English

13 راه برای تبلیغ یک کتاب در ده دقیقه

آرشیو خبر بازدید: 111 کد مطلب: 4405  
چگونگی عرضۀ کتاب شما در بازار:

13 راه برای تبلیغ یک کتاب در ده دقیقه

ایپینا
یادگیری نحوۀ عرضۀ یک کتاب در بازار یکی از وظایف چالش¬برانگیز در فرآیند ناشر مولف ها است اما نیازی به صرف ساعت¬ها وقت نیست.با این وجود، اختصاص یک زمان معین برای بازنگری و تعریف معانی کتاب کار ارزشمندی است.
۱۳۹۷ دوشنبه ۱۱ تير ساعت 20:31

 

هر کاری که شما انجام می­دهید تا کتاب تان مد نظر خوانندگان قرار بگیرد، ارزش بالایی خواهد داشت. حالا این کار شما می­تواند به راه انداختن کمپین­های تبلیغاتی پر خرج بوده و یا یک پست ساده در رسانه­های اجتماعی باشد. هدف هر دو دقیقا یک چیز است.

با این کارها بسیاری از مردم تشویق می­شوند که به کتاب شما توجه ویژه­ای داشته باشند اما نکته مهم این است که انجام این کار به معنای یافتن افرادی که خریدار کتاب شما باشند نخواهد بود.

به این راه فکر کنید. جذب فالوور در رسانه­های اجتماعی به معنای یافتن افراد مختلف و ایجاد ارتباط با آنها است. این فرآیند بسیار کند و زمان­گیر است.

بازاریابی آنلاین یا تبلیغ کتاب شما، راهی است برای معرفی و عرضۀ کتابتان در دنیای خارج که راه­های زیادی برای این کار وجود دارد و افراد مختلف و مکان­های زیادی وجود دارند که باید روی آنها تمرکز کنید. اگر چشم­های بیشتری کتاب شما را ببینند، شانس بیشتری برای فروش کتاب خود خواهید داشت.

در حالت ایده­آل، باید راهی را در پیش گرفت که هم در زمان و هم در هزینه­ها بیشترین صرفه­جویی صورت بگیرد و همچنین اثرگذاری بلندمدت داشته باشد.

با داشتن این اهداف در ذهن، در اینجا 20 راه و روش مختلف معرفی می­گردد تا به شما در فروش کتابتان کمک کنیم که انجام هر کدام از این روش­ها حدود10 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.

13روش 10 دقیقه­ای (بیشتر آنها رایگان است) برای تبلیغ سریع­تر کتاب شما

1. نقد یکی از 5 کتاب برتر خود را در صفحات اجتماعی پست کنید

شما می­توانید جلد کتاب مورد نظر را در بالای صفحه فیسبوک یا توئیتر قرار دهید تا هر بیننده­ای به راحتی بتواند آن را هفته­ها آنجا مشاهده کند و در زیر آن نقد خود را درج نمایید.

2. در یکی از وبلاگ­های محبوب کتاب به ارائه نظر بپردازید

به سه تا از پر ترافیک­ترین وبلاگ­های کتاب سر بزنید و در مورد مقالات نوشته شده نظر بدهید.

شما شگفت­زده خواهید شد اگر بدانید که چه تعداد از افراد روی لینک نظرات کلیک می­کنند و همین باعث می­شود که خوانندگان به سمت پروفایل، وبسایت یا وبلاگ نویسندگان سوق یابند.

 

 

این فرآیند کمی مثل یک تور کتاب است اما آسان­تر و سریع­تر از تور.

 

 

 

3. در مورد یکی از مقالات روزنامه نظر بدهید

 

یکی از مقالات سبک زندگی که در یکی از روزنامه­های پرتیراژ چاپ می­شود نگاهی بیاندازید. مطمئن شوید که این مقاله یک مقالۀ غیرموضوعی باشد. از حرف­های سیاسی اجتناب کنید! با این کار بار دیگر لینک پروفایل شما ترافیک زیادی را شاهد خواهد بود که مشتاقان را به سمت وبلاگ یا کتاب­های شما هدایت می­کند.

4. بیوگرافی خود بعنوان یک نویسنده را دوباره بررسی کنید

بیوگرافی یا چیزی که در پروفایل شما در سایت­ها و شبکه­های اجتماعی نوشته شده است را به دقت بخوانید. آیا موارد نوشته شده برای مدت زمان طولانی صحت دارند؟ آیا نیازی به بازنگری هست تا خوانندگان را بیشتر از قبل جذب نماید؟ آیا می­توانید نوشته­ها را بهتر کنید؟ مطمئنم که می­توانید!

نویسندگان از نوشتن بیوگرافی نفرت دارند و ترجیح می­دهند که به جای این کار به نوشتن کتاب بپردازند. اما این وظیفه­ای است که بر دوش شما بوده و باید انجام گیرد.

اگر این کار را انجام دهید، وقتی کتابی منتشر می­کنید شاید بتوانید بارها و بارها تریلر آن را مرور کرده و کتاب خود را ارتقاء بدهید.

5. آیا عضو فیسبوک هستید؟

اگر نه، یک صفحه ایجاد نمایید و کمی هزینه کنید تا تعداد لایک­های شما افزایش یابد.

به طور متوسط هزینۀ هر لایک حدود 8 تا 15 سنت است. این رقم پایینی است و سرمایه­گذاری در این زمینه راه بسیار هوشمندانه­ای برای جذب دیگران برای خواندن کتاب شما می­باشد زیرا فعالان فیسبوک به ندرت یک صفحه را آنلایک می­کنند.

6. در وبلاگ خود تبلیغ نمایید

سه تا از بهترین مقالات درج شده در وبلاگ خود را پیدا کنید و تصویری از جلد کتاب خود را را به نمایش بگذارید که روی آن متن تبلیغاتی به همراه لینک کتاب در آمازون یا لینکی که فروشگاه­های کتاب به آن اختصاص داده­اند درج شده است.

7. سه تا از پربازدیدترین کتاب­ها، وبلاگ­های نویسندگی و انتشاراتی را پیدا کنید و یک مقاله بنویسید

اگر توانایی نوشتن مقاله برای این وبلاگ­ها را دارید با آنها تماس بگیرید.

بسیاری از سایت­ها بخش "برای ما بنویسید" یا صفحه مختص میهمان دارند پس چشمان خود را باز کنید و فرصت­هایی که برای تبلیغ کتاب و نوشتار خود برای مخاطبان متعدد دارید را مغتنم بشمارید.

نکته! برخی از نویسندگان حتی وبلاگ شخصی هم ندارند و مقالات خود را در سایت­های پرطرفدار که بازدید کننده، خواننده و از همه مهم­تر، اشتراکات اجتماعی زیادی دارند منتشر می­کنند.

8. یک تبلیغ برای ارائه رایگان نسخۀ الکترونیکی کتاب داشته باشید

این شبیه یک بخت­آزمایی است ولی امیدوارکننده می­باشد زیرا برخی از مردم نسخۀ رایگان و الکترونیکی کتاب شما را می­خوانند و در مورد آن پست می­گذارند. باشگاه­های آنلاین کتاب غالبا از کتاب­های الکترونیکی استفاده می­کنند پس ارزش امتحان کردن را دارد.

در این مورد امروز کشف جدیدی داشتم و یک نسخه الکترونیکی از یکی از کتاب­های قدیمی خود را تهیه کرده و در سایت گذاشته­ام. حالا این نوعی تبلیغ طولانی مدت محسوب می­شود.

9. آیا جلد کتاب شما شگفت­انگیز و چشم­نواز است؟

حالا با خود صادق باشید و یا بهتر است که از مردم سوال کنید که در مورد جلد کتاب شما چه فکری می­کنند. اگر جلد کتاب شما چندان عالی و دلچسب نیست، در مورد یکی از طراحان جلد مشهور و معتبر جستجو کنید و یکی از آنها را انتخاب کنید.

10. یک سرویس تبلیغاتی بلند مدت و مقرون به صرفه برای کتاب خود خریداری کنید

سایت­های متعددی وجود دارند که خدمات تبلیغاتی متنوعی برای تبلیغ کتاب شما پیشنهاد می­دهند.

11. نکاتی در مورد سئو (SEO) بخوانید

نکاتی در مورد سئو (SEO) (بهینه­سازی موتور جستجو) بخوانید و یکی دو ایده برای ارتقاء وبلاگ یا سایت خود اتخاذ نمایید.

ارتقاء سایت در موتورهای جستجوگر با اختلاف بهترین راه برای جذب خوانندگان و خریداران جدید برای کتاب شما می­باشد.

12. کلمات کلیدی که برای جستجوی کتاب شما به کار می­روند را بررسی کنید

کلمات کلیدی و گروه­بندی کتاب خود را در سایت آمازون یا هر سایت فروش کتاب بررسی نمایید.

آیا به نظرتان می­توانید تغییرات اندکی در گروه­بندی یا کلمات کلیدی کتاب خود انجام دهید که باعث شود خواننده راحت­تر از قبل کتاب شما را جستجو و پیدا نماید؟

13. قیمت کتاب خود را تغییر دهید

آیا قیمت کتاب شما بسیار گران و یا حتی بسیار ارزان است؟ سعی کنید برای چند هفته قیمت را تغییر دهید.

با این کار می­توانید وبلاگ خود را پر بار نمایید، توضیحات در مورد کتاب خود را تغییر داده و بهتر نمایید، کتاب دیگران را نقد کنید و کارهای بسیار دیگری انجام دهید.

نکتۀ بسیار مهم! از هم اکنون شروع به تبلیغ کتاب جدید خود نمایید

شروع کار این است که به آنهایی که شما را از قبل می­شناسند اطلاع دهید که کتاب بعدی شما چاپ شده و یا در حال نگارش است.

هرگز برای صحبت در مورد کتاب­هایتان با مردم خیلی زود نیست و این موضوع می­تواند منبعی عالی برای گنجاندن مطالب جدید در وبلاگ شما باشد.

 


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 13 راه برای تبلیغ یک کتاب در ده دقیقه ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :