English

ارائه پاسخ های راهبردی به افزایش تقاضاها

آرشیو خبر بازدید: 239 کد مطلب: 4360  
آخرین نظرسنجی فسپا به چاپ رسید;

ارائه پاسخ های راهبردی به افزایش تقاضاها

ایپینا/Meprinter
فسپا عناوین و فهرست مطالب درج شده در دفترچۀ نظرسنجی چاپ 2018 خود را فاش نمود که در این زمینه با اینفو ترند (InfoTrend) که زیرمجموعه¬ای از کیپوینت اینتلیجنس (Keypoint Intelligence) است همکاری دارد.
۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد ساعت 08:18

 

 در این نظرسنجی نظرات 1405 تا از پاسخ ­دهندگان مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به آخرین نظرسنجی منتشرشده در می 2015، 12% افزایش داشته است. پاسخ ­دهندگان از 102 کشور جهان بودند که نسبت به نظرسنجی سال 2015، گسترۀ جغرافیایی این سرشماری جدید به طور قابل توجهی فراتر بوده است (59%+) که اطلاعات موجود در آن در طی نمایشگاه سال 2017 و از میان اعضای اروپایی، ارواسیایی، مکزیکی، برزیلی، تایلندی و اهالی آفریقای جنوبی جمع­ آوری شده است.

داده ­های موجود در آخرین نظرسنجی از طیف گسترده ­ای از کسب و کارهای متکی بر چاپ جمع ­آوری شده است که در کسب و کار خود بر روی چاپ دیجیتال (17%)، نمایشگر (15%)، بیلبورد ها و نشان­ها (10%)، منسوجات و چاپ مستقیم روی لباس (10%)، چاپ تجاری (13%)، هنرهای گرافیکی و خلاقانه (11%) و بسته ­بندی (4%) تمرکز داشته­اند.

یافته ­های مهم در نظرسنجی 2018

تجزیه و تحلیل داده ­ها نشان داد که روند اصلی که در تحقیق سال 2015 وجود داشت در سال 2018 نیز به قوت خود باقی هستند و در بسیاری از موارد حتی شیوع بیشتری داشته، توسط بهبود مستمر فضای اقتصادی تحریک شده­ اند و در حمایت از سفارشی­ سازی انبوه، تأثیر مثبتی روی فناوری داشته ­اند.

خوش­بینی

میزان خوش­بینی پاسخ­ دهندها در سال 2018 نسبت به سال 2015 تقویت شده است و 83% از پاسخ­ دهندگان عنوان کردند که به آیندۀ این کسب و کار خوش­بین هستند (که در سال 2015 این رقم 80% بود). به خوبی مشخص شده است که کسب و کار در زمینۀ اقلام دیجیتالی وایدفرمت رشد مستمری داشته و به گفتۀ پاسخ ­دهندگان نسبت به سال 2007، 2/4 % رشد داشته است. امروزه، تولیدات دیجیتالی نزدیک به 44% از کل درآمدها را به خود اختصاص داده ­اند و پیش­بینی­ ها بر این است که در عرض 2 سال آینده این میزان رشد به 53% خواهد رسید.

تقاضای مشتری

بر حسب تعریف جدید، چاپ یک صنعت خدماتی مشتری­ محور است و این امر بسیار مشهودتر از سه سال گذشته است و فعالان این با ادامۀ این روند می­ توانند خود را با پدیدۀ سفارش­گیری انبوه سازگار نمایند. همین الان میزان تقاضا برای دستگاه­های سریع­تر، 72% افزایش داشته است، تقاضا برای دستگاه­هایی با عملکرد سریع­تر رشد 61 درصدی داشته و انتظار برای تحویل سفارش در لحظه نیز 59% افزایش یافته است.

تکامل محصولات وایدفرمت

امروزه اقلام نمایشی و تبلیغاتی تحت سیطرۀ بنرها می­باشد و به میزان 68% بطور منظم تولید می­ شوند و به عقیدۀ نیمی از پاسخ ­دهندگان این بخش از صنعت چاپ پتانسل این را دارد که رشد مداومی داشته باشد. در لیستی که از پاسخ­ دهندگان به دست آمده است، پرچم­ها و بیلبوردها در همان رتبه ­ای قرار دارند که سال 2015 بودند.

استفاده از نمایشگرهای POS/POP رو به افزایش است و 59% از کسب وکارها در این حوزه، رشد زیادی را تجربه کرده­اند. بیش از نیمی فعالان این حوزه در حال تولید اقلام چسبی نظیر انواع جلدها و عکس برگردان­ها و تصاویر گرافیکی که روی خودرو نصب می­شوند هستند و در زمینۀ اقلام رسانه ­ای چسبی که قابلیت چاپ دیجیتالی دارند بطور مدام در حال پیشرفت هستند.

پیشرفت در زمینۀ اقلام چاپی دکوری نیز مشهود بوده و 74% از پاسخ ­دهندگان اظهار نموده ­اند که تصاویر پس­زمینه و دکوراسیون داخلی یکی از حوزه­ های رشدیافته در کسب و کار آنها هستند.

سرمایه ­گذاری روی فناوری دیجیتال

بنگاه­های چاپ با سرمایه­ گذاری در زمینۀ فناوری دیجیتال سعی دارند تا پاسخ مناسبی به تقاضای پایدار مشتریان برای دستگاه­هایی با عملکرد سریع، کوتاه مدت و تحویل آنی سفارش بدهند.

در راستای رشد صورت گرفته، سرمایه ­گذاری روی افزایش ظرفیت نیز جزو اولویت­های اصلی این حوزه محسوب می­شوند. 54% از پاسخ ­دهندگان این نکته را بعنوان انگیزۀ اصلی خود از سرمایه­ گذاری عنوان کرده ­اند (این رقم در سال 2015، 34% بوده است). برای 53% از آنها، کاهش هزینه هدف اصلی بود و این در حالی است که 53% از پاسخ­دهندگان،تنوع و گوناگونی موجود در بازارهای جدید و محصولات پیشنهادی متنوع را دلیل سرمایه ­گذاری خود عنوان نموده ­اند.

این تحقیق همچنین نشان می­دهد که افزایش سرمایه ­گذاری­ها با هدف جلب رضایت مشتریان انجام شده است. 34% از سرمایه­ها در حوزۀ کنترل کیفیت، 28% در حوزۀ اتصال اینترنت به چاپ و 27%  در حوزۀ مدیریت فضای ابری و مدیریت رنگ هزینه شده ­اند.

سیر تکاملی فناوری و الگوهای فعلی در سال 2018 نیز ادامه داشته و درآمد حاصل از ارائه قابلیت­های UV، لاتکس، هدایت مستیم و تصعید جوهر در حال رشد است و در نقطۀ مقابل، استفاده از حلال­ها، فناوری­های مبتنی بر آب و فناوری­های آنالوگ کاهش یافته است. 27% از پاسخ­دهندگان در زمینۀ اقلام نمایشی و تبلیغاتی برنامه­ریزی نموده­اند تا یک چاپگر اینکجت از نوع UV (هیبریدی) خریداری نمایند و 18% از آنها نیز به فکر سرمایه ­گذاری روی چاپگر رول به رول UV یا لاتکس هستند.

بهره­ وری جزو معیارهای اصلی در خریدهای عمده است و 63% از پاسخ ­دهندگان سرعت را بعنوان ویژگی کلیدی چاپگرهای امروزی می­دانند. مقدار متوسط سرمایه­گذاری روی اقلام نمایشی و تبلیغاتی نسبت به سال 2015، 43% درصد بیشتر بوده است.

منسوجات

نظرسنجی از دستگاه­های چاپی در سال 2018 بسط و توسعه یافت تا تصویری کامل از رشد در زمینۀ منسوجات ارائه دهد. پاسخ ­دهندگان فعال در حوزۀ چاپ اقلام نمایشی و تبلیغاتی روی منسوجات، محصولات اختصاصی روی پارچه و چاپ مستقیم روی پارچه تمرکز داشته­اند. محصولات چاپی روی البسه، روی تمام کسب و کارهای مرتبط با منسوجات، البسۀ ورزشی، پارچه ­های لباسی و مد تسلط دارند.

استفاده از  فناوری دیجیتال برای منسوجات با سرعت کمتری در حال انجام است و از میان تمام بخش­هایی که به پارچه مربوط هستند هنوز هم تحت سلطۀ فرایندهای آنالوگ می­باشند. با این حال، در میان چاپگرهایی که روی پارچه تمرکز دارند، 56% روی فناوری دیجیتال سرمایه ­گذاری کرده­اند و 19% هم برنامه­ریزی برای دو سال آینده است و با کاهش مصرف آب و انرژی، روی کاهش زمان، ارائه مجموعه ­های خلاق، نمونه­ سازی و تأثیرگذاری مثبت روی زیست محیط هدف­گذاری شده است.

از نظر 69% از پاسخ ­دهندگان، سرعت تولید یکی از اولویت­ها برای سرمایه ­گذاری در زمینۀ چاپ روی پارچه بوده و 55% از آنها نیز خواهان دسترسی به قابلیت چاپ مستقیم مواد مختلف هستند. این سرمایه­ گذاری­ها با تقاضای صاحب برند و با انگیزه تولید در زمانی کوتاه­تر انجام می­ گیرند که موجب بهبود زنجیرۀ تأمین، کاهش ضایعات، پاسخ مناسب به پیک تقاضاهای فصلی و قابلیت تحویل در مکان می­ شود. انتظار می­رود که ادغام چاپگرهای چاپ روی پارچه و نمایشگر و فناوری دیجیتال موجب افزایش 12 درصدی درآمدها در دو سال آینده گردد.

تقاضاهای محیطی

مجموعه سوالاتی که در سرشماری سال 2018 وجود دارند توسعه یافته­ اند تا بتوانند بینش­های به روز در مورد اهمیت تولیداتی که مناسب محیط زیست هستند را حاصل شوند. پاسخ­ها نشان می­دهد که سرمایه­ گذاری­های محیطی به شدت متأثر از انتظارات مشتریان در مورد مواد و فرآیندهای مناسب مورد استفاده در روند ساخت و تولید هستند. 76% از پاسخ­دهندگان گفته­اند که تقاضای مشتری برای تولیدات دوست­دار محیط زیست یکی از استراتژی­های تشکیل­ دهندۀ این کسب و کار است و تأثیر عمده­ای روی آن می­ گذارند.

32 درصد از کسانی که معتقدند که استفاده از تجهیزاتی که در انرژی صرفه ­جویی می­کنند و یا از لحاظ محیط ­زیستی مورد تأیید هستند موجب راضی نگه داشتن مشتری شده و بقیه نیز آموزش، استفاده از جوهرهای عاری از VOC و اقلام بازیافت را در این زمینه موثر دانسته ­اند.

72 درصد از پاسخ­ دهندگان اذعان داشته ­اند که قادرند قیمت­ها را افزایش ندهند که این امر موجب حفظ میزان فروش و حفظ قیمت در سطح رقابتی می­شود. نظر مدیر اجرایی فسپا، سین هولت (Sean Holt) بر این است که:" بررسی نتایج حاصل از نظرسنجی سال 2018 نشان می­دهد که میزان تقاضای جهانی رو به افزایش بوده و صنعت چاپ در حال رشد است و همچنین با افزایش ظرفیت­ها، تولیدات و خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می­شوند. یافته­ ها حاکی از آن است که پاسخ­ دهندگان متعهد به درک نیازها و انتظارات مشتریان خود هستند. کسب و کارهای چاپی از استراتژی­های مشتر ی­ محور پیروی می­کنند که این استراتژی­ها بر اساس فناوری­های جدید و سرمایه­گذاری بیشتر برنامه ­ریزی شده ­اند."

هالت می­گوید: "سرشماری فسپا حاوی موجب جمع­ آوری اطلاعات دقیق و قابل توجهی از بازار می­ شود زیرا این نظرسنجی نشان دهندۀ واقعیت فضای تجاری برای حدودا 1400 کسب و کار متکی بر چاپ است. ما معتقدیم که این یافته ­ها توسط دیگر تحقیقات فسپا تکمیل می­گردد و در نهایت فرصت­های مغتنمی برای رشد این صنعت به وجود می­آورد و با کمک کردن به اعضای این خانواده از صنعت در گرفتن تصمیمات مناسب، منافع بیشماری برای آنها به ارمغان آورده و در طولانی­ مدت رشد آنها را تضمین می­کند."

 

ران جیلبوآ (Ron Gilboa) مدیر گروه فناوری­های تولیدی در شرکت کیپوینت اینتلیجنس معتقد است که فسپا برای اینکه تبدیل به بهترین بخش در دهۀ معاصر شود، با انجام تحقیقات مستمر سعی دارد تا موقعیت خود بعنوان رهبر فکری در این صنعت تقویت نماید. یافته­ های نظرسنجی سال 2018 از اعضای فسپا حمایت می­ نماید بطوریکه آنها می­توانند با توجه به این نتایج، روی استراتژی تجاری آتی خود برنامه­ریزی نمایند و همچنین جوامع تخصصی جهانی را هدایت می­کند تا وارد بخش­های توسعه ­یافته از این صنعت شوند و اینکه نقش فسپا را بعنوان منبع اطلاعات به موقع برای نوآوران سراسر جهان، تقویت می­ نماید.

 


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 ارائه پاسخ های راهبردی به افزایش تقاضاها ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :