English

نقش چاپ در مسیر و تجربیات مشتری؛ سخت کوش باشید!

آرشیو خبر بازدید: 166 کد مطلب: 3984  

نقش چاپ در مسیر و تجربیات مشتری؛ سخت کوش باشید!

piworld/ایپینا
گاهی اوقات به این فکر می کنم که چرا باید به تامین کنندگان چاپ یادآوری کنم که باید برای شناسایی نیازهای کسب و کار مشتریان احتمالی، مشتری ها و ارباب رجوع خود در تیراژهای کم و زیاد سخت کوشی زیادی به خرج دهند.
۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد ساعت 10:10

سخت کوش بودن معانی زیادی می دهد. شاید مهم ترین آن ها عبارتند از این که بازار خود را بشناسید، نیازهای بازار خود را بشناسید و نحوه صحبت با بازار خود را بلد باشید.

صحبت با بازار خود به معنی صحبت کردن به روش خودتان و قرار دادن محور مکالمه بر روی محتوا و بستر حرف های خودتان نیست. بلکه یعنی با بازار خودتان به زبان خودشان و درباره محتوا و بستر کاری آن ها صحبت کنید. این یک تفاوت مهم است. دو اصطلاح مهم که یک برند تجاری باید تعریف کند و در نظر داشته باشد عبارتند از سفر مشتری و تجربه مشتری. بهتر است با تعریف این دو اصطلاح مهم شروع کنیم.

سفر مشتری

سفر مشتری شما چیست؟ این سفر مشتری چیست که مشتریان و مشتریان احتمالی ارباب رجوع شما تلاش می کنند آن را به عهده بگیرند؟

بسیاری از برندها سفر مشتری را تنها به عنوان فرآیند آنلاین در نظر می گیرند. این اشتباه است. سفر مشتری یک فرآیند ترکیبی است که با هدف رسیدن به فروش، به شکل درستی تجربه آنلاین را با فرآیندهای سنتی تر که میراثی از خود به جای گذاشته اند ترکیب می کند. سفر مشتری اغلب به عنوان مجموعه تجربیاتی در نظر گرفته می شود که یک مشتری هنگام تعامل با برند تجاری شما از سر می گذراند. این یعنی تجربه کامل مشتری برند شما بودن.

تجربه مشتری

تجربه مشتری (CX) هم یک بخش کلیدی این فرآیند است و معمولا به عنوان محصول تعامل میان یک برند تجاری و یک مشتری در طول ارتباط آن ها در نظر گرفته می شود. CX اغلب شامل تماس مستقیم و غیرمستقیم با برند می شود.

درباره سفر و تجربه مشتری خود چه می دانید؟ درباره سفر و تجربه مشتری آن ها چه می دانید؟ برای یک فروشگاه چاپ سخت کوش، این معمولا دارای اهمیتی مهم و بسیار سودآور هستند.

آیا نقشه ای برای CX مشتریان خود دارید؟

چاپ و تجربه مشتری

اخیرا، زمانی را در منطقه مریوت (Marriott) سپری کردم و در طول پنج روزی که آن جا ماندم، تحت تاثیر نوع سفر مشتری و تجربه مشتری که آن جا وجود داشت، قرار گرفتم.

چیزی که بیش از همه مرا تحت تاثیر قرار داد، ابزارها بودند. ابزارهایی که از آن ها برای ارتقاء تعاملات من استفاده می شود. یک تعامل کلیدی مربوط به تغذیه در هنگام فعالیت بود. به همین دلیل مریوت از یک برنامه خدماتی ترکیبی (مبتنی بر چاپ) سرویس غذا بیرون‌بر یا در محل را به نام «لقمه های تازه» (Fresh Bites) استفاده می کرد.

نقش چاپ در سفر و تجربه مشتری – سخت کوش باشید!

همان طور که اشاره شد، «لقمه های تازه» یک پیشنهاد مبتنی بر چاپ است که یک ظاهر به صورت جذاب طراحی شده را نمایش می دهد. این اقدام که از مشتری حمایت می کند شامل یک کیف مخصوص خرید کوچک  از نظر بصری جذاب، باکلاس، با کیفیت، با چاپی خوب می شود که از طریق یک منوی چاپی که در محل چاپ شده است، سفارشاتش را به مقصد می رساند.

در این کیف خرید یک بسته چاپی کوچک شکل بندی شده قرار داشت که لوازم غذا خوری مثل چنگال، قاشق، دستمال؛ نمک، فلفل، چند چاشنی دیگر و هم چنین پیش انداز و دیگر ابزارهای مخصوص برای غذا خوردن هنگام فعالیت را در خود نگه می داشت.

این بسته نه تنها خیلی جذاب ، بلکه کاملا کاربردی بود. شاید تنها نکته منفی آن این بود که محفظه نوشیدنی آن (یک محفظه نوشیدنی کارتنی ساده) برند گذاری نشده بود و اگرچه بسیار کاربردی بود، به نظر نمی آمد که بخشی از فرآیند ترکیبی طراحی این کیف باشد. در حالی که باید این گونه می بود.

مریوت – لقمه های تازه

این برنامه با یک منوی برند گذاری شده درون اتاقی شروع شد. گزینه هایی که به اتاق تحویل داده می شدند هم عمدتا برندگذاری شده بودند. در کیف خرید یک کارت چاپی رضایت مشتری وجود داشت. با تحلیل و پاسخ به یادداشت های نوشته شده مشتری بر روی کارت، کارکنان مریوت نه تنها می توانستند تجربه و سفر مشتری خود را ارتقا دهند، بلکه هم چنین قادر بودند که این اقدام بازاریابی ویژه را بسنجند، به کار گیرند، توزیع و پیگیری کنند.

سخت کوش شدن با درک سفر و تجربه مشتری شروع می شود.

کجا، چگونه، چه زمانی و چرا مدل کسب و کار مبتنی بر چاپ شما  با سفر مشتری یا تجربه مشتری مشتری های شما و مشتری های آن ها تناسب پیدا می کند؟

چرا مشتری ها باید شما را انتخاب کنند؟

خلاق بودن یک مرحله واحد نیست، بلکه فرآیندی است که به جایی فراتر از ایده ها و طراحی های عالی می رسد. خلاق بودن هم چنین یعنی ادغام ایده ها، رسانه و مفاهیم مختلف در قالب یک فرمول عملی و سودده. 3) توانایی شما برای ترکیب آینده یا ترکیب چاپ که من از آن به عنوان چاپ جهش یافته نام می برم. چاپی که به دنبال این است که به یک تعامل تعریف یافته میان چاپ، دیجیتال، رسانه تازه و ابزارهای بازاریابی مرتبطی همچون AR، VR، IR، هلوگرافی، بازی موبایل و ... دست پیدا کند.

این ها چند عنصر کلیدی در زنجیره ارتباطات من هستند. زمانی که در حال توسعه یک اقدام تجاری تازه بر اساس یک کسب و کار چاپ محور هستم، از این گزینه ها به عنوان چک لیست استفاده می کنم. لازم نیست تک تک گزینه های فهرست شده را پیشنهاد دهید. فقط آن هایی را ارائه دهید که ارباب رجوع، مشتری ها و مشتریان احتمالی نیاز دارند. بله، شما می توانید با دیگران همکاری کنید و مهارت خدماتی خود را افزایش دهید و پیشنهادات بیش تری ارائه دهید! (یک راز به شما بگویم: من برای چهار فروشگاه چاپ منطقه ای به عنوان مدیر بازاریابی ترکیبی عمل کرده ام؛ در کارتم نوشته شده است که من برای آن ها کار کرده ام.)

 

زنجیره ارتباطات

 

بیاید نگاهی به فرآیندی بیاندازیم که من از آن به عنوان زنجیره ارتباطات یاد می کنم. و هم چنین نگاهی به بسیاری از موردهایی که سخت کوش هستند، کل فرآیند بازاریابی رادرک می کنند، و در نهایت به نیازهای ارباب رجوع شما نگاه می کنیم که می توان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آن هارا به کار گرفت.

چک لیست سخت کوشی زنجیره ارتباطات:

خدماتی که شما از طریق چاپ و/یا تولید چاپ فراهم می کنید باید بیش تر موارد زیر را تایید کنند: پیش رسانه، محتوا و بستر، مدیریت داده، مدیریت دارایی دیجیتال، حمایت از تبلیغات (آگاهی ارتقا فروش)، توزیع، ترکیب رسانه های اجتماعی (به جز توسعه رسانه اجتماعی)، ارتقا ایمیل، همگرایی رسانه ها، تولید چاپ ارتقا یافته، فناوری های در حال ظهور، معیارها، پیگیری و اندازه گیری.

با در نظر گرفتن اخبار منفی که در چندهفته گذشته درباره آژانس های تبلیغاتی و رسانه ای مطرح شده است، برندها به دنبال مشاوران و همکاران تازه یا معتمدی هستند که می توانند فرآیند ارتباطات را کوتاه کنند، هزینه ها را کاهش دهند و نگاهی تازه نسبت به آینده ارائه دهند. من نمی گویم شما یک آژانس بازاریابی شوید، ولی از مشاوره استفاده کنید: فرصت به روش های عجیبی بر سر راه شما قرار می گیرد. من می توانم حضور این فرصت را ببینم، حس کنم و بشنوم که دیر یا زود نزدیک می شود.

سخت کوش باشید – تصدیق شوید

در شغل های بسیاری که در این صنعت داشته ام، برنامه های تصدیقی توسعه داده ام که همیشه یکی از دستاوردهای کلیدی من بوده است. در حقیقت حاضرم شرط ببندم که تقریبا 80% افرادی که مشغل خواندن این مقاله هستند به نوعی تحت تاثیر اقدامات بازاریابی قرار گرفته اند که من خلق کردم، توسعه دادم، راه اندازی، جایگزین، پیگیری یا مدیریت کردم. بعضی از آن هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند ممکن است جزو برنامه های گواهینامه موروثی، برنامه های گواهینامه دیجیتال، گروه های کاربری یا باشگاه های تجهیزات باشند.

آن چه که من به عنوان مرحله مورد نیاز بعدی می بینم این است که تعیین کنید در فرآیند دستیابی به نیازهای مشتریان احتمالی ، مشتری ها و ارباب رجوع خود آیا مورد تایید هستید. آیا مورد تصدیق هستید که به زبان آن ها صحبت کنید و پیشنهاد دهید. بر اساس چک لیست زنجیره ارتباطی آن ها، ابزارهایی که آن ها نیاز دارند چیزی است که شما امیدوارید بتوانید خودتان ارائه دهید: کسب و کارشان را توسعه دهید، تعداد سرنخ های مورد تایید را افزایش دهید و در عین کاهش هزینه ها، سود را افزایش دهید.

 


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 نقش چاپ در مسیر و تجربیات مشتری؛ سخت کوش باشید! ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :