English

صنعت چاپ گنج ناشناخته در ارتقا برند ملت

آرشیو خبر بازدید: 72 کد مطلب: 4088  
در هفتمین نشست نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ مطرح شد؛

صنعت چاپ گنج ناشناخته در ارتقا برند ملت

ایپینا
مراسم اختتامیه و آخرین نشست تخصصی نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ، چهارشنبه (15 شهریورماه) با موضوع "اقصاد دانش بنیان و ارتقا برند ملت" در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور ساعت 14:47

 رضا رضایی پیشکسوت صنعت چاپ در هفتمین نشست از سلسله نشست‌های نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ گفت:  با توجه به نقش صنعت چاپ در توسعه اقتصادی باید گفت گنج ناشناخته و در واقع نقشه راه برای ارتقا برند ملت صنعت چاپ و بسته بندی است.

 

وی افزود: زمانی که یک کالا در میان هزاران محصول مشابه در یک فروشگاه قرار می‌گیرد به دلیل میل انسان به زیبا دوستی، آن محصول و کالایی به فروش می رسد که از زیبایی ظاهری مناسبی برخوردار است.

 

رضایی با تاکید بر اینکه کیفیت محصول نقش تاثیرگذاری در برندسازی دارد عنوان کرد: علاوه بر نقش ظاهری محصولات باید گفت علاوه بر زیبایی ظاهری، کیفیت کالا هم نقش بسزایی در ارتقا برند ملت دارد.

 

سید بدرالدین احمدی عضو هیئت مدیره انجمن علوم و فناوری چاپ در این باره ادامه داد: برای ارتقا برند ملت باید سه گزینه زمان، هزینه، کیفیت را در پرسه پژوهش در نظر گرفت.

 

بابک فربدنیا مدیر فروش چاپ آراد با تاکید بر لزوم پیوند صنعت و دانشگاه گفت: در برگزاری نشست های تخصصی باید از بحث های سرزنشی فاصله گرفت و به سمت پیشنهاد راه حل‌ برای مرتفع ساختن معضلات و اجرایی شدن طرح‌ها پیش رفت.

 

وی با تاکید بر اهمیت مبحث برندینگ و توسعه اقتصادی بیان کرد: در خصوص برندسازی باید از کلی نگری فاصله گرفت و برای آن یک پرسه مشخص تعریف کرد.

 

فربدنیا افزود: علی رغم وجود پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در صنعت چاپ و بسته بندی، این صنعت هنوز به شکل سنتی مدیریت می‌شود و متاسفانه هیچگونه فعالیتی برای برندسازی اعم از بازاریابی و تبلیغات صورت نمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شبکه های اجتماعی در برندسازی عنوان کرد: امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی در میان مردم تبلیغات در فضای مجازی حرف اول را در برندینگ می زنند. در حال حاضر 44 میلیون ایرانی عضو شبکه‌های اجتماعی و از این تعداد حدود 21 میلیون عضو شبکه تلگرام هستند و این در حالی است که در کانال‌های مرتبط با چاپ و بسته بندی تنها به اعلام قیمت بسنده میشود.

 

مدیر فروش چاپ آراد در ادامه با تاکید بر خلاء‌های موجود در صنعت چاپ و بسته بندی در بحث برندساری افزود: متاسفانه در این حوزه نه تنها هیچ توجهی به مدل های برندسازی نمی‌شود بلکه هنوز تفاوتی بین بازیابی و فروش هم وجود ندارد.

 

زهرا حسین نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ اظهار داشت: یکی از دغدغه هایی که ما در جامه علمی با آن درگیر هستیم و با آن دست و پنجه نرم میکنیم بحث پایان نامه های دانشجویی است که متاسفانه به دور از توجه به تکنولوژی‌های روز به مباحث تکراری پرداخته می‌شود.

 

وی در این خصوص ادامه داد: در جهت ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه باید با اسیب شناسی و نیاز سنجی دقیق در راستای پیوند این دو حوزه تلاش کرد.

 

حسین‌نژاد با طرح یک سری از پیشنهادات برای رفع این معضل گفت: انجمن علوم و فناوری چاپ با توجه به رسالت و اهدافش میتواند با نیاز سنجنی بخش صنعت چاپ و بسته بندی و ارائه آن به جامعه علمی برای ایجاد پیوند صنعت و دانشگاه گام بردارد.

 

وی همچنین افزود: ما در حال حاضر پتانسیل های زیادی در بخش گرافیک از جمله طراحی چاپ داریم در صورتی که به دلیل عدم آگاهی هیچ استفاده کاربردی از این پتانسیل ها نمی‌شود.

 

حسین نژاد در پایان سخنانش در این نشست عنوان کرد: انجمن علمی و فناوری چاپ با برگزاری دوره های آموزشی و هماهنگی های لازم برای بازدید ازواحد های چاپی می تواند در جهت شناساندن این صنعت کاربردی به جامعه علمی نقش تاثیرگذاری را ایفا نماید.

 

محسن ذبیحی نویسنده کتاب "برند ملت ایران" گفت: بحث برند ملت یکی از پیچیده ترین مباحث است. در خصوص برندینگ باید توجه داشته باشیم که برند ملی از برند ملت متفاوت است. برند ملی به محصولات طراز اول یک کشور گفته میشود که صادر میشوند ولی برند ملت در سطح بالاتری قرار دارد و در درجه برند شدن یک ملت و یک کشور قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است در مراسم اختتامیه نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ از مرتضی حاکی مدیرعامل چاپ آراد با اهدا تندیس انجمن علمی و فناوری چاپ تقدیر شد.

 

  


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 صنعت چاپ گنج ناشناخته در ارتقا برند ملت ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :