پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
سه شنبه28 فروردين 1403     Tuesday, April 16, 2024

آیا چاپ دیجیتال طی ۱۰-۲۰ سال دیگر از بین می رود؟

آیا عصر دیجیتال برای رسانه های چاپی همانطور که می شناسیم پایان می یابد؟ آیا باز هم نیازی به چاپ چیزهایی در طی ۱۰-۲۰ سال وجود خواهد داشت؟

در این عصر که اینترنت کانال اصلی ارتباطی برای مشاغل و افراد است، به راحتی می توان اهمیت چاپ دیجیتال را فراموش کرد.

برخی حتی چاپ دیجیتال را نیز نوشته اند و فکر می کنند که در دهه آینده از بین خواهد رفت.

 

نادیده گرفتن تأثیر اینترنت و نحوه اشتراک و مشاهده آنلاین پرونده ها بدون نیاز به چاپ دشوار است. با این حال، چاپ دیجیتال و برای مثال چاپ لیبل هنوز هم در جهان امروز نقشی عظیم بازی می کند و به سختی می توان به زودی از بین رفت. در زیر برخی از دلایل اصلی ذکر شده است:

چاپ قابل لمس است

یک محدودیت در استفاده از صفحه های رایانه و تصاویر آنلاین ملموس نبودن پیام های نمایش داده شده است. تفاوت زیادی بین صفحه نمایشگر تصویر و تصویر واقعی وجود دارد. انتشارات، پوسترها و بروشورها واقعی هستند و می توانند ماهها یا سالها در خانه ها بمانند.

مواد بازاریابی غیر فیزیکی برای یکبار مصرف بسیار مهم است، اما مزایای رسانه های چاپی بیش از این موارد است. می توانید تصاویر ملموس را برای مدت طولانی ذخیره کنید. ماهیت فیزیکی آنها همچنین به ایجاد احساس واقعی بودن پیام و نه برخی موارد مجازی روی صفحه رایانه کمک می کند.

چاپ یعنی اعتبار

ظهور اینترنت منجر به بسیاری از مشکلات اعتبار هنگام مشاهده مطالب به اشتراک گذاشته شده در اینترنت شده است.امروزه، هر کسی می تواند با یک عکس، متن یا فیلم روبرو شود و اطلاعات نادرست را بدون اطلاع از معتبر بودن منبع، منتقل کند. معمول است که افرادی به نام شرکت ها و سازمان هایی پیام می دهند که در نهایت تأثیرات زیادی بر مخاطبان آنها می گذارد.

چاپ دیجیتال اعتبار را نشان می دهد، و شما می توانید مطمئن باشید که افراد درستی از طریق رسانه های چاپی منتقل می شوند. احساسی را که با دیدن یک روزنامه مشهور روزانه احساس می کنید تصور کنید و اینکه چقدر اخبار را با اطمینان می دانید معتبر هستند، می خوانید.

هنگامی که مردم این امر را جدی می گیرند، برخلاف تبلیغات ناخواسته در اینترنت، مشاغل همچنان باید از قدرت رسانه های دیجیتال استفاده کنند.


دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.