پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
سه شنبه4 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 23, 2024
براساس گزارش وب سایت اسمیترز ؛

ارزش چاپ دیجیتال تا سال ده سال آینده به 230.5 میلیارد دلار می رسد

گزارش تازه از وب سایت اسمیترز با عنوان «آینده ی چاپ دیجیتال تا سال 2032» نشان می دهد که بازار چاپ دیجیتال تا سال 2032، به 230.5 میلیارد دلار می رسد.

ارزش بازار چاپ دیجیتال تا سال 2022، 136.7 میلیارد دلار تخمین زده شده که طبق پیش بینی اسمیترز، تا سال 2027 با رشد سالیانه ی 5.7 و تا سال 2032 با رشد سالیانه ی 5 درصدی، به این رقم خواهد رسید.

ارزش سودهای جانبی چاپ دیجیتال که از فروش مرکب، تونر، پوشش ها و چسب ها، ماشین آلات و خدمات پس از فروش به دست می آید هم تا سال 2022 در مجموع 30.7 میلیارد دلار تخمین زده شده و انتظار می رود که این رقم تا سال 2032، به 46.1 میلیارد دلار برسد.
حجم سفارشات چاپ دیجیتال هم از 1.66 تریلیون کاغذ A4 در سال 2022، با رشد سالیانه ی 4.7 درصدی، به 2.91 تریلیون دلار خواهد رسید.

پرسودترین بازارهای چاپ دیجیتال در زمینه های بسته بندی، چاپ تجاری و نشر کتاب خواهد بود. در زمینه ی بسته بندی، با افزایش تنوع و پیشرفت ماشین های دیجیتال مخصوص چاپ کارتن و مقوا، و توسعه ی ماشین های کم عرض دیجیتال برای چاپ بسته بندی های انعطاف پذیر، چاپ دیجیتال به اوج شکوفایی خود می رسد. بسته بندی های انعطاف پذیر پررشد ترین زمینه ی چاپ دیجیتال خواهد بود که ارزش آن در طی دوره ی زمانی 2022 تا 2032، بیش از چهار برابر خواهد شد. از طرف دیگر، منحنی رشد چاپ لیبل دیجیتال روند یکنواخت تری را طی خواهد کرد چون چاپ دیجیتال در طی سال های اخیر در این زمینه، به یک ثبات و بلوغ نسبی رسیده است.

تا سال 2032، سیستم های جوهرافشان و الکتروفوتوگرافی به اصلاح و بهینه سازی بازارهای چاپ تجاری، نشر، تبلیغات، بسته بندی و لیبل ادامه می دهند. شیوع کرونا توانست به خوبی تطبیق پذیری و انعطاف پذیری بالای چاپ دیجیتال را به جهان ثابت کند و از آن زمان به بعد با استقبال زیاد تولیدکنندگان در سرتاسر دنیا، این بازار با سرعت بیشتری به نفوذ و گسترش خود ادامه می دهد.

علاوه بر این، با وجود اینکه روش های سنتی چاپ هرروز در حال پیشرفت و پشت سر گذاشتن چالش های موجود در فرآیندهای خود هستند، اما بعد از شیوع کرونا، چاپ دیجیتال با مزیت های منحصر به فردی مانند امکان شخصی سازی، سفارش گیری آنلاین و امکان چاپ سفارشات با تیراژهای بالاتر، چشم انداز روشن تری پیش روی خود دارد.

پیش بینی وب سایت اسمیترز در این بازه ی زمانی ده ساله برای ماشین های چاپ دیجیتال به شرح زیر است:
  • بازار ماشین های فرمت ورقی و رول دیجیتال، با عرضه ی ماشین هایی با توان عملیاتی بسیار بالاتر و فرآیندهای عملیات تکمیلی این لاین، شکوفا خواهد شد. پرینترهای دیجیتال آینده می توانند در ظرف یک ماه، 20 میلیون ورق A4 چاپ کنند.
  • گاموت رنگی چاپ دیجیتال گسترده تر می شود و عملیات تکمیلی مانند چاپ متالیک یا وارنیش اسپات در خطوط تولید، به یک ویژگی استاندارد در ماشین های دیجیتال تبدیل می شود.
  • وضوح تصویر چاپ جوهرافشان، رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت. پرینت هدهای آینده می توانند تصاویر را با رزولوشن 3000dpi و با سرعت 300 متر در دقیقه چاپ کنند.
  • دغدغه های پایداری باعث می شود که بازار مرکب ها، کم کم مرکب های پایه آب را جایگزین مرکب های سالونت کنند. همینطور مرکب های پیگمنتی مخصوصا در بسته بندی و چاپ گرافیک، جایگزین مرکب های دای خواهند شد و هزینه ی مرکب کاهش پیدا می کند.
  • طیف کاغذ و مقوای بهینه شده برای چاپ دیجیتال، بزرگتر و متنوع تر خواهد شد و مرکب ها و پوشش های جدید، کیفیت و سرعت چاپ جوهرافشان را با چاپ افست همگام می کند.
نوآوری هایی که در چاپ جوهرافشان انجام می شود، باعث می شود که این فناوری کم کم پای خود را به زمینه هایی که در حال حاضر با فناوری های تونر چاپ می شود هم باز کند. به این ترتیب، کاربرد ماشین های چاپ تونر غالبا به زمینه ی چاپ تجاری، تبلیغات، لیبل و کتاب های تصویری محدود می شود. البته چاپ تونر کم و بیش در چاپ بسته بندی های کارتنی و بسته بندی های انعطاف پذیر هم به رشد خود ادامه می دهد. در نهایت اینکه چاپ تونر با معرفی ماشین تازه ی HP Indigo’s multi-engine LEPx سرافراز خواهد شد.

به گزارش وب سایت اسمیترز، نباید انتظار داشته باشیم که در این بازه ی زمانی، تمام فناوری های چاپ دیجیتال رشد کنند. مثلا همانطور که گفته شد، فناوری الکتروفوتوگرافی با رشد چشم گیری همراه نخواهد بود و این نه به خاطر خود فناوری، بلکه به خاطر کاهش تقاضا در زمینه های چاپ کاتالوگ و بروشوهای تبلیغاتی، و سرعت رشد کند در زمینه های چاپ روزنامه، کتاب های تصویری و... در دهه ی آینده است.
 

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.