English

چرا کتاب تان نمی فروشد؟

آرشیو خبر بازدید: 77 کد مطلب: 4443  

چرا کتاب تان نمی فروشد؟

آیا تابحال فکر کرده اید که چرا کتابی را که سالهاست منتشر کرده اید فروش خوبی در بازار ندارد؟ آیا از این کتاب نسخه الکترونیک هم تهیه کرده اید؟
۱۳۹۷ جمعه ۱۲ مرداد ساعت 13:37

 

یکی از مهمترین مزایای نشر الکترونیک در کنار نسخه چاپی که اغلب نادیده گرفته می­شود این است که این فرآیند باعث می­شود تا هم کتاب فروش خوبی داشته باشد و هم اینکه نسخه­های جدیدی از آن چاپ شود و اگر کتاب در اولین انتشار خود فروش نداشته باشد، پایان عمر این کتاب خواهد بود، به جزء چند نسخه که در کتابخانه ­ها یا کتابفروشی­های دست دوم باقی خواهد ماند.

ولی در حال حاضر یک کتاب چاپی یا الکترونیکی نه تنها می تواند فروش نامحدودی داشته باشد بلکه می تواند در هر زمان تغییر یافته، اصلاح شود، ترکیب شود و یا بهبود یابد. جلد آن می تواند به روز شود، ژانر و دسته­بندی آن را می ­توان به دقت انتخاب کرد و یا کلمات کلیدی جدیدی به لیست آن اضافه کرد.

ممکن است این کار بارها تکرار شود و به همین خاطر امتحان کردن ایده­های جدید برای فروش بیشتر کتاب امکان­پذیر شده است. تغییر توصیفات کتاب یا آزمایش نسخه­ های مختلف از آن به صورت ماهانه مد نظر نویسنده قرار می­ گیرد.

نویسندگانی که خود ناشر کتاب­هایشان هستند و قبلا به صورت سنتی اقدام به نشر کتاب می­ کردند بیش از دیگران می­توانند از این مزیت بهره­مند شوند.

در عین حالی که بازاریابی و تبلیغ کتاب، فاکتورهای بسیار مهمی در موفقیت یک کتاب محسوب می­شوند، هیچ روش جادویی برای فروش خوب یک کتاب ناشناخته و غیرمحبوب وجود ندارد. این بدان معنا نیست که این کتاب، کتاب بدی باشد.

یکی از عمده ­ترین دلایل آن می­ تواند این باشد که این کتاب نتوانسته است با خوانندگان ارتباط برقرار نماید. شاید دلیل آن تصویر یا رنگ جلد کتاب، عنوان یا فونت  آن، بخش توصیف کتاب و یا چند صفحۀ اول آن باشد که نویسنده به قصد جذب خوانندگان در لحظات اولیه که با کتاب مواجه می­ شوند تدوین نکرده است.

این فرآیند همیشه قابل اصلاح است

مزیت امکان تغییر و اصلاح یک کتاب خود انتشار یافته این است که می­توان با این کار قدم­های جدی در جهت فروش کتابی که میزان فروش آن مناسب نبوده است برداشت.

کاملا واضح است که خریداران کتاب  معمولا جذب نسخه ­های جدیدتر می­شوند و در عین حال، فروش مستمر یک کتاب در بلند مدت می­تواند موجب فروش بیشتر آن شود و این روند برای کتابی که فروش خوبی نداشته باشد اتفاق نخواهد افتاد.

پس چرا یک اسب مرده را شلاق می­زنید؟ آن را از بازار خارج کنید

اما البته که یک کتاب هرگز نمی میرد، فقط به تعطیلات می­رود تا تحولی کامل در آن رخ بدهد.

راه­های متعدد و زیادی برای اصلح و بهبود یک کتاب وجود دارد پس چرا تمام زمان خود را برای نوشتن یک کتاب جدید هدر بدهیم؟ یک ویرایشگر به کار بگیرید، جلد آن را عوض کنید، داستان را به شکلی جدید بازنویسی کنید و یا می­ توانید کاراکترها و زمان داستان را تغییر بدهید.

اگر کتاب توسط اول شخص نوشته شده است، شاید روایت آن از سوی سوم شخص مناسب­ تر باشد. احتمالات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

اگر کتابی دارید که فروش خوبی ندارد، چرا اقدامی در جهت اصلاح وضعیت آن انجام نمی­ دهید؟ آیا لازم است که در اسرع وقت روی نسخه جدید و اصلاح شده از کتاب خود کار کنید؟


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 چرا کتاب تان نمی فروشد؟ ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ مرداد


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :