پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024

کسی با اینک‌جت پول درمی‌آورد؟

رومانو کتابی را معرفی کرده است تحت عنوان چه کسی با دستگاه‌های دیجیتال و اینک جت پول درمی‌آورد.

رومانو کتابی را معرفی کرده است تحت عنوان چه کسی با دستگاه‌های دیجیتال و اینک جت پول درمی‌آورد.
Who’s Making Money At Digitall Ink Jet Printing And How

این کتاب با این جمله شروع می‌شود: چاپخانه‌داران به‌هیچ‌وجه سراغ ماشین‌های جدید نمی‌روند مگر اینکه ببینند دیگران از یک ماشین پول درمی‌آورند و خودشان درنمی‌آورند. چاپخانه‌داران اکنون که به نمایشگاه چاپ می‌روند، می‌بینند ماشین‌ها هیچ شباهتی به دستگاه‌های آنها ندارد. قبلاً فضای نمایشگاه‌ها در تسخیر ماشین‌های افست بود، اما اکنون دیجیتال همه‌جا را اشغال کرده است.
این کتاب بازارهای چاپ دیجیتال را تحلیل می‌کند و به ما می‌گوید چگونه باید خود را سازمان‌دهی کنی که بتوانی در چاپ دیجیتال موفق شوی و آموزش‌های لازم را برای تمام جنبه‌هایی که یک شرکت لازم دارد، ببینی.

 

چاپخانه‌داران سنتی می‌گفتند: «همینه که هست و قیمتش هم همینه». اما امروز می‌بینیم کتاب‌ها هم خیلی فرق کرده‌اند و گویا و دیجیتال شده‌اند.
در پایان فرانک رومانو می‌گوید: «حالا اجازه بدهید بگویم کی خوب پول درمیاره؛ کسی که همین کتاب را منتشر کرده است.»
چاپ جلدهای اولین مجله صنعت چاپ جهان
اولین مجله اختصاصی صنعت چاپ در جهان ”این لند پرینتینگ“ بود که در ۱۸۸۳ در آمریکا منتشر شد. این مجله در طول سال‌ها اسم خود را تغییر داد تا به نام American Printer رسید و دیگر آن را تغییر نداد.
مجله امریکن پرینتر هنوز هم در آمریکا منتشر می‌شود، ولی چند سالی است که به‌صورت فصلنامه و شخصی‌سازی‌شده منتشر می‌شود. در عوض سایتی قوی و فعال دارد. موزه‌ ”هاورهیل“ در ایالت ماساچوست که خود رومانو رئیس افتخاری آن است، به‌تازگی ۱۷۵ جلد از مجله قدیمی In Land Printing را به چاپ رسانده است. بعضی از این جلدها با کمی اصلاحات چاپ شده‌اند چون بعضی نسخه‌های تکی که از آنها موجود بود، آب‌خورده و آسیب‌دیده بودند.
نکته قابل‌توجه درباره این جلدها این است که هر بار فرمت جلد تغییر می‌کرد و با آمدن هر فناوری جدیدی در صنعت چاپ، سبکِ کار مجله کمی تغییر کرده است. مثلاً این جلدها ابتدا به روش چاپ گود (گراور) چاپ می‌شدند، بعد افست و… حالا موزه‌ هاورهیل، جلدهای این ۱۷۵ مجله را در یک کتاب چاپ کرده است. جلدهای مجله قدیمی تا دهه ۳۰ قرن بیستم را شامل می‌شود. درواقع این جلدها مروری است بر صنعت چاپ و درک تحولات آن.
موزه هاورهیل، تعدادی از این جلدها را به دانشکده کل‌پلی اهدا کرده است.


دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.