English

عقب گرد نمایشگاه بیست و سوم/ حضور به بهانه بازاریابی؛ برای حفظ کلاس کاری

آرشیو خبر بازدید: 561 کد مطلب: 3365  
گفت وگو با مدیر فروش شرکت مهرآفرین:

عقب گرد نمایشگاه بیست و سوم/ حضور به بهانه بازاریابی؛ برای حفظ کلاس کاری

چاپ و نشر
امیر حق زارع مدیر فروش شرکت مهرآفرین درباره نحوه برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران عنوان کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته ضعیف تر شده بود، بازدیدکنندگان خیلی کمرنگ تر از قبل حضور داشتند
۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي ساعت 14:39

امیر حق زارع مدیر فروش شرکت مهرآفرین درباره نحوه برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران عنوان کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته ضعیف تر شده بود، بازدیدکنندگان خیلی کمرنگ تر از قبل حضور داشتند و این شاید در ابتدا به زیاد شدن تولیدکنندگان سررسید و بعد به تبلیغات کم و نامناسب نمایشگاه مرتبط باشد. در کشورهای دیگر برای نمایشگاه ها تبلیغات بسیاری صورت می گیرد ولی در ایران متاسفانه اینگونه نیست. به اعتقاد بنده اگر در تلویزیون تبلیغات نمایشگاه انجام شود شاهد نتیجه مثبت آن خواهیم بود هرچند که با کمال تاسف مسئولان برگزاری نمایشگاه تنها به یکی دو بار اعلام برگزاری نمایشگاه توسط تلویزیون اکتفا می­کنند. امسال تبلیغات محیطی نیز بسیار کم بود.

وی اشاره کرد: درحال حاضر رابطه ­ها بسیار زیاد شده است و کمتر پیش می آید، کسی وقت بگذارد تا تولیدکننده ­ها را در نمایشگاه از نزدیک ببیند و بین چند تولیدکننده محصول مد نظر خود را انتخاب کند.

حق زارع به بررسی تفکیک دو نمایشگاه چاپ و بسته بندی، تبلیغات و بازاریابی پرداخت و گفت: تفکیک این دو نمایشگاه کار بسیار اشتباهی بوده است و از نظر من باید مانند گذشته با هم تلفیق شوند تا هم صنف و هم مشتریان رضایت بیشتری داشته باشند.

مدیر فروش شرکت مهرآفرین تاکید کرد: ساعت نمایشگاه خیلی کم و مطابق با ساعات اداری است. درست است که ماموران خرید شرکت ها در ساعت اداری به نمایشگاه مراجعه می ­کنند ولی این زمان برای بازدید عموم مناسب نیست از این رو از مسئولان نمایشگاه انتظار داریم ساعت نمایشگاه را تغییر دهند.

وی با اظهار تاسف ادامه داد: نمایشگاه شور و شوق سابق را ندارد، برای ایجاد روح در آن و حضور بیشتر و جذب بازدیدکننده باید از راهکارهایی نوین استفاده شود و از انتقادات و پیشنهادات غرفه داران و دست اندرکاران این صنعت استقبال شود. باید آینده نگری شود تا بازدهی نمایشگاه بالا برود.

به گفته حق زارع معمولا حضور در نمایشگاه­ های ایرانی بیشتر برای اعلام وجود یک برند آن هم به صورت ظاهری است و جذابیتی ندارد. کمتر کسی برای فروش در نمایشگاه حاضر می شود و معمولا چشم و هم چشمی است و حضور در نمایشگاه کلاس کاری محسوب می شود که در واقع بی ثمر هم هست.


اخبار مرتبط با این خبر


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :