English

چگونه گوگل ناجی رسانه های چاپی شد

آرشیو خبر بازدید: 153 کد مطلب: 4516  

چگونه گوگل ناجی رسانه های چاپی شد

ایران آنلاین/ایپینا
افزایش تعداد مخاطبان ثابت و مشترکان همیشگی یکی از دغدغه‌های اصلی روزنامه‌ها محسوب می‌شود و در حالی که رسانه‌های کاغذی طی سال‌های اخیر به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دست پیدا نکرده‌اند، شرکت‌های اینترنتی دست به‌کار شدند تا مشکل آنها را برطرف کنند.
۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور ساعت 08:44

 گوگل به‌عنوان بزرگترین شرکت اینترنتی جهان، سرویس جدیدی را با نام «سابسکرایب» راه‌اندازی کرده است که این قابلیت به‌عنوان بخشی از طرح جامع گوگل برای پشتیبانی از روزنامه‌نگاری و صنعت چاپ در اختیار فعالان این عرصه قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن «سابسکرایب» که برای دستگاه‌های موبایلی روی فروشگاه‌های اینترنتی قرار گرفته به گونه‌ای طراحی شده است که به‌روزنامه‌ها کمک می‌کند آسان‌تر از گذشته به خوانندگان برسند، با آنها ارتباط مستقیم داشته باشند، نظرات مخاطبان را دریافت کنند و در نهایت تعداد مشترکان ثابت خود را افزایش دهند.


گوگل برای آنکه این ابزار موبایلی را با هدف رونق بازار روزنامه‌های کاغذی ارائه دهد سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری انجام داده است. این ابزار می‌تواند سرویس «گوگل نیوز» را مورد پشتیبانی قرار دهد و امکان حضور نسخه آنلاین تمام رسانه‌های کاغذی جهان به همه زبان‌ها را فراهم کند. گوگل به رسانه‌هایی که در این اپلیکیشن حضور دارند کمک می‌کند به‌صورت گسترده با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنند و آنها را تحت پوشش قرار دهند.

بر‌اساس قوانین تعریف شده 95 درصد هزینه مربوط به حق اشتراک که مخاطبان جدید پرداخت می‌کنند در اختیار رسانه قرار می‌گیرد و گوگل 5 درصد آن را به‌عنوان کارمزد برمی‌دارد. در این میان اگر یک کاربر از طریق موتور جست‌وجوی اینترنتی گوگل روزنامه مورد نظر خود را پیدا کند و در آن عضو شود، 85 درصد حق اشتراک پرداخت شده در اختیار رسانه مربوطه قرار می‌گیرد.


هم‌اکنون بخش اعظم روزنامه‌های بزرگ امریکایی در این اپلیکیشن حضور پیدا کرده‌اند و گوگل در تلاش است امکان پشتیبانی از زبان‌های مختلف برای کاربران غیرانگلیسی زبان را هم فراهم کند. یکی از سخنگویان روزنامه «یو.اِس.اِی تودی» در این خصوص گفت: «از زمانی که در این اپلیکیشن حضور دارم با مشترکان ثابت بیشتری مواجه شده‌ایم. ما با گوگل همکاری‌های گسترده را آغاز کرده‌ایم تا به ما کمک کند در دنیای واقعی مشترکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.»


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 چگونه گوگل ناجی رسانه های چاپی شد ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :