English

توسعه BOPP در خاورمیانه

آرشیو خبر بازدید: 426 کد مطلب: 3677  

توسعه BOPP در خاورمیانه

ایپینا/Meprinter
روکش های BOPP به خاطر هزینه پایین، همه کاره بودن و سازگار بودن با محیط مورد توجه قرار گرفته اند
۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ساعت 09:45

 ساتیش، مسئول جهانی بخش فروش و بازاریابی کازمو فیلمز (Cosmo Films) در گفتگویی با ME Printer به بحث درباره تمایل جهانی بازار بسته بندی به سمت روکش های BOPP و هم چنین بازار صادرات خاورمیانه پرداخته است.

بازار صادرات خاورمیانه برای کازمو فیلمز چه قدر بزرگ است؟ پرفروش ترین محصولاتتان در این منطقه کدام ها هستند و به چه کاری می آیند؟

بازار صادرات خاورمیانه سومین بازار بزرگ ما، بعد از آمریکا و اروپا است. در این بازار ما به فروش مجموعه کاملی از روکش های تخصصی یا مناسب کالاها می پردازیم. در این بازار این روکش ها در بسته بندی، لایه سازی و لیبل‌زنی به کار می روند. تمرکز ما این است که فروش روکش های کالاهای ویژه خود را در این بازار افزایش دهیم. این کار از طریق همکاری فزاینده با نام های تجاری دیگر، مبدل های بسته بندی انعطاف پذیر و شرکایی صورت می گیرد که با ما هم مسیر هستند.

برنامه های آتی و بازارهای در حال رشدی که برای BOPP فیلمز در نظر گرفتید کدام ها هستند؟

صنعت بسته بندی همیشه به دنبال راه حل در نواحی است که باعث افزایش عمر قفسه ای محصول و پایداری آن بشود. روکش های BOPP ظرفیت زیادی دارند تا بتواند به این اهداف تحقق نیافته این صنعت جامه عمل بپوشاند. انتظار می رود همچنان که شرکت های بیشتری در حال جایگزین کردن ساختارهای لایه ای ناهمگن هستند (عمدتا مثل PET و PEBOPP هم با رشد مواجه شود. چرا که ساختار لایه ای همگن BOPP-BOPP دارای بازیافت راحت تری هستند. یک حوزه عمده دیگر که می تواند باعث رشد شود، روکش های BOPP با بازدارندگی بالا هستند که می توانند جایگزین فویل های Alu و دیگر ساختارهای لایه ای پیچیده شوند.

 

همچنان که نام های تجاری زیادی در حال ارتقا سرعت دستگاه های خود هستند تا بتوانند باروری خود را افزایش دهند، برنامه های بسته بندی با سرعت بالا هم می توانند فرصتی برای رشد در اختیار روکش های BOPP قرار دهند. به همین ترتیب، گذار از بسته بندی باله ای به بسته بندی هایی که از تکنیک روی هم افتادگی استفاده می کنند، می تواند فرصت های رشدی قابل توجهی در بعضی بازارها برای روکش های BOPP فراهم کند.

بازار جهانی بسته بندی نسبت به محصولات شما چه نیازها و تقاضاهایی دارد؟

 

حوزه بسته بندی دارای یک وضعیت پیوسته در جریان است، چرا که بیلبوردهای تجاری هیچ گاه تا این حد با مشتری ها در تعامل نبوده اند. بسته بندی برای نام های تجاری جایگاهی محوری دارد چرا که به آن ها کمک می کند محصولات پیشنهادی خود را متمایز کنند. رشد بازارهای محصولات غذایی بسته بندی شده در جهان در آینده هم چنان یک محرک کلیدی خواهد بود، چرا که نیاز به این محصولات غذایی با رشد جمعیت، شهری شدن و افزایش درآمد بازارهای در حال توسعه ارتباط دارد. باید اعلام کنیم که روکش های BOPP به دلیل هزینه پایین، انطباق پذیر بودن و هم چنین سازگاری با محیط، یک گزینه مطلوب هستند. بعضی از نگرش هایی که باعث تمایل مشتری ها به سمت ما می شوند عبارتند از:

 

نیاز به طول عمر قفسه ای افزایش یافته در بسته بندی محصولات غذایی

نیاز به بسته بندی با سرعت بالا به منظور افزایش بارآوری

نیاز به بسته بندی سبک وزن برای کاهش هزینه و هدررفت

 

نیاز به ساختارهای لایه ای قابل بازیافت، به منظور در نظر گرفتن محیط زیست

نیاز به بسته بندی های نهایی مختلف، با هدف ایجاد جذابیت های قفسه ای متفاوت

نیاز به جنبه های زیبایی شناسانه بهتر و طول عمر بیش تر در بخش لیبل زنی

گذار از لایه های مرطوب به سمت لایه های حرارتی با هدف دستیابی به نتایج بهتر و هم چنین در نظر گرفتن محیط زیست

گذار از کاغذهای معمولی به سمت کاغذهای ترکیبی که با هدف طول عمر بیش تر و هم چنین محافظت از محیط زیست صورت می گیرند. چرا که این نوع کاغذها جنگل زدایی را کاهش می دهند.

 

برای کاغذهای ترکیبی چه میزان رشدی پیش بینی می کنید؟

کاغذ ترکیبی یک محصول هیجان انگیز و انطباق پذیر است. این کاغذ را در هر نوع موردی که نیازمند دوام، پایداری، عدم پاره شدن، مقاومت در برابر رطوبت یا مواد شیمیایی باشد؛ می توان جایگزین کاغذ عادی کرد.

بعضی از کاربردهایی که در این این بخش ها می توان به کار برد عبارتند از:

چاپ تجاری:

نقشه ها، تقویم ها، پوسترها، کتاب های آشپزی، دفترچه های راهنما و ...

بلبورها و لببل ها:

برچسب های استوانه ای شیمیایی، علامت های حمل و نقل فرودگاه ها، برچسب های مسیر ها و جاده ها و ...

بخش خرده فروشی و بسته بندی:

گرافیک های POP، کیف های حمل کردنی و ...

کارت های شناسایی و اعتبار نامه ها:

کارت ویزیت، اسناد زمین، گواهینامه ها و ...

محیط های بیرونی:

بیلبوردهای درختی، بیلبوردهای ایستگاه های قطار و فرودگاه، تابلو های نمایشی و ...

ما در حال حاضر از کاغذهای ترکیبی استفاده می کنیم که در سراسر جهان قابلیت چاپ دارند (یعنی با هر نوع فناوری سازگار هستند). به خاطر این که نه تنها انطباق پذیری این نوع کاغذها در آینده افزایش پیدا می کند، بلکه آن ها هم چنین باعث کاهش هزینه کالاهایی می شوند که یک چاپگر نیاز دارد.

ما معتقدیم کاغذهای ترکیبی پتانسیل زیادی برای رشد در بازارهایی دارند که ما در آن حا حضور داریم.

آیا شما هم چنان به طور کامل در فناوری BOPP سرمایه گذاری خواهید کرد؟ به چه ترتیبی می خواهید با دیگر تولیدکنندگان جهانی رقابت کنید؟ آن هم با در نظر گرفتن ابتکارات، توزیع و قیمت گذاری محصولات.

ما بین ده تولید کننده برتر روکش BOPP در سراسر جهان قرار داریم، هدف ما این است که از نظر ارائه روکش های BOPP مبتنی بر ارزش افزوده، به مطلوب ترین شرکت جهانی در این حوزه تبدیل شویم. ما با در نظر گرفتن ابتکار، توزیع و قیمت گذاری محصولات خود، همگام با بازار پیش خواهیم رفت:

ابتکار محصول: ما معتقدیم پیشتازی از طریق ابتکار به دست می آید. ابتکار با نیاز برآورده نشده یک مشتری آغاز می شود. در گام اول، ما تلاش می کنیم نیازهای برآورده نشده یک مشتری را شناسایی کنیم، سپس تلاش های نوآرانه خود را تغییر می دهیم تا بتوانیم آن نیاز را تحقق ببخشیم. به این ترتیب است که ما محصول متمایزی خلق کرده و در هر حوزه ای محصولاتی ویژه ایجاد می کنیم.

بعضی از این ابتکارات (که تنها راه حل های ساده ای هستند، راه حل هایی که این صنعت در چالش های بعدی خود باید از آن ها استفاده کند) که ما در یک بخش تخصصی می توانیم به آن ها فکر کنیم عبارتند از:

توسعه روکش های DTP (قابل چاپ با حرارت مستقیم) یک گام ابتکاری است، چرا که این فناوری باعث از میان رفتن روبان های جوهری در چاپ حرارتی شده و هم چنین محصولی 100 درصد مقاوم در برابر رطوبت ارائه می دهد، به همین دلیل می تواند جایگزین مناسبی برای برچسب های اطلاعاتی باشد که به چاپ های ناپایداری نیاز دارند.

روکش های نواری چسبی با نویز پایین که به نحوی طراحی شده اند که بتوانند از نویزها و خش هایی که در اثر کشیدن نوار در زمان بسته بندی کارتون و ... به وجود می آید جلوگیری کنند.

روکش هایی با بازدارندگی بسیار بالا که می توانند جایگزین فویل های Alu شوند.

روکش های بازدارنده ای با هات تک بالا و SIT پایین (در حد 75 درجه سانتیگراد) که باعث بسته بندی با سرعت بالا و افزایش طول عمر قفسه ای محصول می شوند.

روکش های BOPP با بسته بندی حرارتی و سازگار با PE، مخصوص بسته بندی پوششی.

کاغذ ترکیبی با قابلیت چاپ جهانی که می تواند در مواردی که نیاز به کاغذهای پاره نشدنی، مقاوم در برابر رطوبت و طول عمر طولانی دارند جایگزین کاغذهای عادی شود. مواردی مثل نقشه ها، کتاب های کودکان، کارت های شناسایی، گواهینامه ها

روکش های لیدینگ که به راحتی جدا می شوند و هم چنین می توانند یکپارچگی پوشش استفاده شده را حفظ کنند.

روکش های لایه ای مخمل مشکی (Black Velvet) دارای یک رنگ مشکی غلیظ و سطحی مخملی هستند. از این ها می توان در کاغذ/مقوا یا بسته های لایه بندی شده و مورادی استفاده کرد که نیاز به جنبه زیبایی شناسی زیادی دارند.

 

توزیع: ما به مشتریان خود در بیش از 80 کشور جهان و از طریق پنج کارخانه خود که در هند، کره و آمریکا واقع شده اند خدمت رسانی می کنیم. ما هم چنین دارای تسهیلات ذخیره سازی در هند، کره، ژاپن، اروپا، کانادا و آمریکا هستیم.

در حالی که 60% فروش ما از طریق ارتباط مستقیم با مشتری به دست می آید، اما ما هم چنین یک شبکه کانالی از شرکای خود داریم که تقریبا در هر کشور عمده ای در سراسر جهان حضور دارند و محصولات ما را به صورت منظم دریافت می کنند و در اختیار بازار محلی قرار می دهند.

مشتری ها توسط بیش از 60 فروشنده ای پشتیبانی می شوند که در دفاتر فروش هند، چین، ژاپن، کره، اروپا و آمریکا فعال هستند.

قیمت گذاری: ما یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان روکش های BOPP در سراسر جهان هستیم. این به ما این برتری را می دهد که بتوانیم برای همه نوع مواد خام، بهترین قیمت ها را تعیین کنیم. تفاوت عمده میان قیمت شاخص مواد خام S آسیا در مقایسه با بازارهای دیگری همچون اروپا و آمریکا، و توانایی ما در دستیابی به بهترین نرخ حمل و نقل که از طریق همکاران استراتژیک خود در حوزه حمل و نقل صورت می گیرد، به ما این امکان را می دهد که در بیش تر بازارهایی که خدمت رسانی می کنیم به عنوان یک رقیب جدی عمل کنیم.

توافق های تجاری مطلوب میان کشورهایی که ما تسهیلات تولیدی خود را در آن جا قرار داده ایم و کشورهای هدف، از جمله مزیت هایی است که به ما امکان می دهد تا از نظر قیمت گذاری از بقیه جلو باشیم. ما در محدودده تخصصی خود بر قیمت گذاری مبتنی بر ارزش اعتقاد داریم و از این نظر هیچ گاه با چالش قیمت گذاری عمده ای مواجه نشده ایم.

 


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 توسعه BOPP در خاورمیانه ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ ارديبهشت


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :