پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران
پنج شنبه9 فروردين 1403     Thursday, March 28, 2024

نشست‌ هم‌اندیشی چاپ دیجیتال 28 آذر برگزار می‌شود

نشست هم‌اندیشی فعالان چاپ دیجیتال با هدف ساماندهی دست‌اندرکاران این حوزه یکشنبه 28 آذر برگزار می‌شود.

معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان، با اشاره به آغاز رایزنی با فعالان حوزه چاپ دیجیتال، گفت: در این زمینه نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان چاپ دیجیتال با هدف ساماندهی و دیدار دست‌اندرکاران این حوزه برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این نشست یکشنبه 28 اذر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برای این نشست از بزرگان و فعالان این حوزه دعوت کردیم تا راهکارهایی برای ادامه مسیر و فعالیت رسته چاپ دیجیتال در اتحادیه لیتوگرافان ارائه دهند.
 
محمدی افزود: چاپ دیجیتال تا اوایل امسال نابسامان بود و متولی خاصی نداشت و بالاخره در تیرماه امسال، مسئولیت رسته چاپ دیجیتال به اتحادیه لیتوگرافان واگذار و صدور مجوز چاپ دیجیتال به ما سپرده شد.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و مباحثی که قرار است در این نشست به آن‌ها پرداخته شود، توضیح داد: در این زمینه قرار است وضعیت چاپ دیجیتال ساماندهی شود، مشکلات صنف را رصد کرده و اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنیم.
 
محمدی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره چگونگی نظارت بر فعالیت واحدهای چاپ دیجیتال، گفت: تلاش ما از برگزاری نشست‌هایی از این دست این است که به این موضوع نظارت داشته باشیم و دست سوءاستفاده‌گران را کوتاه کنیم و یکی از هدف‌های ما این است که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت در این زمینه تعامل داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه پیش از این فعالان چاپ دیجیتال پیش از این در قالب انجمن در اتحادیه لیتوگرافان فعالیت می‌کردند، گفت: در این زمینه ما رسته چاپ دیجیتال را می‌پذیرفتیم اما تحت چاپ سیلک به آن‌ها مجوز کار می‌دادیم، زیرا کد آیسیک برای آن‌ها تعریف نشده بود.
 
 محمدی با اشاره به عضویت 50 واحد فعال چاپ دیجیتال در اتحادیه لیتوگرافان عضو شده‌اند، یادآور شد: طبق برآورد و تخمین‌های کلی حدود 500 واحد چاپ دیجیتال در تهران مشغول کار هستند که بخش عمده آن‌ها بدون مجوز هستند و ضروری است که برای حضور آن‌ها در اتحادیه لیتوگرافان و بهره‌مندی از مزایای صنفی با آن‌ها تعامل داشته باشیم.
 
نشست هم‌اندیشی فعالان چاپ دیجیتال یکشنبه 28 آذر ساعت 10 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به "پایگاه اطلاع رسانی چاپ دیجیتال ایران"است.