English

چگونه هنرهای گرافیکی می توانند بازتعریفی از صنعت چاپ در عصر دیجیتال داشته باشند؟

آرشیو خبر بازدید: 803 کد مطلب: 4203  

چگونه هنرهای گرافیکی می توانند بازتعریفی از صنعت چاپ در عصر دیجیتال داشته باشند؟

Eric Hawkinson/ایپینا
مصرف کنندگان با موجی از اطلاعات روبرو هستند و انتظار می رود که برندهای تجاری در توجه به مصرف‌کننده از یکدیگر سبقت بگیرند. مانند بسیاری از صنایع، صنعت چاپ نیز با درخواست های مشابهی از سوی مشتریان خود روبرو است.
۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر ساعت 09:50

  روزگار رقابت­های یک طرفه به سر آمده است. و در حالیکه از راهکارهای چندرسانه­ای برای پاسخگویی صنعت چاپ به نیاز مشتریان استفاده می­شود، این راهکارها هم چندان دوامی نخواهند داشت. در آینده تمرکزها روی چاپگرهایی خواهد بود که بتوانند هنرهای گرافیکی را در تمامی جوانب بکار بگیرند و صنعت چاپ را در عصر دیجیتال از نو تعریف نمایند.

 

وجود یک رقابت همه جانبه نشان دهندۀ وجود یک رویکرد یکپارچه در قبال ارائه خدمات به مشتری در میان شرکت­های رقیب در همه زمینه­ها است. اما حوزۀ رسانه­های دیجیتال به سرعت در حال اشباع شدن است. با وجود تعداد زیاد فعالان بازاری که به راحتی با ایمیل و دادن آگهی اعلام وجود می­کنند، حوزۀ چاپ می­تواند به سرعت خود را مجددا احیاء نموده و سرپا شود.

شرکت­های چاپ کاملا واقف­اند که باید از آخرین متدها و فناوری­های روز مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی بهره ببرند تا بتوانند در یک فضای شدید رقابتی، رو به جلو حرکت نمایند. از آنجا که در یک جهان مملو از مفاهیم دیجیتالی دینامیکی زندگی می­کنیم، برنامه­های چاپ باید به اندازه کافی خلاقانه باشند تا بتوانند مرزهای یک دنیای قابل پیش بینی و سنتی را پشت سر بگذارند.

جولان دیجیتال و چاپ

در یک رویکرد همه جانبه به راحتی می­توان متوجه جولان دادن دیجیتال و چاپ شد. هر یک از آنها در خدمت دیگری است تا بتوانند یکدیگر را تکمیل کنند و وقتی با هم ادغام می­شوند، یک سیستم مکانیکی به وجود می­آید که تأمین کنندۀ یک هدف بزرگتر در دنیای هنرهای گرافیکی است.

به همین ترتیب، ضروری است تا شرکت­های چاپ راه­حل­هایی ارائه بدهند که بتوانند از ویژگی­های هوش مصنوعی و یا واقعیت مجازی در تولید محتوای دیجیتالی و یا صفحات چاپی استفاده کنند و به معنای واقعی کلمه، یک صفحۀ کاملا زنده ایجاد کنند و نحوۀ پیام­رسانی و تعامل کاربران را دگرگون کنند. و صفحات چاپی باید فقط بعنوان یک محتوای دیجیتال ظاهر شوند: این دو باید یکدیگر را تکمیل کنند بدون اینکه برای هم خطری ایجاد کنند. چاپرهای روانه بازار شده­اند که توانایی انجام چاپ­های رنگی که با انواع مختلف رسانه­ها سازگار است را دارند و با پیشرفته­ترین فرآیندهای پرداخت­کاری همراه هستند که وظایف خود را به خوبی انجام می­دهند.

تعریف یک ترکیب کاربردی مناسب

با توجه به رویکرد ارتباطی همه جانبه، صنعتی وجود ندارد که در آن چاپ دیجیتال در بازار هنرهای گرافیکی سیر صعودی داشته باشد صرفا به خاطر توانایی این سیستم­های دیجیتال در چاپ مستقیم انواع مختلفی از رسانه. در حال حاضر چاپگرها نیاز دارند تا کاربردهای مختلط آنها تعریف گردد تا بتوان استراتژی خروجی مناسب آنها را تعیین نمود. این می­تواند شامل تونر (گرد جوهر) تک­رنگ، تونر رنگی یا اینکجتی با سرعت بالا گردد. بنابراین ارزیابی دقیق فرصت­های رشد و سپس توسعۀ استراتژی­های چاپ ضروری است به خصوص برای رفع نیازها و دادن جواب­های مناسب به تقاضای بازارهای هدف.

 

محصول اینکجت مدل Océ VarioPrint i300Sheetfed متعلق به شرکت کنون (Canon) به نشانه­سازها و اقلام گرافیکی کمک می­کند تا از فرآیندهای آنالوگ دست بردارند و پتانسیل خود برای ایجاد فناوری­های دیجیتال را آزمایش نمایند تا بتوانند محصولاتی خلاقانه ارائه نمایند و سفارش­های مختلفی را قبول کرده و انجام دهند.

جذب و حفظ مشتری

عجله داشتن و شنیدن جملاتی از قبیل "من دیروز به آن نیاز داشتم" در هر بخش از صنعت شایع است و چاپ تجاری و بازار هنرهای گرافیکی هم از امر مستثنی نیست. در حالیکه تولید چاپ­هایی با کیفیت حرفه‌ای و تحویل سریع سفارشات برای برخی از فروشگاه­ها حائز اهمیت است و بدنبال افزایش فروش و سودآوری خود هستند، نباید کیفیت در این بین قربانی شود. ارائه­دهندگان خدمات در این بخش به دنبال استفاده از فناوری هستند تا بتوانند سفارشات مقیاس بالا را در کمترین زمان انجام داده و نیازهای متناوب مشتری را تأمین کنند.

چه یک شرکت چاپ بخواهد به ارائه خدمات در بازار بپردازد، یا سفارشات بیشتری قبول کند و یا حجم چاپ خود را گسترش دهد، فرقی ندارد بایستی از نرم­افزارهایی استفاده کنند که به آنها کمک می­کنند تا در مدت زمان کوتاه­تر کارهای بیشتری انجام داهند.

بازار هنرهای گرافیک نمونۀ مناسبی از یک صنعت است که در آن هر کس قادر است با انعطاف­پذیری و افزایش سرعت چاپ، محبوبیت بیشتری کسب کرده و نسبت به رقبا قدرت بیشتری در تولید محتوا بدست آورد و بتواند یک رویکرد همه جانبه داشته باشد. با بازنگری در روند چاپ و استفاده از فناوری­های دیجیتال، استفاده از نرم­افزارهای مناسب و ارائه راهکارهایی برای جذب و حفظ مشتری، شرکت­های چاپ می­توانند خود را در موقعیت سودآور قرار دهند.


اخبار مرتبط با این خبر


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :