پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024

جوهر نانو به توسعه چاپ دیجیتال در الکترونیک کمک می‌کند

شرکت پی‌وی نانو سل برای کمک به توسعه فناوری چاپ دیجیتال، با استفاده از جوهر حاوی نانوذرات اقدام به تولید یکی از قطعات مهم در صنعت الکترونیک کرده است.

شرکت پی‌وی نانو سل ارائه دهنده رهیافت‌های نوآورانه برای چاپ دیجیتال با استفاده از جوهر‌های نانو اعلام کرد که چاپ و تست قطعات پرتقاضا مورداستفاده در VIA را به پایان رسانده است.

VIA به‌عنوان یک قطعه الکتریکی میان لایه در مدار‌های الکترونیکی استفاده می‌شود. شرکت پی‌وی نانو سل موفق شده تا داخل VIA را با قطر ۰٫۶ میلی‌متر و ارتفاع یک میلی‌متر چاپ کند. مقاومت بسیار کم در حد ۰٫۱ اهم در این قطعات اندازه‌گیری شده است. این شرکت اعلام کرد که امکان چاپ قطعات کوچک‌تر نیز وجود دارد.

فرناندو دولاوگا، مدیر اجرایی شرکت پی‌وی نانو سل می‌گوید: «در این کاربرد ویژه، ابتدا داخل VIA چاپ می‌شود. سپس الگو‌هایی را درون زیرلایه FR-۴ طراحی می‌کنیم. این زیرلایه در قدم بعد چرخانده شده و الگوی دیگری در آن سوی زیرلایه ایجاد می‌شود. VIA که در ابتدای فرآیند چاپ شده بود، ارتباط الکترویکی میان دو الگو را در دو سوی زیرلایه FR-۴ ایجاد می‌کند. این فرآیند انحصاری که ما برای چاپ ارائه کردیم می‌تواند ۵۰ درصد هزینه تولید را نسبت به رهیافت‌های موجود کاهش دهد. این امکان وجود دارد که ما فرآیند را بهبود و ابعاد VIA را کاهش دهیم.»

پی‌وی نانو سل در حال پیاده‌سازی این فناوری‌ها و محصولات است تا رویکردی کامل را به مشتریان خود در بخش چاپ قطعات الکترونیکی ارائه دهد و آن‌ها بتوانند این نوع چاپ را به‌صورت انبوه انجام دهند.

رهیافت اثبات شده این شرکت، نوعی جوهر نانویی موسوم به Sicrys است. این جوهر رسانای مبتنی بر نقره، برای استفاده در فناوری جوهرافشان مناسب است. Sicrys جوهری است که بدون تماس می‌تواند فرآیند چاپ را انجام دهد. با این کار، مقدار مصرف نقره در هر واحد کاهش یافته و همچنین پهنای ساختار‌های ایجاد شده کم می‌شود. این جوهر می‌تواند دقت بالایی در ایجاد الگو در پی داشته باشد و کارایی پیل را بهبود دهد. علاوه‌بر این، نرخ آسیب دیدن سطح سیلیکون کم شده و میزان هدررفت مواد کاهش می‌یابد، این کار موجب کاهش هزینه‌های کل کار می‌شود.  

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.