پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024

فناوری تونر TITON از زایکون؛ قدم دیگری در پایداری چاپ دیجیتال

کمپانی تولیدکننده ی بسته بندی Xeikon America که یکی از شرکت های پیشرو در توسعه ی روش های پایدار و دوستدار محیط زیست است، تونری با فرمولاسیون تازه تولید کرده است که با محیط زیست دوستی نزدیکی دارد. فرمولاسیون این مرکب به شکلی طراحی شده که تمام مزیت های مرکب های یووی را دارد بدون اینکه معایب آن را با خود یدک بکشد.

فرانک جیکوب، مدیر ارشد محصول و روابط بازاریابی شرکت زایکون می گوید: «بازار بسته بندی های انعطاف پذیر، در حال فاصله گرفتن از بسترهای پلاستیکی و حرکت بیشتر به سمت استفاده از بسترهای پایه کاغذی ست. شرکت زایکون هم در این راستا، تونرهای TITON را معرفی کرده که برای طیف گسترده ای از بسترهای کاغذی قابل استفاده است. زایکون با عرضه ی این تونر، از تمامی چاپخانه ها، برندها و طراحان بسته بندی که قصد دارند حجم تولید بسته بندی های پایه کاغذی خود را بیشتر کنند و از این طریق قدم دیگری در راه پایداری صنعت بسته بندی بردارند، حمایت می کند.»

مزیت های مرکب تونری TITON
تونرهای TITON بر اساس تکنولوژی تونر خشک شرکت زایکون تولید شده اند که به خاطر عدم وجود مواد تشکیل دهنده ی مایع در آن، مخصوصا برای بسته بندی مواد غذایی بسیار مناسب است. در واقع فناوری تونر خشک کمپانی زایکون، امن ترین فناوری برای بهداشت مواد غذایی در چاپ دیجیتال محسوب می شود، زیرا پدیده ی مهاجرت مرکب در آن تقریبا صفر است. در پدیده ی مهاجرت مرکب، مرکب مایع چاپ شده بر روی بسته بندی، به دلایل شرایط نامطلوب محیطی مانند افزایش دما، روانه می شود و به محصول داخل بسته بندی نفوذ می کند. نفود مرکب به محصول، ممکن است برای انسان و مخصوصا کودکان آسیب های جدی ای را به همراه داشته باشد. امنیت تکنولوژی تونر خشک و تونرهای TITON به قدری ست که می توان حایل (barrier) های پلاستیکی ای که برای جلوگیری از نفوذ مرکب به محصول خوراکی در بسته بندی استفاده می شود را برای همیشه کنار گذاشت.

این مرکب ها همچنین بدون مزه و بو هستند و از این نظر هم بر روی محصول تاثیری نمی گذارند. از مرکب های تونری TITON می توان برای طیف گسترده ای از بسته بندی محصولات غذایی، چه آنهایی که به طور مستقیم با محصول در تماس هستند و چه آنهایی که نیستند، استفاده کرد.

این تونرها همچنین در مقابل آسیب های محیطی مانند خراشیدگی، فرسایش، آب و رطوبت، آفتاب، دمای بالا و انواع مختلف مایعات شیمیایی، مقاومت بسیار بالایی دارند. در حقیقت، مقاومت این مرکب در مقابل آسیب های محیطی آنقدر بالاست که نیازی به وارنیش و لمینیت بعد از چاپ ندارد. یکی از ویژگی های فوق العاده ی این مرکب، مقاومت فوق العاده ی آن در مقابل دماست. این مرکب می تواند دمای 220 تا 260 درجه ی سلسیوس را تحمل کند. این ویژگی برای محافظت از یکپارچگی بسته بندی و محافظت از محصول درون آن بسیار مهم است.

امروزه برندها سعی می کنند بسته بندی های پایه پلاستیکی را تا حد ممکن کنار گذاشته و از بسترهای پایه کاغذی استفاده کنند. از مرکب های TITON می توان برای چاپ انواع بسته بندی های انعطاف پذیر پایه کاغذی استفاده کرد. از این تونرها می توان برای چاپ کاغذهای کُت شده بر روی بسته بندی های کیسه ای، پاکتی و پوشش های کاغذی نازک مورد استفاده در صنعت نان و شیرینی، چای، خشک بار، ادویه و...هم استفاده کرد. ویژگی خشک بودن و عدم مهاجرت این تونرها، از سرایت و انتقال آن به محصول خوراکی جلوگیری می کند، حتی وقتی که مرکب بر یک لایه ی نازک کاغذ و بدون وجود هیچگونه حایل میان بسته بندی و محصول خوراکی چاپ شده باشد.

فناوری TITON به صاحبان برند اجازه می دهد که بسته بندی های خود را از کاغذهای قابل بازیافت تولید کنند. همین ویژگی، این فناوری را به یکی از موفقیت های بزرگ چاپ دیجیتال تبدیل کرده است. این فناوری، به فعالان چاپ دیجیتال امکان می دهد که در زمینه هایی از چاپ فعالیت کنند که قبل از این، با چاپ دیجیتال امکان پذیر نبود و برای انجام آنها باید از ماشین های چاپ فلکسو و یا ماشین های هیبریدی استفاده می شد.

جیکوب می گوید: «افرایش مهاجرت از بسته بندی های پلاستیکی به کاغذی، ضرورت وجود فناوری های مناسب برای چاپ روی کاغذ را بیشتر می کند. برندها به دنبال راه هایی هستند که بتوانند بدون نیاز به فیلم ها و حایل های پلاستیکی، امنیت محصول خود را تامین کنند. فناوری تونر خشک و تونر TITON یکی از راه هایی ست که می تواند این خواسته ی صاحبان برند را تامین کند.»

بهبود شاخص اثربخشی کلی تجهیز (OEE)
امکان چاپ مستقیم بر روی کاغذ بدون نیاز به وارنیش یا لمینیت، تاثیر قابل ملاحظه ای بر شاخص اثربخشی کل تجهیز عملیات چاپ دیجیتال دارد.
فرآیندهای وارنیش و لمینیت، نیازمند صرف زمان بیشتر برای ست آپ ماشین، هزینه بیشتر و ایجاد دورریخت بیشتر است. علاوه بر این، وارنیش های پایه آبی که برای امنیت بسته بندی محصولات غذایی به کار برده می شوند، نیاز به نگهداری و تنظیمات اضافه ای هم دارند که اثربخشی و راندمان کل فرآیند تولید را کاهش می دهند. یکی دیگر از معایب لمینیت این است که امکان و درصد بازیافت کاغذ را کاهش می دهد. در حال حاضر، فناوری TITON تنها تکنولوژی موجود در چاپ دیجیتال است که نیاز به پرداخت سطحی چاپ را حذف می کند و با اینکار، در هزینه ها و زمان به مقدار بسیار زیادی صرفه جویی می کند. این فناوری، هر سه شاخص سرعت عرضه ی محصول به بازار، نرخ سود و اثربخشی را به شکل همزمان افرایش می دهد.

ماشین چاپ دیجیتال Xeikon CX500 که یکی از اعضای جدید از خانواده ی سری Cheetah است، اولین ماشینی ست که برای چاپ تونرهای TITON در نظر گفته شده است. افزایش قابلیت های این ماشین 508 متری در کنار مزیت های استفاده از این تونر، به تولیدکنندگان امکان می دهد که سقف انتظارات خود را بالاتر ببرند و فرصت های تازه ای را در بازار چاپ دیجیتال ایجاد کنند.

استفاده از مرکب های TITON در فناوری تونر خشک کمپانی زایکون، به صاحبان برند اجازه می دهد که یک قدم جلوتر از رقبای خود بایستند و با تولید محصولاتی پایدار، با کیفیت و با هزینه های معقول، هم در بازار محصولات پیشرو باشند و هم حاشیه ی سود خود را بیشتر کنند.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.