English

گردش کار چیست؟

آرشیو خبر بازدید: 2674 کد مطلب: 884  

گردش کار چیست؟

سوسن ریاحی/MEprinter
ما عبارت گردش کار را اغلب در مقالات و محصولات بازاریابی می بینیم. با این حال، اگر شما از هر فرد حتی در یک شرکت بپرسید" گردش کارشان چیست " پاسخهای متفاوت دریافت خواهید کرد.
۱۳۹۳ جمعه ۱۲ دي ساعت 14:43

 این مهم است که توجه داشته باشید، گردش کار فقط یک سری از فرآیندهای بهم پیوسته است .این بدان معناست که قوانین و چشم­اندازها ، دیدگاههای متفاوتی را ارائه می دهند. هر گردش­کار یک هدف خاص، برای رسیدن به یک سود خاص برای شرکت شما دارد.

یکی از مزایای استفاده از شیوه­ی گردش کار قابل تغییر، PRIMIR  به عنوان یک مرجع این است که  اجازه می دهد تا شما گردش های مختلفی را که منجر به  یک سلسله مراتب منطقی می شود و همچنین اینکه چگونه با هم در یک سیستم جامع  کار می کنند را ببینید. نکته­ی کلیدی در اینجا این است که آنها در نهایت نیازدارند باهم کار کنند تا به حداکثر انعطاف پذیری و بهره­مندی برای رشد برسند.

به عنوان سیستمی که به مدل PRIMIR مربوط است باید بدانید که آنها یک گفته­ی قدیمی دارند که می گوید "اگر نمی توانید چیزی را اندازه­گیری کنید پس نمی توانید آن را مدیریت کنید." در اقتصاد امروز، زمانی که به دنبال تبدیل یک کسب­وکار هستید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

در حالی که ارائه­دهندگان خدمات چاپ تمایل به تولید و خرید سخت­افزار جدید و کارآمد دارند، به همان اندازه مهم است که یک کسب­وکار و زیرساخت اطلاعاتی داشته باشند که بتواند تجارت و فرایندهای تولید فعلی و آینده را پشتیبانی کند. در این مقاله، ما به مدیریت بازرگانی بسته­بندی نگاهی می اندازیم. و آنچه که شما باید در مورد راه­حلهای بسته­بندی بدانیدتا بتواند از زیرساخت­های کسب­وکار شما حمایت کند.

یسته مدیریت راه حل های تجاری

اجازه دهید با نگاهی به تفاوت بین  سیستم ERP  (برنامه ریزی منابع سازمانی )و  سیستم  MIS (مدیریت سیستمهای اطلاعاتی)شروع کنیم. ظاهرا قابلیتهای این دو ممکن است مشابه بنظر برسد، اما آنها در چگونگی عملکرد درونی بسیار متفاوت هستند. در مورد سیستمهای اطلاعات ، واحدها معمولا اطلاعات خود را حفظ می کنند و آن را به طور مستقیم بین واحدهای مورد نیاز رد و بدل می کنند.

سیستمهای برنامه­ریزی منابع سازمانی  معمولا دارای یک پایگاه داده ­ی مرکزی هستند و پردازنده ­های فردی واحدها به آن متصل هستند. بنابراین اطلاعات از طریق پایگاه داده واحد به واحد رد و بدل می شوند. داشتن یک پایگاه اطلاعات مرکزی "معمولا "باعث می شود یک سیستم انعطاف پذیرتر شود،اما در کل به هزینه­ ها می­افزاید. حتی در برخی از محصولات که در ادامه توضیح داده شده، در حالی که طراحی ERP / MIS   نسبتا واضح است، پیاده سازی ممکن است به خوبی تعریف نشده باشد. از لحاظ اتصال با برنامه­ های کاربردی خارجی و فرآیندها، بسیاری از سیستمهای  معتبر MIS و ERP برای صنعت چاپ شامل پشتیبانی JDFو JMFاست. هر چند شما باید آگاه باشید که پشتیبانی  از JDF / JMF  یکسان نیست. علاوه بر JDF و JMF، بسیاری نیز شامل API (رابط کاربردی برنامه نویسی) برای سطوح متفاوت از فرآیند های یکپارچه سازی خارجی است.

طراحی و کارکردهای مختلف

در طول سفرم در  سراسر جهان و کار با شرکتها بر روی تبدیل، بهینه سازی و اتوماسیون فرایندها، من طیف گسترده ­ای از ابزار و روش­های مورد استفاده برای مدیریت فرآیندهای بازرگانی ، اعم از صفحات گسترده اکسل تا سیستم تمام عیار ERP را مشاهده کردم. خوب است بدانید اکثر بسته های MIS و ERP موجوددر بازار در ابتدا برای نیازهای "یک"چاپخانه ی خاص طراحی شده است و پس از آن برای حمایت از نیازهای مخاطبان گسترده تری افزایش و توسعه یافته است.

 نیازهای یک" چاپخانه سریع وکوچک" به اندازه­ ی یک "چاپخانه بزرگتر تجاری" و یا یک "چاپخانه بسته بندی" و غیره نیست. اگر چه شما معمولا می توانید تقریبا هر راه ­حلی را بر روی یک شرکت پیاده کنید،اما ازآنجا که بسیاری سیستم های طراحی شده مناسب مجموعه ی نیازهای مشخص است، شما باید بهترین را با توجه به نیازهایتان فراهم کنید. مدیریت بازرگانی چاپ و راه حلهای موجود در بازار امروز کار بزرگی است که درمورد آن می توان بحث کرد. اما من می خواستم برخی از تفاوتها و مسائل کلیدی راکه شما باید هنگام بررسی راه­ حل ها در نظر بگیرید، برای شما برجسته کنم. بنابراین من در سطح بسیار بالا، تعدادی از راه­ حلها را به نمایندگی انتخاب کرده و توضیح می دهم.

” Hiflex”  از سال 1991 در بازار است. HP در سال 2011  موفق شد جایزه ی راه حل MIS آلمان را  به دست آورد. Hiflex  وسیله ای برای توسعه ی خصوصیات تعاملی JDF / JMF با CIP4 بوده است، در نتیجه، آنها  با 17 جایزه برای تلاش­های به روز خود شناخته شده­ اند. HP دیگر Hiflex  را به فروش نمی رساند با این حال مشتری­های موجود همچنان از جانب HP حمایت می شوند. برای مدت زمان طولانی یک بازیکن  دیگر دراین عرصه ،سیستمهای  AVANTIاست که در سال 1984 با بیش از 400 مورد نصب در سراسر جهان تاسیس شده است. آنها مدیریت سیستمهای اطلاعاتی در قابلیت چاپ Avanti  رابعنوان یک محصول رشدیافته  و قوی ارائه دادند.

 تا کنون،EFI بزرگترین انتخاب از سوی مدیران بازرگانی برای ارائه راه حلهای بسته بندی، برای همه­ ی بخشها و الزامات مورد نیاز برای ارائه دهندگان خدمات چاپ بوده است. آنها در حال حاضر Print Smith Vision، طراحی شده برای مراکز کپی، مغازه ­های کوچک تجاری، و غیره را ارائه داده اند. محدوده­ ی متوسط بسته بندی آنها، قابلیت مدیریت سیستمهای اطلاعاتی مقیاس پذیر  EFI است که  قویتر بوده و  برای "ارائه ­دهندگان چاپ تجاری متوسط" طراحی شده است. EFI   با قابلیت برنامه ریزی منابع سازمانی ،گل سرسبد آنها است که برای چاپخانه­های متوسط ،بزرگ و چند شعبه ­ای طراحی شده­ است .

EFIدر درجه­ی اول متعلق به بازارهای توسعه­ یافته است که در طول سالها، بسیاری از ارائه دهندگان راه­ حلهای بازار به خط تولید EFI موجود انتقالش داده ­اند. یکی از محصولات اخیر  EFI Radius است. این راه­ حل ERP برای مدیریت بازرگانی مبدل بسته بندی،با واحدهایی است که به طور خاص برای نیازهایشان طراحی شده اند.

همه­ ی راه­ حلهای ERP در یک سطح انعطاف پذیر برای یکپارچه سازی با سیستم­های دیگر عمل نمی کند. برخی از سیستم­های ERP  از پایگاه  و پلت فرم اطلاعات خودشان برای توسعه، و برخی دیگر از سیستم عامل استاندارد و گسترده استفاده می کنند. به عنوان مثال، تعدادی سیستم­های چاپ ERP که با مایکروسافت دینامیک توسعه­ یافته­ اند ،وجود دارد. داشتن مایکروسافت دینامیک به عنوان هسته­ ی پلت فرم توسعه، مزایای بسیاری را به ارمغان می آورد. از جمله به ادغام با دیگر برنامه­های کاربردی تجاری مایکروسافت، پشتیبانی از چند زبان، و غیره می توان اشاره کرد. با این حال دو پیاده سازی مختلف برای آن وجود دارد: NAV و AX .

در مورد مایکروسافت دینامیک NAV، برنامه­ های کاربردی توسعه یافته  و به طور کلی کسب­ وکارهای کوچک تا متوسط را ​​هدف قرار داده است.

یک مثال خوب از یک سیستم ERP ساخته شدهNAV بر روی NovaVision PrintVis است. کسانی که مایکروسافت دینامیک را توسعه درونی می دهند، معمولا برای شرکت­های بزرگتر چند شعبه ای طراحی شده اندکه   انعطاف قابل توجهی در توسعه و یکپارچه سازی ارائه می دهد. البته، انعطاف پذیری همراه با قیمت بالاتر و افزایش حمایت و منابع مورد نیاز  است.

 یک مثال خوب از این نوع راه­ حل DynamicsPrint   خواهد بود. نرم افزار خدمات­ رسان (SaaS) جدید نیست، اما بسرعت در بخش ارائه ی خدمات در فضای MIS چاپ در حال رشد است. مزایای استفاده از این نوع راه حل بیش از یک راه­ حل ساده است که شامل کاهش سرمایه­ گذاری اولیه و هزینه خدمات حمایتی می شود.

 بسیاری از این راه­ حل­ها معمولا متشکل از زیر مجموعه­ ی عملکردهای  یکسان MIS و ERP  هستند که در این سری مورد بحث قرار گرفته اند . بسیاری از این خدمات در ابتدا برای حمایت از گردش­کار web-to-print در  فروشگاههای چاپ کوچک تا متوسط  توسعه یافته است، پس ممکن است مجموعه ­ی گسترده ­ای از واحدها در یک سیستم  که به صورت محلی نصب شده اند را ارائه ندهد. یک نمونه از این نوع خدمات نسخه ابری است که در Hiflex قبلا ذکر شد.

یکی دیگر از  خدمات محبوب ابری  Presswise است که با پیشنهادات نسبتا منحصر بفرد و بسیار گرافیکی برروی اتوماسیون تولید تمرکز کرده است. و در نهایت SimpleFlow ، سرویسی است که بر مدیریت اطلاعات و فرآیندها بسیار تمرکز دارد. بنابراین همانطور که می بینید، گزینه­ های بسیاری در تعیین بهترین راه برای اجرای زیرساختهای یک مدیریت خوب در تجارت برای شما وجود دارد. فقط به یاد داشته باشید که هر راه حلی که شما انتخاب می کنید،نمی تواند برای شما مناسب باشد، نیاز به بخش جدایی ناپذیر از مدل کامل تر PRIMIR ،برای دریافت بیشترین سود و ارائه بهترین زیرساخت است که بر اساس آن حال و آینده ی شما ساخته می شود.

زیرساخت های تولید: تکامل  DFE

پیشتر ما در برخی از فناوری­های اساسی و محصولاتش دقت کردیم. شما می توانید با استفاده از نمودار  PRIMIR گردش کار متغییر در لایه­های مدیریت بازرگانی و اطلاعات ، یک مدل از تغییر گردش کار بدست آورید.

اطلاعاتی که در این مقاله ارائه داده می شود یک نقطه­ی خوب برای شروع است .محصولات بسیار دیگری هستند که می توانند در لایه­ ی مدیریت بازرگانی و اطلاعات در نظر گرفته شوند.

حال زمان آن رسیده است که  به گردش کار تولید، نقش ها، ملزومات و  چگونگی کار با سیستم گردش­کارهای دیگر که در مدل PRIMIR شناسایی شده اند ، نگاهی بیاندازیم. ما قصد داریم این بحث را با قلب هر سیستم خروجی دیجیتال، یعنیDFE شروع کنیم.

هسته­­­ی اصلی هر گردش­کار تولید دیجیتال DFE (سیستم رایانه‌ای ورودی اطلاعات) است. DFE  مدت طولانی قبل از چاپ های دیجیتال وجود داشته است، اما ما به نام RIP آن را می شناسیم. از لحاظ فنی، هسته اصلی RIP  در قلب کنترل کننده­ ی آن  قرار دارد. نقش کنترل کننده RIP یا DFE دو قسمت است:

اول آماده­سازی لینک­­های ارتباطی ورودی برای دریافت یک فایل، و سپس ترجمه فایل PDF ورودی و تبدیل آن به یک فایل بیت مپ در رزلوشن مناسب است که می تواند به تصویر در فیلم، پلیت،  و یا دیگر رسانه ها استفاده شود.

تابع اصلی دیگر لینکی است که اطلاعات را پردازش می کند و بطور مستقیم خروجی دستگاه را کنترل می نماید.در قلب هر DFE  یک مترجم وجود دارد. در گذشته، هسته RIP  (پردازشگر شطرنجی تصویر ) بود که فایل را ترجمه می کرد و سپس برای تصویربرداری، بیت مپ را می نوشت. در سالهای اخیر ما شاهد کتابخانه ­های  PDF هستیم که یک عملکرد مشابه( ترجمه و پردازش ) ورودی فایل PDF به بیت مپ را انجام می دهد. در حالی که در آغاز حیات چاپ دیجیتال، توسعه دهندگان هسته ی مترجم بسیاری وجود داشتند، برای سالهای زیادی دو تولید کننده­ ی اولیه هسته RIP و یا کتابخانه­ های pdf وجود داشتند. ادوبی با  موتور چاپPDF (APPE)  و Global Graphics ( (Harlequin and JAWS. این هسته مترجم  قطعه ی مهمی از RIP / DFE  است. زمانی که از PostScript یا کد PDF  به بیت مپ­ ها  ترجمه شود و چاپ شود.

این هسته ها بطور منظم بروز می شوند تا با استانداردهای تحولات و تغییرات مورد نیاز بازار همخوانی داشته باشند. در واقع بسیاری از مشکلاتی که هنوز ارائه دهندگان خدمات چاپ با آن سروکاردارند این است که  پردازش نادرست فایلهای مشتری، ممکن است منجر به تنظیمات نادرست RIP/DFE شود. علاوه بر این،همه­ ی  فروشندگان RIP /  DFE به همان شیوه توسعه نمی یابند، بلکه  میتوانند به تفاوت در خروجی منجر شوند. فروشندگان مختلف RIP و DFE  مانند آگفا، کانن، EFI، هایدلبرگ، HP، کداک، اوسه، ریکو، زیراکس، و غیره نرم افزار خود را حول هسته ی این تکنولوژی ساخته اند.

برخی از آنها  ویژگی­های دیگری اضافه کرده اند تا جایگزین یا مکمل تکنولوژی هسته شوند، که ایجاد خروجی­های مختلف از نرم افزارهای مختلف فروشنده کنند، حتی کسانی که از همان نسخه ی هسته استفاده می کنند. هر دو نرم افزار Adobe و Global Graphics معمولا به شرکایOEMخود استرس وارد می کنند که  ممکن است باعث بروز مشکلات شود و در واقع آنها مجموعه­ی  ویژگیهای موجود در  RIP خود را که برای تحت تاثیر قرار دادن OEM هاست و به  آن شیوه رفتار نمی کنند را آرایش می دهند. بنابراین شما باید از بروز رسانی نرم افزار DFE  خود آگاه باشید و اطمینان حاصل کنید که از تنظیمات درست و بهینه استفاده می کنید.

تیم گنت (www.gwg.org) این مشکلات را برای بیش از 10 سال مطالعه نموده و تنظیم فایل ها را در رابطه با بسیاری از فروشندگان برنامه­ های کاربردی ایجاد شده و خروجی دستگاه (RIP / DFE) توسعه داده است. علاوه بر این، GWG  مجموعه­ای از فایل­های آزمایشی مناسب را برای بررسی گردش کار و تنظیمات خود برای اطمینان از ایجاد و خروجی فایل مناسب ایجاد کرده است. GWG به شدت توصیه می کند که شما  نرم افزار RIP /  DFE را بروز نگه دارید. از آنجا که این بروز رسانی کمک می کند تا بسیاری از تغییرات و ویژگی های جدید در نرم افزار مشتریان شما ایجاد شود و همچنین اشکالات را رفع می کند. بدرستی ثابت شده است که هزینه ­ی بروز رسانی نرم افزار بسیار ارزانتر از هزینه­ های مربوط به عیب­ یابی و راه­ حلهایی است که اپراتورها مجبورند برای غلبه بر آن انجام دهند.

علاوه بر  هسته ی مترجم، فروشندگان RIP / DFE با اضافه کردن امکانات، شروع به گسترش ویژگی­هایی فراتر از وظایف اصلی هسته کرده­اند. ویژگی­های جدید اضافه شده شامل سطوح مختلف پشتیبانی JDF / JMF و حمایت گسترده­تر از انواع فایل، پشتیبانی اطلاعات متغیر، مدیریت رنگ و تعدادی از ویژگیهای دیگر است. بسیاری از این توابع این امکان را می دهند تا فروشنده­ ی دستگاه خروجی، برای ارائه یک راه حل کامل تر هنگام فروش  پلیت ها، چاپ های دیجیتال، تست کننده، و غیره بتواند خدمات بهتری را ارائه کند. مشکل زمانی با  DFE تکمیل شده رخ میدهد که ارائه دهندگان خدمات چاپ سعی کنند کل سیستم تولید خود را اتومات و بهینه سازی کنند تا از محصول جدید و ارائه خدمات حمایت کنند یا زمانی که دستگاه­های خروجی را با فروشندگان مختلف ادغام کنند.

 

تعداد زیادی از ویژگی­های مشترک و متفاوت را می توان یافت و این مشکل زمانی افزایش می یابدکه تعداد و انواع دستگاه­های خروجی در شاخه­ هازیاد می شوند، که می تواند منجر به خروجی غیر منتظره یا ناسازگار در بسیاری از دستگاه­های نصب شده شود. اگر با انصاف به فروشندگان DFE بنگریم، خواهیم دید همه­ ی آنها قصد دارند هرچیزی که شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد را هنگامی که یکی از دستگاه خروجی آنها را خریداری می کنید به شما بدهند. و اگر شما تنها یک دستگاه یا یک نسخه از یک برند را داشته باشید، آن دقیقا می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز به آن دارید. با این حال اگر شما دستگاه های متعدد، به ویژه از چند فروشنده ی متفاوت داشته باشید، می تواند مشکل ساز شود. بسیاری از فروشندگان DFE با مشکلاتی که من اینجا ذکر کردم آشنا هستندو در تلاش هستند تا به این مشکل رسیدگی کنند و آنها به عنوان برنامه های کاربردی مستقل و یا به عنوان بخشی از ارائه DFE خود شروع به ایجاد راه حل کرده اند.

 اما آیا این واقعا مشکل را حل می کند؟ با ما همراه باشید....


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 گردش کار چیست؟ ۱۳۹۳ جمعه ۱۲ دي


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :