاین محصولات این امکان را برای مشتریان فراهم آورده که بتوانند هرچیزی که در اینترنت می بینند و از آن خوششان می آید را خریداری کنند. درواقع بستر اینترنت مانند یک قفسه ی فروشگاه با فضای نامحدود است که هر کالا با بیشمار تنوع در آن جای می گیرد. اما شبکه های تامین و توزیع بین المللی هنوز برای پشتیبانی از این بازار عظیم خرده فروشی کاملا آبدیده نشده اند. تولید و توزیع این حجم از محصولات متنوع که در فروشگاه های مجازی برای مشتری به نمایش گذاشته می شود، در واقع بسیار وقتگیر و چالش زا است. روش های سنتی تولید هم دیگر خوب جواب نمی دهند و هدررفت و آلاینده های کربنی زیادی به تولیدکننده و محیط زیست تحمیل می کنند. دقیقا همینجاست که جهان به فرآیندهای سریع و  اثربخش تولید دیجیتال پناه می آورد.

چاپ مستقیم بر روی پارچه
در دنیای چاپ پارچه و پوشاک، فناوری DTG یا همان چاپ مستقیم بر روی پارچه می تواند کسب و کارها را نجات دهد. این فناوری از قابلیت تطیبق پذیری بسیار بالایی برخودار است و می تواند سفارشات با تنوع بالا و برحسب تقاضا را آنهم با سرعت بسیار بالا تولید و به بازار عرضه کند. در واقع DTG یکی از فناوری های چاپ دیجیتال پارچه است که می تواند دغدغه های تولیدکنندگان برای حضور مداوم و اثربخش در فروشگاه های آنلاین را کاملا برطرف کند. یکی از کمپانی هایی که ماشین های فوق پیشرفته ی DTG را برای چاپخانه های چاپ پارچه فراهم کرده، کمپانی Kornit Digital است. فرآیند چاپ در این ماشین ها تک مرحله ای ست و نیازی به مراحل پیش و پس از چاپ ندارد. حذف این مراحل به مقدار قابل ملاحظه ای در مصرف آب و استفاده از مواد شیمیایی مضر برای محیط زیست صرفه جویی می کند.

سیستم های چاپ DTG پایدار هستند و از مرکب های پیگمنتی استفاده می کنند که با انواع مختلف پارچه های طبیعی، مصنوعی و ترکیبی سازگار است. دقت و کیفیت چاپ با این سیستم ها بسیار بالاست، تنوع رنگی چاپ هم گسترده است و می توان طرح ها و رنگ های عادی و فلورسنت را بر روی انواع تی شرت، شلوار، هودی، کلاه، ست های ورزشی و... چاپ کرد.
داراگ مورفی، صاحب چاپخانه ی ایرلندی Hairy Baby می گوید: «سرعت چاپ، اطمینان به پایداری کیفیت و معقول بودن هزینه، سه فاکتوری ست که برای هر چاپخانه ای اهمیت کلیدی دارد و ما می خواستیم سیستمی خریداری کنیم که این سه فاکتور را برای ما تضمین کند.» این چاپخانه که سیستم های DTG کمپانی Kornit را خریداری کرده، در ادامه می گوید: «حجم سفارشات ما خیلی زیاد و متنوع است. طرح هایی که مشتریان برای چاپ روی لباس هایشان می آورند، اغلب پیچیده و پر از رنگ آمیزی های تلفیقی و عجیب و غریب است. اما خوشبختانه ماشین چاپ DTG از Kornit از پس این حجم از سفارشات به خوبی برمی آید.»

فناوری مناسب با نوع سفارش
اولین کاری که هر کسب و کاری که تازه وارد دنیای چاپ پارچه می شود باید انجام دهد این است که یک برآورد دقیق از نوع کار و حجم سفارشات خود داشته باشد. اگر یک چاپخانه ی چاپ پارچه قصد دارد سفارشات با حجم بالا و تنوع پایین چاپ کند، بهتر است به جای خرید سیستم DTG، به سراغ سیستم های چاپ اسکرین برود. اما اگر می خواهید سفارشات با حجم پایین و تنوع بالا و البته با سرعت و کیفیت بسیار بالا تحویل مشتریان خود دهید، سیستم های دیجیتال DTG برای شما تولید شده اند.

این سیستم ها می توانند هر نوع چاپی که مدنظر مشتری است را با بالاترین کیفیت، جزئیات فراوان، دقت رنگی بسیار بالا و فقط در عرض چند ساعت برای آنها آماده کنند.
اما چالش واقعی در کار چاپ پارچه از اینجا شروع می شود که مردم هنوز عاشق پارچه و لباس های گلدوزی شده اند، هنوز طرفدار دای سابلیمیشن هستند و هنوز هم سفارش چاپ ترانسفر وینیل دارند. اما هرکدام از این ها روش چاپی خودش را می طلبد، وقت گیر است و هدررفت و زباله ی زیادی هم تولید می کنند. همچنین برای چاپ هرکدام از این سفارشات باید یک سیستم جداگانه خریداری کرد.

کمپانی Kornit Digital فناوری ای طراحی کرده که با آن می توان همه ی این امکانات را در یک ماشین پیدا کرد. این فناوری Kornit MAX نام دارد و همه ی امکانات یک سیستم چاپ هوشمند چاپ پارچه را در اختیار کاربران قرار می دهد. اول از همه اینکه این ماشین، از فناوری مخصوص کمپانی Kornit برای تحقق پایداری و کاهش حداکثری آلاینده ها استفاده می کند. فرآیند چاپ این ماشین هم تک مرحله ایست و مجهز به یک سیستم تصویر نگاری سه بعدی ست. این سیستم می تواند کار گلدوزی رو پارچه، چاپ دای سابلیمیشن و ترانسفر وینیل را نه فقط بر روی پلی استرهای سفید، بلکه بر روی انواع بسترهای پارچه ای به شکل یکجا انجام دهد. این سیستم همچنین از ست مرکبی مخصوص به خودش پشتبانی می کند که آلاینده های کربنی این سیستم را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

چاپخانه ی آلمانی Boender&Beutel یکی از اولین مشتریان این سیستم ها است. جورج استیکر، مدیرعامل این چاپخانه درباره ی تجربه ی استفاده از این سیستم می گوید: «درباره ی چاپ رنگ ها فقط می توانم بگویم فوق العاده و بالاتر از حد انتظارم عمل می کند. این سیستم می تواند هر طرحی را با دقت و براقیتی فوق العاده باز تولید کند. به نظرم این فناوری چیزی ست که در بازار چاپ پارچه کاملا منحصر به فرد است.»

یک چاپخانه ی آلمانی دیگر به نام Spreadshirt، یکی دیگر از کمپانی هایی ست که این سیستم را خریداری کرده است. هان دینکل، مدیرعامل این شرکت می گوید: «قابلیت تطیبق پذیری این سیستم چیزی ست که در سایر سیستم های موجود در بازار نمونه ی آن را نمی بینید. با این سیستم می توانید طرح های گلدوزی را به شکلی چاپ کنید که انگار واقعا با نخ و سوزن گلدوزی شده اند. کیفیت چاپ شبیه به چاپ اسکرین است و از آن چیزی کم و کسر ندارد. در ضمن ما یک چاپخانه ی بر حسب تقاضا هستیم که هرروز باید سفارشات متنوعی را آماده کنیم. این سیستم می تواند کار چاپ بر روی انواع پارچه را در سریع ترین آماده ی تحویل کند. به نظرم این سیستم یک تحول بزرگ در حوزه ی چاپ بر حسب تقاضای پارچه محسوب می شود.»

رونن ساموئل مدیر عامل کمپانی Kornit Digital درباره ی این فناوری نوآورانه می گوید: «چاپ بر حسب تقاضا، تنها راه مناسب و اثربخش برای پاسخگویی به نیاز بازار امروز چاپ پارچه است و ما معتقدیم که فناوری MAX آینده ی این صنعت را تعریف می کند. فرآیند چاپ پارچه با این سیستم ها تا بالاترین حد ممکن پایدار است، فرصت ابتکار و خلاقیت بالایی برای کاربران فراهم می کند و در عین حال، کمترین هدررفت مواد را دارد. مشتریان با بهره گیری از این سیستم ها می توانند مطمئن باشند که یک جریان تولید با پایداری کیفی بالا و کمترین میزان تولید زباله برای خود و مشتریانشان فراهم کرده اند.»
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.