
آزمایشگاه هوش مصنوعی، بخشی از برنامه کنفرانس در فسپا خاورمیانه 2025 به طور عمیق مورد بحث قرار خواهد گرفت.
فسپا خاورمیانه، رویداد پیشرو منطقه برای صنایع چاپ تخصصی جهانی و تابلوسازی، که از 20 تا 22 ژانویه 2025 در مرکز نمایشگاهی دبی برگزار میشود، متخصصان صنعت را از سراسر جهان گرد هم میآورد تا در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه تجارت چاپ را متحول میکند، صحبت کند. در منطقه لیست سخنرانان متخصص شامل ایان سواربریک، مدیر عامل گروه XL MEA، و طراحان آزمایشگاه هوش مصنوعی، کارلو پپه و راب هیز، بنیانگذاران و مشاوران هوش مصنوعی در کوشیما خواهد بود. این سه نفر با هم سرمایه گذاری مشترک XL Koshima را ایجاد کردند.
هیز در سخنانی پیش از این رویداد در باره اینکه هوش مصنوعی چگونه تجارت چاپ را متحول می کند و چرا استفاده از فناوری هوش مصنوعی در منطقه به طور فزاینده ای رواج یافته است گفت: پذیرش فناوری های هوش مصنوعی در حال حاضر بدلیل ترس از دست دادن فرصت های سرمایه گذاری و برای ماندن در رقابت در بازاری که به سرعت در حال توسعه است در بین مشاغل علاقمند پیگیری می شود.
این فوریت، اغلب منجر به چالشهایی در شناسایی مؤثرترین موارد استفاده از هوش مصنوعی میشود که با نیازهای سازمانی خاص و خواستههای صنعت همسو هستند. شرکتها مشتاق هستند تا در مورد برنامههای هوش مصنوعی در عملکردها یا بخشهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنند، اما اغلب فاقد درک جامعی هستند که در حوزههای مختلف کسبوکار آنها را در بر میگیرد.
به عنوان بخشی از آزمایشگاه هوش مصنوعی، نمایندگان یاد میگیرند که چگونه هوش مصنوعی میتواند سرنخهای جدید را شناسایی کند، فروش را پیشبینی کند و تعامل با مشتری را شخصیسازی کند. همچنین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را بررسی میکند که رفتار مصرفکننده را تحلیل کند و به ایجاد کمپینهای هدفمند برای بهینهسازی هزینههای بازاریابی کمک کند. هوش مصنوعی در مدیریت و رهبری و اینکه چگونه فناوری از تصمیمگیری و برنامهریزی حمایت میکند، بخش مهمی از کنفرانس را تشکیل میدهد و در عین حال به نقش هوش مصنوعی در عملیات و تولید و چگونگی سادهسازی جریانهای کاری، بهبود کنترل کیفیت و صرفهجویی در هزینهها در چاپ میپردازد.
فرآیندها برجسته خواهد شد
توسعه، معرفی و در دسترس بودن مدلهای یادگیری ماشینی، حدفاصل کمی بیش از دو سال پیش، جریان حاکم بربازی تولید را تغییر داده است. این مدلهای پیشرفته هوش مصنوعی تأثیری فراتر از کاهش ضایعات و افزایش سرعت تولید دارند. "هیز" میگوید، آنها کسبوکارها را قادر میسازند تا دادهها را به طور مؤثرتر جمعآوری و تجزیه و تحلیل کنند، که منجر به بهبودهای عملیاتی قابلتوجهی در جنبههای مختلف سازمان شوند.
او میافزاید: «شرکتها با استفاده از هوش مصنوعی میتوانند محصولات، خدمات و مدلهای تجاری جدیدی توسعه دهند که آنها را در بازار متمایز میکند».
در این کنفرانس مجموعهای از فنآوریهای جدید و گفتگوها و پنل های جانبی و ارائههای مرتبط با فناوری جدید و آینده به عنوان بخشی از پیشنهاد کنفرانس FESPA خاورمیانه برگزار خواهد بود. جلسات برنامه ریزی شده شامل: قدرت هوش مصنوعی، پیشرفت های تکنولوژیکی برای چاپ پایدارتر،هوش مصنوعی چیست و چرا باید آن را بپذیریم؟ آینده چاپ در خاورمیانه که همگی در طول این رویداد سه روزه برگزار خواهند شد.
"بازیل کاسیم" مدیر منطقه ای FESPA خاورمیانه، می گوید: «فناوری، به ویژه پتانسیل تحول آفرین هوش مصنوعی، با ایجاد نوآوری، کارایی و شخصی سازی، صنعت چاپ را متحول می کند. از سادهسازی فرآیندهای تولید تا توانمندسازی تصمیمگیری مبتنی بر دادهها. هوش مصنوعی به کسبوکارها این امکان را میدهد تا به طور مؤثرتری به خواستههای در حال تکامل مشتریان خود پاسخ دهند.
FESPA خاورمیانه، سعی می کند جامعه چاپ را با بینش و دانشی که برای مهار این پیشرفت ها نیاز دارند، تجهیز کند و از طریق رویدادهای خود، بستری را برای متخصصان صنعت فراهم کند تا با هم ارتباط برقرار کنند، بهترین شیوهها را به اشتراک بگذارند، و راهحلهای پیشرفتهای را که آینده چاپ را در منطقه شکل میدهند، کشف کنند.»