پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
پنج شنبه30 فروردين 1403     Thursday, April 18, 2024

شرکت Ranpak روی بسته بندی های پایه علفی سرمایه گذاری می کند

شرکت بسته بندی های کاغدی Ranpak که در هلند مستقر است و محصولات خود را به سرتاسر اروپا صادر می کند اعلام کرده که برای سرمایه گذاری در یک پروژه ی مبتکرانه، با شرکت آلمانی Creapaper همکاری می کند.

Creapaper در طی یک فرآیند تولید ثبت شده، مواد پردازش شده ای به نام Graspap تولید می کند که ماده ی خام مورد نیاز برای کاغذهای پایه علفی ست که هم انتشار گاز CO2 را کاهش می دهد و هم در مصرف آب به مقدار زیادی صرفه جویی می کند.

این شرکت درباره ی مزیت کاغذهای علفی نسبت به کاغذهای تولید شده از چوب درختان توضیح می دهد: «خمیر کاغذی که از چوب درختان تهیه می شود دارای ماده ای به نام لینین است که مهمترین نقش را در سفتی و سختی چوب درختان دارد. اما وجود این ماده در خمیر کاغذ، کیفیت آن را پایین می آورد و باعث می شود که کاغذ بعد از مدتی که در معرض هوا قرار می گیرد، زرد می شود. برای جدا کردن لینین از خمیر کاغذ، به فرآیندی پیچیده نیاز است که برای محیط زیست زیان بار است. یکی از از مزیت های کاغذهای علفی، عدم وجود این ماده در خمیر کاغذ است. با جایگزین شدن خمیر علف با خمیر کاغذ میتوان تا 75 درصد از انتشار گاز CO2 جلوگیری کرد.»
با استفاده از خمیر کاغذ علفی می توان انواع بسته بندی های خوراکی و مراقبتی بهداشتی را تولید کرد و آنها را با بسته بندی های پلاستیکی یکبار مصرف جایگزین کرد. در حال حاضر این بسته بندی ها در کشورهای آلمان، هلند، سوئیس، اتریش و ایتالیا عرضه می شود.

 

عمر عسالی، رئیس و مدیر اجرایی Ranpak میگوید: «سرمایه گذاری استراتژیک Ranpak در این پروژه نشانه ی تعهد ما به مساله ی پایداری و استفاده از مواد ارگانیک برای کاهش زباله های پلاستیکی و انتشارات گازهای کربنی ست. این محصول به عنوان مکملی در کنار دیگر محصولات کاغذی و بسته بندی های پایدار Ranpak برای عرضه در سرتاسر جهان تولید و عرضه می شود. همکاری با شرکت Creapaper به ما کمک میکند که بسته بندی های پلاستیکی را با محصولات پایدارتری جایگزین کنیم و این ماموریت را به شکل جدی تری پیش ببریم.» 
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.